13 C
Braşov
AcasăStiri BrasovUPDATE / O aplicaţie mobilă? Planuri pentru viitorul transportului judeţean din Braşov

UPDATE / O aplicaţie mobilă? Planuri pentru viitorul transportului judeţean din Braşov

Autor: Mihaela Parghel

l Trasee spre toate localităţile

Noul Program de Transport Județean pentru Brașov, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2022, va fi supus dezbaterii publice începând din această săptămână. Potrivit consilierului județean Marius Stoianovici (USR-PLUS), membru în Grupul de lucru ce a conturat acest plan, în documentul strategic apar câteva modificări, menite să ducă la acoperirea cât mai bună a județului, cu trasee de transport public dar și la facilitarea accesului spre unele destinații care până acum au fost ignorate de operatorii care obținuseră licențe de traseu. „Am contribuit alături de colegul meu Silviu Nunvailer la acest document și împreună cu cei din grupul de lucru am integrat observaţiile de la cetăţeni, conturând o formă care va fi publicată pe site-ul Consiliului Județean cel târziu luni, pentru dezbatere publică. Cea mai importantă modificare este aceea a delimitării a opt grupe de transport judeţean – cu trasee care se vor licita şi traseele mai puţin interesante să fie licitate. De exemplu, avem acum zona Buneşti – Viscri, unde deşi traseele au fost licitate, ele nu au fost operate, pentru că nu sunt profitabile. Conform regulamentului actual, nu ai cum să sancţionezi transportatorul care nu acoperă acest traseu. Vrem ca pe viitor să evităm pe cât posibil aceste situații”, a exemplificat Marius Stoianovici.

CJ vrea să aloce bani pentru o aplicaţie mobilă, care să o integreze şi pe cea a RATBV

Una dintre posibilele îmbunătățiri al transportului județean, chiar din acest an, ar putea fi și crearea aplicației mobile care să ofere, în orice moment, date despre trasee, orare și locul unde se află autobuzele. „Încercăm să prindem în buget suma necesară pentru o aplicaţie mobilă care să fie integrată cu cea a RATBV şi care să permită verificarea programului autobuzelor şi locul în care ele se află”, a explicat Marius Stoianovici. O altă prevedere din documentul care va fi valabil timp de 7 ani, începând cu 1 ianuarie 2022, este suprapunerea staţiilor de transport metropolitan, de pe liniile operate de RATBV, cu cele de pe traseele judeţene. „Am colaborat cu UAT-urile pentru a face staţii care să se suprapună cu operatorul RATBV, astfel încât prin corelare să se obţină un transport predictibil şi să descurajăm, pe cât posibil, transportul cu autoturismul personal. Vom implementa şi GSP-uri la autobuzele de pe traseele judeţene, astfel încât prin aplicaţia de pe telefon, fiecare să ştie unde e autobuzul şi încotro o ia, cât mai are de aşteptat”, a mai spus consilierul judeţean.

SF pentru piste de bicicletă

În paralel, consilierii judeţeni care se ocupă de viitorul program de transport judeţean iau în discuţie, alături de reprezentanţii Primăriei Braşov, ai asociaţiilor pentru biciclişti şi ai Agenţiei de Dezvoltare Durabilă (ADDJBv), strategii de îmbunătăţire a transportului pe bicicletă, astfel încât, deplasarea cu propriul autoturism, cel puţin pe distanţe scurte între localităţi să fie descurajată. „Tot acum s-a ajuns şi la un grup de lucru CJ – Primăria Bv – grupuri de biciclişti, ADDJBv şi se lucrează la strategii pentru piste de bicicletă. Cred că şi aici vom încerca să prindem o sumă în judeţul propriu, pentru Studiul de Fezabilitate pentru aceste piste”, a precizat Stoianovici.

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române