-5.9 C
Braşov
AcasăStiri BrasovÎncepe reorganizarea în Primăria Braşov

Începe reorganizarea în Primăria Braşov

l Pentru început dispare Direcția ,,mamut“ de Cultură, Evenimente, Relaţii Externe şi Proiecte europene
l Alte schimbări se fac la nivelul Direcţiei Arhitect-Şef

Primăria municipiului Braşov are o nouă organigramă, propusă şi aprobată în cadrul şedinţei de Consiliu Local care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute. Din această organizare a dispărut „direcţia mamut” de Cultură, Evenimente, Relaţii Externe şi Proiecte europene, dar a apărut o direcţie destinată proiectelor şi strategiilor, precum şi un compartiment pentru bugetarea participativă.

Pe „căprării“ la Cultură, Turism și Relaţii externe

Principalele modificări apar la modul de reorganizare a compartimentelor şi departamentelor. „Avem o zonă administrativă, care să cuprindă resursele umane,  protecția muncii și guvernanța corporativă. Acestea erau distribuite în alte compartimente”, a explicat primarul Allen Coliban. De asemenea, zona de strategii şi proiecte europene, care până acum era la un loc cu cultura, cutele sau evenimentele, acum are o direcţie separată, care va fi condusă de un director desemnat în urma unui concurs. Fosta Direcţie de Cultură, Evenimente, Turism, Relaţii externe, Proiecte europene va fi împărţită pe căprării în noua organigramă, după cum a spus şi primarul şi va apărea, în un compartiment dedicat bugetării participative. „Compartimentul de cultură este acum separat și, în funcție de viitoarea strategie culturală, probabil că vom crește acest compartiment. De asemenea, a fost înființat un birou de relații externe, dar și un compartiment nou, cel de relații și inovare comunitară, care va fi dedicat proiectelor comunitare sau bugetării participative”, a declarat primarul Coliban.

Schimbări la Direcţia Arhitect-Şef

O altă schimbare importantă este la nivelul Direcţiei Arhitect-Şef, unde a fost înfiinţat Biroul de Urbanism, Proiectare și Sistematizare Urbană, care se va ocupa de pregătirea direcțiilor de dezvoltare, de analiza sau elaborarea Planurilor Urbanistice Zonale de mare amploare.

Fostul viceprimar Laszlo Barabas revine consilierul primarului

Primarul Coliban a mai explicat recent într-un interviu pentru Agerpes că, deşi noul Cod administrativ i-ar permite să angajeze şase consilieri, în prezent nu are decât trei: Radu Dascălu, pe zona de ordine publică, Nicoleta Cârjan pe comunicare şi fostul viceprimar UDMR Laszlo Barabas.
„Am găsit organigrama neactualizată în ce priveşte consilierii, atât pentru primar, cât şi pentru viceprimari (…) şi, prin urmare, am putut să- angajez doar patru consilieri în acest moment, dintre care unul este de fapt Dragoş Dimitriu, directorul Filarmonicii, şi mi s-a spus că este singura variantă de a-l numi pe această funcţie, până când rezolvăm problema legată de organizarea concursului prin care să poată să-şi formalizeze această funcţie (cea de director – n.r.). E nevoie, în această tranziţie, să am acces la o memorie instituţională şi, pe de o parte, domnul Barabas ştie problemele tehnice, cum s-a ajuns în anumite situaţii şi, pe de alta, este un profesionist apreciat de foarte mulţi oameni. Prin urmare am început această colaborare cu nişte obiective, pe trei luni de zile, ca să asigurăm o tranziţie spre noua organizare din primărie. Să vedem cum decurge această colaborare şi putem să prelungim şi după cele trei luni. Deci am trei consilieri cu care lucrez. Următorul consilier pe care îl voi lua va fi pe cultură”, a precizat primarul Allen Coliban.

Coliban vrea și audit la Primărie

Primarul Braşovului, Allen Coliban, a anunţat că în bugetul local al municipiului a fost inclusă suma de 30.000 euro (aproximativ 146.070 lei) pentru un audit care să lămurească felul în care s-au cheltuit banii publici şi cum a fost folosită resursa umană din Primăria Braşov. Analiza va fi făcută de un consultant extern.
„Vreau ca în urma acestui prim audit să obţin un diagnostic pentru tot ce înseamnă eficienţa contractelor şi a tot ce înseamnă cheltuielile din bani publici. De asemenea, vreau să obţin şi o imagine clară a modului în care resursa umană este folosită în aparatul Primăriei. Tot prin acest audit vreau să primesc o serie de recomandări”, a explicat Coliban.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE