-1.4 C
Braşov
Acasă Stiri Brasov Centură pentru două roți, la Brașov: Primul pas pentru reţeaua de...

Centură pentru două roți, la Brașov: Primul pas pentru reţeaua de piste de biciclete din judeţ

l Consiliul Judeţean face un studiu de oportunitate pentru transportul pe bicicletă

Consiliul Judeţean Braşov va solicita un studiu de oportunitate pe tema mobilităţii în judeţ, prin toate mijloacele de transport. CJ doreşte astfel un plan strategig pe termen lung, care să abordeze sistemul de transport ca pe tot unitar şi să evidenţieze deplasarea pe pistele de biciclete ca o variantă eficientă şi durabilă de transport atât în Zona Metropolitană – cu asigurarea legăturilor cu pistele de ciclism existente sau în curs de realizare în municipiul Braşov, cât şi în întreg judeţul. 

Proiectul propune măsuri pentru descongestionarea traficului

Vicepreşedintele CJ Şerban Todorică spune că studiul de oportunitate poate fi elaborat fie în cadrul proiectului HINGE, pe care administraţia judeţeană, în parteneriat cu instituţii din Italia şi Ungaria, îl va depune pe 19 ianuarie spre a fi finanţat în cadrul European Climate Initiative (EUKI), fie cu finanţare asigurată în bugetul judeţean, în situaţia în care finanţarea externă nu va fi obţinută. CJ Braşov l-a inclus, de altfel, în lista de investiţii pentru anul 2021. Preşedintele Adrian Veştea susţine însă, mai degrabă prima variantă. „Proiectul «HINGE – Higher bike-transit Intermodality from Good Experiences» (Intermodalitate Crescută datorită Ciclismului inspirat din Bune Practici) este o altă încercare a noastră, sperăm că şi de această dată încununată de succes, de atragere a fondurilor nerambursabile din toate sursele de finanţare, fie ele interne sau externe, care ne stau la dispoziţie. Proiectul propune măsuri pentru descongestionarea traficului, coroborate cu creşterea beneficiilor pentru sănătate şi îmbunătățirea eficienței transportului local şi judeţean, prin folosirea beneficiilor aduse de tranzitul pe bicicletă. Proiectul promovează ciclismul ca mod de transport spre şi dinspre locul de muncă, precum şi ca activitate de agrement, generatoare de beneficii economico-sociale şi turistice pentru comunităţile locale din judeţul Braşov”, a preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea. 

Studiu de oportunitate despre comportamentul de deplasare al brașovenilor

Studiul de oportunitate va fi întocmit în acest an şi va include o analiză aprofundată a mediului operaţional al sistemului de transport rutier din judeţul Brașov, a stării acestuia, a comportamentului de deplasare al oamenilor, precum şi a impactului pe care traficul îl are asupra mediului, spun reprezentanţii Consiliului Judeţean. Toate acestea ar urma să stea la baza construirii unei „autostrăzi” de piste de biciclete cu ajutorul căreia mobilitatea să fie îmbunătăţită printr-un sistem de transport mai puțin poluant. Studiul de oportunitate va fi urmat de un studiu de fezabilitate care va determina în mod concret ce investiţii urmează să fie realizate şi care este ordinea de priorităţi.  Strategia conducerii administraţiei judeţene de a dezvolta alternative de deplasare rutieră este convergentă cu iniţiativele Primăriei Braşov de reducere a emisiilor de dioxid de carbon și de îmbunătățire a mobilității, prin dezvoltarea unui sistem de transport mai puțin poluant. 

Discuţii cu primăria Braşov, pe tema transportului nepoluant

În cadrul unei şedinţe organizate ieri, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Todorică Şerban, desemnat să se ocupe de problematica transportului judeţean, şi primarul Braşovului Allen Coliban au discutat la sediul CJ Braşov pe tema oportunităţilor de transport create prin intermediul pistelor de biciclete. La întâlnire au fost prezenţi consilierii judeţeni Marius Stoianovici şi Silviu Ivan-Nunvailer, Cătălin Frangulea, director în cadrul Agenţiei Metropolitane de Dezvoltare Durabilă Braşov, alături de membrii grupului de lucru pentru realizarea Planului de Mobilitate la nivelul judeţului. „Parteneriatul cu Primăria Braşovului este esenţial pentru Consiliul Judeţean în ceea ce priveşte amenajarea pistelor de biciclete, deoarece traseele din judeţ trebuie conectate cu infrastructura de mobilitate din municipiu”, a spus Şerban Todorică. Oficialul judeţean a spus că de acum înainte, proiectele de reabilitare şi modernizare a drumurilor judeţene vor cuprinde o componentă privitoare la transportul pe bicicletă. 

Primarul Coliban vrea piste de biciclete paralele cu calea ferată

Primarul Allen Coliban a adus, la rândul său, în discuţie valorificarea oportunităţii de creare a unor piste de biciclete paralele cu reţeaua de căi ferate din judeţ, în acest sens propunând iniţierea unor discuţii aplicate cu conducerea Companiei Naţionale CFR SA şi cu Regionala de Căi Ferate Braşov. Primarul spune, de asemenea, că doreşte dezvoltarea transportului alternativ, prin crearea unor parcări de biciclete la intrările în oraş, în punctele de conectivitate cu transportul public local şi metropolitan, precum şi dezvoltarea unor soluţii de bike-sharing.   Cu acest prilej, s-a stabilit crearea unui grup de lucru format din reprezentanţi de la Consiliul Judeţean, Primăria Braşov, Asociația de Transport Metropolitan Brașov şi Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov, alături de reprezentanţii asociaţiilor de biciclişti şi alţi specialişti în domeniu, următoarea şedinţă pe tema pistelor de biciclete urmând să aibă loc săptămâna viitoare, la sediul Primăriei. 

Un prim traseu de biciclete, în jurul Braşovului

În aceeaşi idee a asigurării unei alternative de transport nepoluant, primarii comunelor Sânpetru, Bod, Hărman şi Prejmer au propus recent realizarea unui „inel” de piste de biciclete în jurul Braşovului. Vineri, 8 ianuarie, în cadrul unei întâlniri cu vicepreşedintele CJ Şerban Todorică, primarii au prezentat un traseu în circuit, care porneşte din zona Rulmentul spre comuna Sânpetru, o alegere deloc întâmplătoare, având în vedere că traficul rutier între Braşov şi Sânpetru se desfăşoară de multe ori cu dificultate. Traseul continuă spre Hărman, Bod şi Prejmer, cu întoarcere spre Braşov de-a lungul drumurilor naţionale 10 şi 11, până în Triaj.   Este vorba despre un traseu menit să atingă atât punctele de atracţie cultural-istorică şi turistică din aceste localităţi, cât şi obiectivele de interes economico-social spre care oamenii vor fi încurajaţi să se deplaseze pe bicicletă. Acest proiect investiţional este realizabil prin colaborarea celor patru UAT-uri, cu sprijinul Primăriei Braşov, precum şi al Consiliului Judeţean – ca autoritate cu rol integrator în ceea ce priveşte asigurarea serviciilor de interes public. Circuitul ce va fi amenajat trebuie conectat cu pistele de biciclete deja funcţionale în Braşov sau aflate în diverse stadii de realizare în cadrul unor proiecte cu fonduri europene accesate de municipalitate, precum şi cu transportul public local.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai populare

Licitație Picasso, pentru reabilitarea Muzeului de Artă Brașov

Susținem, împreună, reabilitarea Muzeului de Artă Brașov, este mesajul sub care cunoscuta Casă de de licitații Artmark din București va organiza o licitație de...

Asociația Energia Inteligentă îi cere președintelui Klaus Iohannis să se implice în liberalizarea pieţei de energie electrică

Asociația Energia Inteligentă a transmis o petiție în atenția președintelui Klaus Iohannis, prin care îi solicită să se implice în rezolvarea problemelor legate de...

Pe 2 februarie se hotărăște redeschiderea sau nu a școlilor

​Premierul Florin Cîțu a declarat astăzi că „o decizie fermă” privind redeschiderea școlilor va fi luată pe 2 februarie, în această perioadă urmărindu-se evoluția...

Record de accidentări pe pârtiile din Poiana Brașov

În acest weekend a fost înregistrat un record de interventii pe pârtiile din Poiana Brașov. Serviciul Salvamont Brașov a intervenit in total la 28...

COMENTARII RECENTE

Murdărie mai repede decat curatenie on Zile de iarnă: Cum se curăță zăpada în Brașov
tudor dimulescu on S-a întâmplat la 21 decembrie