14.1 C
Braşov
AcasăCititori(P) Sprijin pentru seniori la Telefonul Vârstnicului, pentru al cincilea an consecutiv

(P) Sprijin pentru seniori la Telefonul Vârstnicului, pentru al cincilea an consecutiv

Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România, vine în sprijinul acestora pentru al cincilea an consecutiv. Serviciul este operat de Fundația Regală Margareta a României și finanțat de Fundația Vodafone România și din donații SMS cu textul SINGUR la 8844.

Numărul de telefon 0800 460 001 poate fi apelat gratuit, de luni până vineri, în intervalul 08.00 – 20.00, și sâmbăta, în intervalul 08:00 – 16:00, de vârstnicii care au nevoie de informații, consiliere psihologică și chiar sprijin emoțional. La capătul celălalt al firului răspunde cu suflet o echipă pregătită să le ofere ajutor și să aducă alinare celor afectați de singurătate. Numărul de telefon poate fi apelat și de persoane care doresc să semnaleze un abuz asupra unei persoane în vârstă sau o situație dificilă în care aceasta se află.

Telefonul Vârstnicului este prima linie telefonică gratuită și confidențială, accesibilă la nivel național, dedicată persoanelor vârstnice. Proiectul a fost lansat în 2015, ca soluție la problema îmbătrânirii populației și la problemele cu care se confruntă persoanele vârstnice din România și are ca scop creșterea calității vieții și a participării sociale în rândul acestora, fiind singurul serviciu funcțional de acest tip. De la lansare, s-au înregistrat peste 51.000 de interacțiuni telefonice și peste 9.500 de vârstnici au fost beneficiari unici ai serviciilor de informare, socializare sau de alinare a singurătății. Acest serviciu fost desemnat cel mai bun proiect de Servicii de Asistență Socială din România la Gala Societății Civile din 2019.

În contextul crizei determinate de pandemie, Fundația a decis deschiderea, în cadrul proiectului, de noi servicii de sprijin pentru persoanele vârstnice. Astfel persoanele vârstnice au putut și pot apela în continuare pentru consiliere psihologică și sprijin emoțional, dar și pentru facilitarea cumpărăturilor livrate la domiciliu. Echipa care răspunde apelanților este formată din asistenți sociali și psihologi, cărora li s-au alăturat voluntari care apelează săptămânal vârstnicii afectați de singurătate. În perioada declarată ca stare de urgență, au fost înregistrate, zilnic, de cinci ori mai multe apeluri noi și un număr dublu de interacțiuni la Telefonul Vârstnicului, comparativ cu perioada anterioară. Interacțiunile cu persoane din toată țara ne-au relevat problemele cu care se confruntă vârstnicii și importanța serviciilor sociale dedicate seniorilor care răspund unor nevoi existențiale.

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române