12.4 C
Braşov
AcasăStiri BrasovPrimul pod construit de la zero în ultima jumătate de secol, în...

Primul pod construit de la zero în ultima jumătate de secol, în judeţul Braşov

Autor: Mihaela PARGHEL

Noul pod de la Comăna, peste Olt, a devenit functional în această săptămână, după mai bine de un an şi jumătate în cae s-a lucrat la construirea lui de la zero. Pentru că este şi ultima săptămână electorală, evenimentul nu a scăpat nesărbătorit, doar că, dacă până acum, preşedintele CJ Adrian Veştea şi fostul prefect Marian Rasaliu discutau împreună despre acest proiect, acum fiecare a făcut propria vizită în teren, în cpntextul în care ambii candidează pentru proziţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Braşov. Podul de la Comăna este primul pod construit de la zero în ultima jumătate de secol, în judeţul Braşov.

Locuitorii din satul Crihalma vor face doar 2 kilometri până în centrul comunei

Dincolo de aspectele electorale legate de finalizarea lucrărilor, acest pod este unul care aduce un mare plus comunităţii din Comăna, având în vedere că în toată această perioadă, cât s-a lucrat la ridicarea de la zero a căii de rulare, locuitorii din satul Crihalma și din celelalte sate din zonă au fost nevoiți să facă un ocol de câțiva zeci de kilometri, pentru a ajunge în centrul comunei. Acum, odată cu darea în folosință a noului pod, sătenii din Crihalma fac doi kilometri până în satul Comăna de Jos (centrul comunei Comăna, de care aparține localitatea Crihalma). 

Investiţie de peste 21 de milioane de lei

Noul pod a fost realizat din beton armat cu o lungime de 86,6 metri, o lăţime a părţii carosabile de 7,8 metri, la care se adaugă trotuare pentru pietoni pe ambele laturi, cu o lăţime de 1 metru. Podul a fost prevăzut şi cu două rampe de acces cu o lungime de aproximativ 250 metri fiecare. Totodată, s-au realizat lucrări de protecţie şi asupra albiei râului. În urma calculării debitului maxim al Oltului a reieşit o înălţime la tablierea podului mai mare decât a precedentului, astfel încât acesta să nu mai fie afectat de viituri. Pe noul pod poate circula cu o viteză maximă de 60 km/h. Podul a fost construit de Compania Națională de Investiții, care a atribuit contractulă valoarea de 21.860.216 lei, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 26 octombrie 2018. În urmă cu doi ani, constructorul a anunțat că va termina lucrările în 12 luni, adică până în toamna anului trecut.  

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române