13 C
Braşov
AcasăStiri BrasovStruțo-cămila româno-chinezească: Ce legătură este între locul în care a izbucnit pandemia...

Struțo-cămila româno-chinezească: Ce legătură este între locul în care a izbucnit pandemia Sars Cov-2 și Roman SA Brașov?

l Cel mai ciudat autobuz, bazat pe un camion Roman

Probabil că acesta este cel mai ciudat autobuz din lume, un model articulat bazat pe un șasiu de camion românesc și a fost rodul unei colaborări comuniste dintre companiile Roman Brașov și gigantul chinez Dongfeng.
Fabrica în care a fost ”conceput” acest vehicul este în orașul chinez Wuhan, de unde a început pandemia de Coronavirus-19 in anul 2020.
Sediul și principala fabrică a corporației Dongfeng se afla în provincia Hubei, orașul Wuhan, exact locul de unde a pornit epidemia de Sars Cov-2.
Se știu puține date despre acest autobuz ciudat. Clar este că Dongfeng a produs modelul pentru transport de pasageri sub marca Hengtong, iar modelul a purtat numele CQ680. Cam aici se oprește și seria certitudinilor și începe zona speculațiilor. În arhivele românești nu există fotografii ale acestui model special, imaginile disponibile fiind găsite pe un site din China.
În anii comunismului, mai multe zeci de șasiuri Roman Diesel au fost exportate în China pentru acest proiect. Șasiurile erau unele speciale, probabil cu unul dintre cele mai mari ampatamente contruite vreodată la Brașov. De asemenea, se pare că suprastructura și puntea spate au fost fabricate 100% în China, un indiciu fiind butucii de la puntea spate.
Rezultatul este unul departe de ceea ce am putea numi astăzi un autobuz modern, ci mai degrabă o improvizație, o struțo-cămilă. Cabina este complet separată de suprastructură, dar păstrează și scaunele pentru pasageri. De asemenea, garda la sol este una înaltă, iar accesul la interior se făcea prin intermediul a trei uși duble (configurație 1+2), fiecare cu câte două trepte.
Există și o imagine din interior, de unde putem vedea că podeaua și scaunele erau construite din lemn. Configurația este cu un singur rând de scaune pe fiecare parte, avantajând capacitatea de transport în picioare, necesară în zonele dens populate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române