15.2 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Magneziul ne este vital

Sfat Expres: Magneziul ne este vital

Lipsa magneziului poate să ne afecteze serios sănătatea. Faptul că dieta alimentară se schimbă de-a lungul timpului alterează chiar mult sănătatea. Acest lucru se datorează lipsei nutrienţilor.
Lipsa magneziului este o problemă dificilă pentru că uneori este imposibil de obţinut din alimente, dar este vital pentru procesele corpului. Poţi să îţi iei suplimentul de magneziu din nuci, legume cu frunze închise la culoare, fasole, seminţe şi ackerel. Mulţi oameni ar trebui să includă aceste alimente în dieta lor zilnică, deoarece diminuează lipsa magneziului.

Urmări ale lipsei de magneziu

Ameţeală, cistită, anxietatea, convulsiile, confuzia, hipertensiunea, migrenele, pierderile de memorie, crampele musculare, deficitul de potasiu, sete extremă. Iritabilitatea, retenţia de lichide, problemele cu inima, depresia, dificultate la înghiţire. Boli ale rinichilor şi ale ficatului, cheaguri de sânge, astm bronşic, boli intestinale, deficit de Calciu. Hipertensiune arterială, osteoporoza, oboseală, constipare, tremurături, diabetul de tip 2. Hipoglicemie, insomnie, dificultăţi respiratorii, greaţă, carii dentare. Travaliu prematur, schimbări de stare – depresii, anxietate, dezordini, sindromul Reynaud.

Tratament

Capacitatea corpului tău de a funcţiona, deci şi sănătatea ta vor avea de suferit dacă nu primeşti suficient Magneziu în fiecare zi. 300 de procese chimice şi reacţii necesită prezenţa acestui mineral.
Nivelul de Magneziu din organismul tău va creşte dacă alegi să consumi produsele potrivite. Cantitatea de magneziu din corpul uman este de 25 de grame, un sfert intră în componenţa muşchilor, jumătate în oase, iar restul în plasmă, ficat, inimă şi rinichi.

Mineralul vieţii

Magneziul contribuie la buna funcţionare a muşchilor, producerea energiei, formarea dinţilor şi oaselor. Organismul nostru are nevoie zilnic de 300-500 g de magneziu.
Iată ce alimente conţin magneziu:

Legumele cu frunze verzi
Mărul, ţelina, spanacul, varza kale, varza verde, leuşteanul, mărarul, urzica, broccoli şi fasolea verde.

Seminţele de dovleac
Acestea conţin potasiu, magneziu, vitamine, fosfor, zinc, fier, vitamina K şi complexul B.
Doza necesară de magneziu poate fi suplinită cu ajutorul a 65 grame de seminţe. Seminţele de dovleac au rolul de preveni osteoporoza de a favoriza la formarea calculilor renali, şi de a oferi un somn liniştit.

Ciocolata neagră
Aceasta conţine magneziu. 2 pătrăţele de ciocolată asigură 24% din cantitatea zilnică necesară. Ciocolata conţine antioxidanţi, reducând hipertensiunea arterială, menţinând buna dispoziţie şi îmbunătăţind circulaţia sângelui. 100 g de ciocolată neagră reprezintă 80% din doza zilnică necesară de magneziu.

Avocado
O felie de avocado asigură 15% din doza zilnică recomandată de magneziu. Calmează durerile cauzate de artrită şi protejează vederea.

Soia
Boabele de soia conţin fibre, vitamine, aminoacizi şi minerale, fiind recomandate de nutriţionişti în alimentaţia zilnică. Jumătate din necesarul zilnic de magneziu e asigurată cu ajutorul seminţelor de soia.

Migdalele
Migdalele sunt o sursă de magneziu, fosfor, cupru, calciu, fier, potasiu, zinc, vitamina E şi riboflavina (vitamina B2). Mai sunt, de asemenea, bogate în magneziu şi următoarele alimente: nucile caju, seminţele de pin, arahidele, nucile, legumele, avocado, bananele, curmalele, caisele, smochinele şi stafidele.
Orice problemă medicală aveţi, în primul rând trebuie să cereţi sfatul unui medic.

sursă: www.csid.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române