13 C
Braşov
AcasăEconomicConsumatorii de energie vor fi despăgubiți dacă primesc servicii de proastă calitate

Consumatorii de energie vor fi despăgubiți dacă primesc servicii de proastă calitate

*De pildă, fiecare minut de întârziere la call center va fi taxat cu 0,02% din valoarea salariului minim

Furnizorii de energie vor primi note în funcție de calitatea serviciilor oferite consumatorilor, potrivit unui proiect de ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), scrie hotnews.ro. Punctajul obținut și valorile indicatorilor de performanță vor fi publicate în comparatorul ofertelor de furnizare a energiei electrice. În cazul în care depășește un anumit indicator de calitate, furnizorul va trebui să plătească anumite compensații consumatorilor. În general, fiecare zi care depășește nivelul stabilit prin indicatorul de calitate, pentru diverse servicii, se taxează cu 4% din valoarea salariului minim brut pe economie. De asemenea, fiecare minut de întârziere la call center este taxat cu 0,02% din valoarea salariului minim.

Pentru fiecare indicator de calitate ANRE a stabilit un nivel garantat pe care furnizorii au obligația de a-l respecta. De asemenea a fost stabilit un set de date pe care furnizorii trebuie să le transmită la ANRE.
Au fost stabiliți 9 indicatori de calitate ai activității de furnizare a energiei electrice.

1. Timpul de transmitere a unei oferte de furnizare a energiei electrice.
Indicatorul de calitate se determină ca număr de zile lucrătoare de la înregistrarea la furnizor a cererii de ofertă și, după caz, a documentelor necesare întocmirii ofertei personalizate, transmise de solicitant/consumator final, până la data transmiterii de către furnizor a ofertei de furnizare. Nivelul garantat al indicatorului de calitate este de 15 zile lucrătoare.
De asemenea, se stabilește ca fiind numărul de zile până la data încetării valabilității prețului aplicat. Nivelul garantat al indicatorului de calitate este de 30 de zile.
Compensația acordată în caz de nerealizare a nivelului garantat este de 4% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare zi de întârziere

2. Timpul de încheiere a unui contract de furnizare a energiei electrice
Indicatorul de calitate se determină ca număr de zile lucrătoare de la primirea de către furnizor, de la consumatorul final, a tuturor documentelor necesare întocmirii contractului până la data transmiterii către CF a contractului semnat de furnizor. Nivelul garantat al indicatorului de calitate este de 3 zile lucrătoare.
Compensația acordată în caz de nerealizare a nivelului garantat este de 4% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare zi de întârziere

3. Timpul de răspuns la plângerile privind procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică
Indicatorul de calitate se determină ca număr de zile lucrătoare de la data primirii plângerii consumatorului final până la data transmiterii răspunsului către acesta. Furnizorul răspunde la plângerile privind procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică primite atât din partea consumatorilor proprii, cât și din partea celor deserviți de alți furnizori, care privesc activitatea sa. Nivelul garantat al indicatorului de calitate este de 3 zile lucrătoare.
Compensația acordată în caz de nerealizare a nivelului garantat este de 4% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare zi de întârziere

4.Timpul de răspuns la plângerile privind facturarea consumului de energie electrică
Indicatorul de calitate se determină ca număr de zile lucrătoare de la data primirii plângerii consumatorului până la data transmiterii răspunsului către acesta. Nivelul garantat al indicatorului de calitate este de 5 zile lucrătoare.
Compensația acordată în caz de nerealizare a nivelului garantat este de 4% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare zi de întârziere

5.Timpul de răspuns la solicitările/plângerile referitoare la activitatea de furnizare
Indicatorul de calitate se determină ca număr de zile lucrătoare de la data înregistrării la furnizor a solicitării/plângerii consumatorului final până la data transmiterii răspunsului către CF. Nivelul garantat al indicatorului de calitate este de 30 de zile.
Compensația acordată în caz de nerealizare a nivelului garantat este de 4% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare zi de întârziere

6.Timpul de răspuns la plângerile privind deconectarea locurilor de consum pentru neplata contravalorii facturii
Indicatorul de calitate se determină ca număr de zile de la înregistrarea la furnizor a plângerii consumatorului și până la transmiterea răspunsului furnizorului către acesta. Nivelul garantat al indicatorului de calitate este de 5 zile lucrătoare.
Compensația acordată în caz de nerealizare a nivelului garantat este de 4% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare zi de întârziere

7. Timpul de transmitere către operatorul de rețea a solicitării de reconectare a locului de consum deconectat pentru neplata facturilor de energie electrică
Indicatorul de calitate se determină ca număr de ore de la momentul în care furnizorul înregistrează confirmarea îndeplinirii obligațiilor de plată ale CF deconectat și până la momentul în care furnizorul comunică OR solicitarea de reconectare la rețea a locului de consum respectiv. Nivelul garantat al indicatorului de calitate este de 4 ore.
Compensația acordată în caz de nerealizare a nivelului garantat este de 4% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare zi de întârziere

8. Timpul de transmitere către operatorul de rețea a unei solicitări/plângeri referitoare la activitatea de distribuție, respectiv către clientul final a răspunsului primit de la operatorul de rețea.
Nivelul garantat a indicatorului de calitate este de câte 3 zile lucrătoare pentru fiecare situație.
Compensația acordată în caz de nerealizare a nivelului garantat este de 4% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare zi de întârziere

9. Timpul de preluare a unui apel telefonic efectuat prin serviciul de telefonie (call center)
Indicatorul de calitate este intervalul de timp cuprins între momentul selectării opțiunii de preluare a apelului de către un operator uman și momentul preluării acestuia de către operatorul uman. Nivelul garantat al indicatorului de calitate este de 2 minute.
Compensația acordată în caz de nerealizare a nivelului garantat este de 0,02% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare minut de întârziere

Pentru nerespectarea nivelului garantat al calității activității de furnizare a energiei electrice furnizorii de energie electrică vor achita, din proprie inițiativă, compensații tuturor clienților finali indiferent de categoria din care aceștia fac parte.
În vederea informării clienților finali cu privire la nivelul de calitate a activității de furnizare desfășurată de fiecare furnizor punctajele obținute și valorile indicatorilor de performanță vor fi publicate în comparatorul ofertelor tip de furnizare a energiei electrice.
Găsiți aici mai multe amănunte:
https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-24500204-consumatorii-energie-vor-putea-despagubiti-pentru-servicii-proasta-calitate-ale-furnizorilor-fiecare-minut-intarziere-call-center-este-taxat-0-02-din-valoarea-salariului-minim.htm

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române