11.4 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Motive să bei mai multă apă

Sfat Expres: Motive să bei mai multă apă

Pentru cã deshidratarea are repercusiuni grave asupra sãnãtãţii noastre, iatã mai jos câteva situaţii pentru care bãutul apei este un gest necesar.

Nu aştepta să ţi se facã sete
Dacã ţi-e sete înseamnã cã eşti deja deshidratat. Încearcã sã bei puţin şi des tot timpul zilei, pentru a nu ajunge în situaţia sã îţi fie sete.

Bea opt pahare de apă pe zi
Apa suprimã în mod natural apetitul şi ajutã corpul sã metabolizeze materiile grase stocate, reducând practic, depozitele de grãsime. Dacã doreşti sã rãmâi zvelt, bea opt pahare de apã pe zi.

Îmbunătăţeşte tonusul
Consumul unei cantitãţi adecvate de apã ajutã la menţinerea tonusului muscular, pãstrând capacitatea normalã de contracţie a muşchilor. Evitarea deshidratãrii îţi menþine tonusul muscular şi, în acelaşi timp, te revigoreazã.

Bea lichide simple
Opteazã în locul lor pentru apã platã. Alcoolul şi bãuturile care conţin cafeinã, mai ales cafeaua şi cele de tip cola, nu te protejeazã împotriva deshidratãrii, ci mai degrabã o cauzeazã.

Apa oferă energie
Senzaţiile de anxietate şi confuzie, uscãciunea pielii, accelerarea bãtãilor inimii, hipotensiunea arterialã, ba chiar şi leşinul pot fi semne de deshidratare.

Crudităţi pentru rezerve de fluide
Îþi poţi suplimenta consumul de lichide mâncând fructe şi legume crude ( roşii, castraveţi, broccoli, lãptuci, pepene, citrice, mere). Toate acestea conţin foarte multã apã.

Consumă regulat
Deshidratarea are un efect important asupra concentrãrii. Dacã eşti deshidratat, vei înceta sã mai gândeşti limpede şi specialiştii apreciazã cã acesta este motivul pentru care multe persoane se simt mai molatice dupã-amiazã. Pentru a rãmâne focusat, bea apã pe tot parcursul zilei.

Protejează muşchii cu apă
Apa din corp se asociazã cu glicogenul din muşchi în raport de 4 grame de apã la 1 gram de glicogen. Dacã îţi lipseşti corpul de apã sau de hranã, aceste legãturi se disociazã şi, chiar dacã po ţi slãbi în acest fel, nu este cea mai potrivitã modalitate.

Apa = sănătate
Apa reprezintã între 50% şi 70% din corpul omenesc şi este componenta esenţialã a sângelui, limfei, sucurilor gastrice, urinei şi transpiraţiei. Fãrã ea, corpul nu poate pur şi simplu funcţiona, de aceea specialiştii recomandã consumul de un litru şi jumãtate, doi litri pe zi.

Limpezeşte memoria
Poate cã nu pare important, dar o reducere de numai 2% a cantitãţii din corp duce la afectarea memoriei pe termen scurt, dificultãţi la operaţiile aritmetice elementare şi probleme de concentrare.

Îneacã-ţi colesterolul
Atunci când este deshidratat, corpul produce colesterol care înconjoarã celulele pentru a proteja fluidele de la interior. Pe termen lung, acest mecanism poate afecta sãnãtatea generalã.

Bea apă dacă vrei să slăbeşti
Deshidratarea poate încetini procesele metabolice, întrucât comutã corpul pe un program de inaniţie şi pãstreazã celulele de grãsime care conţin niveluri ridicate de fluid. De aceea apa este atât de importantã pentru accelerarea metabolismului.

Apa „spală“ cancerul
Studii recente demonstreazã cã un consum de cinci pahare de apã pe zi poate reduce semnificativ riscul cancerului de colon, veziã urinarã şi sân.

Semne şi semnale
Limba este un bun indicator al sãnãtãţii generale. Dacã nu are aspect roz şi cãrnos, poţi fi deshidratatã sau sã ai o problemã cronicã de sãnãtate, de exemplu variaţii ale glicemiei.

sursă: www.unica.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române