19.7 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Alimentație antistres

Sfat Expres: Alimentație antistres

Alimentația unei persoane poate avea un impact foarte puternic asupra stării de spirit și asupra calității vieții. Nutriționiștii au căzut de acord că există anumite alimente care pot reduce stresul, pot alina stările de anxietate și, în general, vă pot face să vă simțiți mai bine.

- Advertisement -

O gustare „specială“

Dacă aveți o zi agitată și aglomerată la serviciu, o bună idee pentru a vă reface nivelurile de energie și pentru a vă elibera de stres este să luați o gustare „specială“. Nutriționiștii vă recomandă să mâncați o porție de hummus împreună cu legume crude, iar după această gustare să beți un pahar de apă plată cu gheață. Această combinație este extrem de hidratantă și plină de vitamine, minerale și antioxidanți care contracarează cu succes stresul. În cadrul unui studiu care analiza legătura dintre alimentație și dispoziție, 70 la sută dintre participanți au raportat că se simt mai bine atunci când beau mai multă apă și consumă o cantitate mai mare de legume, în timp ce 25 la sută dintre respondenți au declarat că unele mici schimbări în alimentație i-au ajutat să scape de atacurile de panică și de anxietate.

Înainte de o ședință ,,grea”

- Advertisement -

Cea mai bună soluție pentru a vă calma este să beți o cană de ceai. Lichidul nu doar vă va face să vă simțiți mai bine, ci va aduce organismului și nenumărate beneficii. Un studiu japonez realizat pe un eșantion de peste 40.000 de persoane și prezentat în publicația de specialitate American Journal of Clinical Nutrition a relevat faptul că nivelul de stres psihologic este cu până la 20 la sută mai mic în cazul persoanelor care beau zilnic cel puțin cinci cești de ceai verde, comparativ cu persoanele care nu beau nici măcar o cană.

Atunci când vă simțiți încordat

Când vă simțiți încordat ca un arc așteptând rezultatul unei examen sau al echipei dumneavoastră preferate, cele mai bune gustări sunt prăjiturile făcute din orez brun, prăjiturile de orez expandat sau cerealele integrale. Explicația este foarte simplă: carbohidrații conținuți în aceste gustări promovează echilibrarea nivelului de serotonină din organism. Ideea de a consuma gustări făcute din orez sau cereale integrale este aceea că ingredientele au o valoare nutritivă ridicată și nu cresc glicemia la fel de mult cum o fac produsele ce conțin carbohidrați rafinați. O altă variantă ar fi să mâncați portocale sau alte citrice. Acțiunea repetitivă de decojire a fructelor vă va ține ocupat și vă va calma și, în plus, așa cum bine știți, citricele sunt o sursă importantă de vitamina C.

Sfecla, soluție antistres

Specialiștii susțin că aliatul cel mai bun împotriva stresului este sfecla. O salată de legume care conține printre ingrediente și sfeclă proaspătă oferă organismului peste 30 la sută din cantitatea necesară de folat – o substanță care promovează buna funcționare a sistemului nervos. O cantitate prea mică de folat prezentă în organism poate declanșa oboseala mintală, stări de amnezie, confuzie și insomnie. Este bine să știți că anumite medicamente precum cele menite să scadă colesterolul, antidiabeticele și anticoncepționalele pot „sărăci“ rezerva de folat a organismului.

Polenul face minuni

Polenul conține foarte multe vitamine, minerale și oligoelemente, într-o formă foarte ușor de asimilat, pentru că el „absoarbe“ toate proprietățile benefice ale plantelor din care a fost făcut. Polenul are o capacitate foarte mare de revigorare, deci are totodată proprietatea de a reduce nivelul de stres. Cum se consumă polenul? Pe stomacul gol luați o linguriță de polen pe care o înghițiți după ce ați ținut-o în gură până când se transformă într-o pastă.

Urmăriți Monitorul Expres și pe Google News

Articolul precedentLiga 3: „Picu“ de Râșnov
Articolul următorBancul zilei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare

Web design Brasov
EVOLUEAZA IN CARIERA – CRESTEREA NIVELULUI DE COMPETENTE IN RANDUL ANGAJATILOR!

COMENTARII RECENTE

Domn ministru T B on Incendii de vegetație în județ
Rammstein on Războiul din Ucraina