Astăzi au fost dezvăluite, printre cuvinte, posibilele destinații și linii aeriene care ar putea opera zboruri de la noul aeroport Brașov-Ghimbav.
Proprietarul agenției de turism Paralela 45 , Alin Burcea, a spus în timpul conferinței de presă legată de lansarea oficială a pachetelor de vacanță scoase pe piață cu plecare din Brașov, că o companie aeriană este în block-start-uri pentru a opera curse de linie de la Brașov : Wizz Air !
Din surse neoficiale am aflat că negocierile sunt pe ultima sută de metri pentru destinația Frankfurt. Dar liniile aeriene solicită documente clare care să justifice alegerea unei destinații care să plece din Brașov.
Problema este că , pentru a avea o cursă profitabilă, orice linie aeriană solicită date concrete despre posibila încărcare a aeronavelor. Astfel încât, responsabilii noului aeroport trebuie sa dovedească faptul că au pasageri care să plece din Brașov spre diverse destinații, cu curse de linie, nu în concediu. Astfel încât administrația noului aeroport trebuie să poarte negocieri dure pentru a atrage, în primă fază, una sau mai multe linii aeriene regionale care operează în România : Tarom, Wizz Air sau Ryanair. Blue Air nu mai există. Deci acestea sunt primele ținte, pentru curse de linie, cu destinații altele decât de concediu !
Burcea a declarat foarte răspicat că în România nu vin turiști străini. Cu o experiență de peste 25 de ani în turism, pare că știe ce vorbește. Mai mult, proprietarul companiei Paralela 45 a declarat că România nu are un Ministru al Turismului, și din această cauză nici nu vor apărea mai mulți turiști străini în România. Cu un buget de 1,5 milioane de euro pentru promovarea României ca și destinație turistică, este aproape imposibil să atragi doritori de a vizita țara noastră.
Astfel încât, până când nu vor fi investiți bani în publicitate de țară, este posibil ca zborurile din Brașov să fie, majoritar, pentru concediile celor din zonă. Calculul agențiilor de turism este simplu : 3 zboruri/săptămână x 130 de pasageri/turiști spre destinații gen Turcia sau Grecia =390 de brașoveni/săptămână. Pentru sezonul de vară, zborurile par profitabile, având în vedere că în mod sigur, 12 ( săptămâni de sezon) x 390 ( pasageri/săptămâna) = 4.680 de brașoveni își petrec concediile în destinațiile puse la dispoziție prin chartere, deocamdată.
Rămâne de văzut dacă liniile aeriene menționate vor înțelege că Brașovul nu este doar o destinație de întors din concediu pentru turiștii brașoveni, ci și una pentru afaceri și, mai mult, de turism internațional.
Primul zbor de linie din Brașov – destinația Frankfurt ! Probabil cu Wizz Air !
Mâine se deschide pârtia Lupului inferior ! Se pornește și telescaunul, deci vor fi cozi mai scurte ! Până sâmbătă, toate pârtiile ar putea fi folosite !
Domeniul schiabil din Poiana Brașov se apropie tot mai mult de facilitățile maxime pe care le poate oferi iubitorilor sporturilor de iarnă. Odată cu ninsorile din ultima perioadă, dar și datorită temperaturilor scăzute care au permis funcționarea instalațiilor de producere a zăpezii artificiale pe tot domeniul schiabil, au fost deschise și pârtiile din zona inferioară a masivului. După ce sâmbătă s-au deschis pârtiile Sulinar și Drumul Roșu, de mâine va deveni funcțională și partea inferioară a pârtiei Lupului. Pe lângă faptul că schiorii cu experiență vor avea la dispoziție o nouă pârtie, deschiderea Lupului inferior înseamnă și reducerea timpilor de așteptare la transportul pe cablu, deoarece va fi pornit și telescaunul Lupului. Stratul de zăpadă bătută de pe pârtie este de peste 30 de cm. În zilele următoare se va lucra la amenajarea pârtiei Subteleferic și, până sâmbătă, este posibil să fie deschise toate pârtiile din Postăvarul. Pârtiile din partea superioară a muntelui sunt în condiții foarte bune, cu un strat de zăpadă bătută de aproximativ 50 de cm.
Astăzi s-a schiat în condiții bune în zona superioară a pârtiei Lupului, Drumul Roșu, Sulinar, Kanzel, Doamnei, Ruia și pe pârtiile pentru începători, Bradul și Stadion.
Instalațiile de transport pe cablu care au funcționat astăzi sunt: telecabinele Capra Neagră și Kanzel, telegondola, telescaunul Ruia și teleschiurile Ruia, Bradul și Stadion.
De unde procurăm ski-pass
Pentru achiziționarea ski-pass-urilor există în total 3 puncte de vânzare (casieriile de la telegondolă, de la telecabina Kanzel și de la telecabina Capra Neagră) și două automate amplasate în parcarea multietajată din Poiana de Jos. În plus, pentru recuperarea garanției de 10 lei plătite pentru ski-pass, pe lângă casierii vor funcționa și două automate, la telecabina Capra Neagră și la telegondolă. La toate casieriile este posibilă și plata cu cardul.
Cei care doresc să își încarce ski-pass-urile o pot face și on-line, pe platforma www.skibv.ro. Începând din acest sezon, utilizatorii își pot încărca on-line ski-pass-urile și cu abonamente, nu doar cu puncte, fie cu intervale orare, fie cu ore sau zile. Utilizatorul are posibilitatea să își creeze un cont, printr-o procedură simplă, care presupune doar introducerea adresei de e-mail. Sistemul generează automat un link de confirmare, trimis pe e-mail, care permite apoi setarea unei parole și înregistrarea în cont. Mai multe detalii, inclusiv un tutorial care prezintă modul de creare a contului și de încărcare a ski-pass-ului, găsiți pe www.skibv.ro.
Atenție! Valabilitatea punctelor rămase pe ski-pass-urile din sezonul 2021-2022 NU se prelungește în acest sezon de schi.
De la deschiderea sezonului (28 ianuarie) funcționează și liniile de transport* în comun 60 – care face legătura între Park&Ride-ul din Poiana de jos și stația inferioară a telegondolei – și 100, cea care face legătura între gară și Poiana Brașov.
Tarife de transport pe cablu
Tarifele variază de la 55 lei o cartelă de 10 puncte pentru adulți, la 720 de lei pentru o cartelă cu 240 de puncte. Există și posibilitatea achiziționării unui ski-pass în valoare de 1.250 lei, pentru acces nelimitat timp de zece zile, pentru un adult. Pentru copii, o cartelă cu 10 puncte costă 30 de lei, iar una cu 240 de puncte costă 390 de lei. Copiii până la 6 ani beneficiază de gratuitate la transportul pe cablu.
Ca în fiecare an, există o gamă foarte largă de variante de ski-pass-uri, de la cele cu un număr fix de puncte la cele tip abonament, cu puncte nelimitate, dar cu valabilitate pe zile sau pe ore.
Numărul punctelor anulate pentru o călătorie este 6 pentru telegondola Postăvarul, 5 pentru telecabina Kanzel, 4 pentru telescaunul Ruia, câte 2 puncte pentru teleschiul Bradul și un punct pentru teleschiul Stadion (sistem de taxare valabil în perioada 28.01.2023–23.02.2023, indiferent de ziua săptămânii).
Birou permanent de Poliție Locală
Ca și în sezoanele trecute, pentru creșterea eficienței intervențiilor, Poliția Locală va avea un birou permanent în Poiana Brașov, ce va fi deschis la Vila Orizont, în aceeași clădire în care se află și sediul Serviciului Salvamont. Numărul de telefon al dispeceratului Poliției Locale rămâne 0268-954.
Indemnizația de maternitate scade de la 12 la 3 salarii minime. Vezi în ce cazuri
Guvernul va diminua baza maximă de calcul al indemnizaţiilor de maternitate la 3 salarii minime brute pe ţară, de la 12 salarii minime brute, cât e în prezent, în cazul persoanelor fizice care se asigură opţional pentru concedii şi indemnizații de maternitate, conform unui nou proiect de Ordonanţă de Urgenţă. Economica.net a anunţat aceste schimbări din luna ianuarie. După ce vor intra în vigoare schimbările propuse de executiv, persoanele asigurate opţional pentru concedii şi indemnizaţii de maternitate ar urma să plătească lunar contribuţie de 90 de lei, pentru o perioadă de cel puţin şase luni, pentru care ar primi indemnizaţie brută de 7.650 de lei lunar, vreme de patru luni, reiese din proiectul de OUG consultat de Economica.net.
Guvernul a propus printr-un proiect de OUG, lansat în transparenţă decizională în luna ianuarie 2023, diminuarea bazei maxime de calcul al indemnizaţiei de maternitate la trei salarii minime brute pe ţară, de la 12 salarii minime brute, cât e în prezent, în cazul persoanelor fizice care se asigură opţional pentru concedii şi indemnizații de maternitate.
Executivul a adoptat OUG nr. 21/2023 din care a eliminat însă prevederile referitoare la schimbarea bazei maxime de calcul al indemnizaţiei de maternitate pentru oamenii care se asigură opţional.
Oficialii CNAS au răspuns pentru Economica.net că „prevederile eliminate din proiect vor constitui obiectul unui proiect de reglementare separat”.
35% din biletele pentru charterele de Antalya cu plecare din Brașov au fost deja vândute ! Primul zbor : 16 iunie, la ora 15.30!
Proprietarul agenției de turism Paralela 45 a confirmat astăzi la aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav primele 2 destinații ale primelor zboruri charter care vor pleca de la Brașov : Antalya ( Turcia ) și Creta ( Grecia ).
Conform lui Alin Burcea, proprietarul agenției de turism Paralela 45, pe timpul verii, de la Brașov vor zbura 2 chartere/săptămână spre Antalya și unul spre Creta. Charter-ul este o cursă spre o destinație turistică, iar zborul este închiriat întotdeauna de o agenție de turism, care vinde bilete spre acea destinație.
Prețuri pentru pachetele de zbor și cazare în Antalya
În cazul zborurilor spre Antalya, operatorii aerieni sunt Animawings ( subsidiară a companiei grecești Aegean), pentru o cursă săptămânală și HiSky ( o companie cu proprietari din Republica Moldova, aflată pe piața românească de aproximativ 3 ani, pentru al doilea zbor săptămânal.
Prețurile, care acoperă zborurile, transferurile de la și la aeroportul din Antalya, 7 nopți de cazare all inclusive la hoteluri de 5 stele din mai multe stațiuni din regiune încep de la 446 de euro/persoană (zbor operat de Animawings) și 453 de euro/persoană, 7 nopți de cazare în regim all inclusive, cu zborul operat de HiSky.
Zborul cu Animawings pleacă în fiecare vineri, începând cu 16 iunie și până în 22 septembrie, la ora 15,30 și aterizează pe aeroportul din Antalya la ora 17,30 iar întoarcerea este tot vineri, săptămâna următoare, cu plecare din Antalya la ora 12,45 și sosire la Brașov la ora 14,45. Vineri, 16 iunie 2023 este ziua în care primul avion ca zbura de pe aeroportul din Brașov, și va fi cursa operată de Animawings.
Cursa operată de HiSky va avea zboruri spre Antalya în fiecare sâmbătă, începând din 17 iunie și până la 29 septembrie. Charterul va pleca de la Brașov la ora 17.50 și va ajunge în Antalya la ora 19,40. Cursa retur va fi peste o săptămână, sâmbătă, cu decolare din Antalya la ora 15 și aterizare la Brașov la ora 16,50.
Conform proprietarului agenției Paralela 45, 35% din locurile puse la dispoziție prin aceste chartere cu plecare de la Brașov au fost vândute până la 31 ianuarie, pentru că turiștii au profitat de reducerile oferite pentru achiziționarea biletelor cu 5 luni în avans.
Charter săptămânal spre Creta. Condiții diferite în Grecia
Al treilea zbor charter săptămânal va pleca de la Brașov spre aeroportul Heraklion, din insula grecească Creta. Vor fi zboruri în fiecare zi de luni, începând cu data de 19 iunie. Cursele vor pleca la ora 15,35 și vor ateriza în Creta la ora 17,40. Întoarcerea este săptămâna următoare, luni, cu plecare la 12,45 din Heraklion și aterizare la 14,50 la Brașov.
Spre deosebire de Antalya, Grecia oferă alt fel de servicii. Pachetele pleacă de la 444 de euro/persoană pentru zbor, 7 nopți de cazare doar cu mic dejun la un hotel de 3 stele. În Grecia, conceptul de all inclusive nu este foarte căutat, astfel încât ofertele pentru acest sistem sunt rare, pentru că sunt foarte scumpe. Conform celor de la Paralela 45, turiștii care aleg Grecia preferă să găsească singuri restaurante, taverne și să experimenteze diverse mâncăruri tradiționale. pentru această destinație, 24% din locurile disponibile au fost deja rezervate !
Cei de la Paralela 45 spun că au și un plan de rezervă , în cazul în care aeroportul nu este gata la 15 iunie, conform promisiunilor actuale. Cei care au cumpărat pachete cu zbor de la Brașov vor putea zbura de la Sibiu sau București, în cazul în care există ceva întârzieri în deschiderea la timp a aeroportului.
Urmează Hurghada, Rhodos, Spania
Conform lui Burcea, următoarea destinație pentru un charter care va pleca de la Aeroportul Brașov-Ghimbav va fi spre Hurghada, în Egipt. Primul zbor este posibil să plece spre această destinația în jurul datei de 15 octombrie anul acesta.
Pentru 2024, cei de la Paralela 45 plănuiesc chartere spre insula grecească Rhodos și spre destinații din Spania.
FC Brașov, la primul eșec în Antalya
FC Brașov a pierdut astăzi cel de-al treilea amical din cantonamentul din Antalya, 0-1 cu bosniacii de la FK Tuzla City. Adversara brașovenilor, o grupare aflată pe locul 8 în campionatul Bosniei – Herțegovina, s-a impus grației reușitei lui Eldin Mehmedovic din minutul 83.
Meciul din Antalya s-a disputat în condiții dificile, vânt puternic. Dan Alexa a început jocul cu o formulă improvizată, în care si-au făcut loc din primul minut puștii Vasu, Păscăluță, Mitrov și Cociș. În debutul părții secunde au intrat si Lambrinoc si Kirilenko, iar din minutul 62 au fost trimiși în teren mai mulți jucători experimentați. Chiar și așa, pe finalul jocului, bosniacii au reușit să înscrie un gol ce avea să fie decisiv. În meciul de astăzi, Alexa nu a putut conta pe Izata, Oltean, Angelov si Florică.
*Jucătorii celor două echipe au pătruns pe teren cu steagul Turciei, în memoria victimelor cutremurelor din Țara semilunei.
FC Brașov: Ureche (32 Dobre, 62 Mutu) – Burlacu (62 Lascu), Marc (Fustar) , Vasu (62 Diallo) – Pîrvulescu (62 Sorsa) , Tudor Saim (62 V. Constantin) , Boboc (62 Dan Spătaru) , Pășcăluță (62 Blănaru) , Dumbravă (62 Lazăr) – Cociș (46 Lambrinoc) , Mitrov (46 Kirilenko)
Antrenor: Dan Alexa
O victorie, un egal si o înfrângere în Antalya
Ultimul test din Antalya pentru elevii lui Dan Alexa este cel cu Dinamp Kiev U21 (Ucraina / 9 februarie).
În cadrul stagiului din Turcia, FC Brașov a câștigat amicalul cu Șahtior Karagandy (prima ligă din Kazahstan), scor 2-0, a terminat la egalitate, scor 1-1, cu danezii de la BK Fremad Amager (liga secundă) si a pierdut, 0-1 cu FK Tuzla City (Bosnia).
În țară, în prima parte a pregătirii, FC Brașov s-a impus cu 2-1 în amicalul cu Sepsi OSK 2 (Liga 3).
(P) Aceste ceasuri pentru colecționari devin din ce în ce mai populare. Iată ce altceva mai trebuie să știți despre ele
Nu există niciun dubiu: colecția de modele de ceas Casio G-Shock este vastă, complexă, copleșitoare și în continuă schimbare. Casio produce destule G-Shock-uri pentru a satisface o comunitate de colecționari vorace, iar brandul se adresează, de asemenea, diferiților profesioniști care au nevoie de ceasuri indestructibile, personalului militar, sportivilor în formare, oamenilor care se află în aer liber și chiar și patinatorilor, surferilor și dansatorilor de breakdance.
S-ar putea să vizitați un magazin G-Shock aprovizionat corespunzător doar pentru a realiza că confruntarea fizică cu bestia nu face nimic pentru a o îmblânzi. Spre deosebire de a merge într-un magazin de ceasuri pentru femei și bărbați obișnuit și a selecta un ceas Guess de dama din oferta lor de exemplu, nu veți găsi toate modelele de ceas Casio deodată în niciun magazin sau alt comerciant online, oricât ați încerca, și s-ar putea foarte bine să descoperiți încă mai multe modele.
Mergeți pe site-ul Casio G-Shock în orice moment și veți găsi sute de ceasuri individuale produse în prezent. Filtrați pentru modelele ceas Cassio pentru bărbați și veți găsi în continuare un număr intimidant de SKU-uri împărțite în colecții, caracteristici, materiale și așa mai departe. Poate fi utilă sortarea în funcție de preț, dar tot este confuz – într-adevăr, chiar și Casio pare să aibă probleme în a ține pasul cu ofertele lor G-Shock.
Să contemplăm următoarele două G-Shock-uri, doar pentru a ne face o idee despre amploarea disponibilă. Primul este Mudmaster din seria Master of G, un uriaș hibrid analogic și digital pregătit de luptă, cu aproape la fel de multe capacități ca și smartphone-ul dvs. Al doilea este ediția limitată de ceas Casio Hotei din colecția 7 Lucky Gods, care pare feeric și aerisit, dar este, ca toate G-Shock-urile, dur ca piatra. Două publicuri foarte diferite, două ceasuri foarte diferite.
Aici se află dilema analizării colecției G-Shock: se adresează în egală măsură unui soldat îmbrăcat în camuflaj care servește peste mări și unui tânăr de 13 ani, dependent de anime din suburbiile din Tokyo. Ceea ce unește aceste două comunități G-Shock aparent disparate este faptul că ambele își înfășoară imaginația în jurul acestor ceasuri și ambele cer durabilitate, funcționalitate și stil de neegalat.
Un ceas Casio G-Shock va fi supus la abuzuri ca puține alte ceasuri pentru a le testa durabilitatea. Acest lucru include facilități de testare asemănătoare unui laborator al mărcii, teste amuzante și brutale la televiziunea japoneză și recenzorii Gear Patrol care au călcat unul cu mașina. Conform tradiției mărcii, Kikuo Ibe, creatorul său, acum celebru, arunca ceasurile pe fereastră în timpul dezvoltării primelor modele.
Modelele G-Shock de bază sunt fabricate în China, Thailanda și Japonia, în timp ce modelele speciale de ceas Casio și cele de top sunt fabricate integral în Japonia. În aceste facilități japoneze este locul unde se desfășoară activitatea de cercetare și dezvoltare – și unde sunt testate G-Shock-urile. Numele G-Shock provine de la termenul „șoc gravitațional” și pare să se refere la mecanica în care șocul este măsurat în unitatea g. Un ceas G-Shock tipic este construit pentru a rezista la un șoc bun, la 200 m de presiune a apei, plus alte pericole pe care un ceas le-ar putea întâmpina.
În afară de testele de apă, ciocănituri și căderi pe care le folosesc alți ceasornicari, veți găsi personalul Casio abuzând de prototipuri și de ceasuri selectate la întâmplare într-o serie de moduri. Unele G-Shock-uri sunt chiar construite special pentru a rezista la pătrunderea prafului și a noroiului – o provocare oarecum diferită față de, să zicem, apă. Pe scurt, există un motiv pentru care este atât de frecvent să găsiți un G-Shock la încheietura mâinii oamenilor din cele mai dure profesii din punct de vedere fizic, de la militari și polițiști la pompieri și nu numai.
Atunci când vreți să vă cumpărați un ceas Casio G-Shock, primul lucru care trebuie recunoscut este că multe numere de referință individuale sunt de fapt doar variante alternative de culoare pentru multe modele G-Shock. Acest lucru ajută la simplificarea lucrurilor: marca actualizează în mod regulat modelele existente cu mai multe schimbări de design decât simple culori.
Apoi, există modele de ceasuri femei sau barbati complet digitale, afișaje hibride analogice/digitale și, de asemenea, un număr tot mai mare de modele doar analogice. Diviziunea analog/digitală este unul dintre modurile în care Casio își despică ofertele G-Shock, așa că pot fi grupate în trei categorii majore: numai digital, hibrizi analog/digitali și numai analog. Este un început.
Aproape toate G-Shock-urile vor avea un cronometru, un cronometru cu numărătoare inversă, o lumină de fundal și o rezistență la apă de 200 m. Dincolo de asta, Casio face riff-uri la nesfârșit cu stilul și funcționalitatea, de la modele cu carcasă de rășină încărcate cu altimetru și barometru la modelele cu ceas atomic din metal prețios care fac referire la călătorii în lume cu timp dublu. În realitate, este dificil să reuniți toate ofertele în continuă evoluție ale G-Shock într-o imagine coerentă, dar mai multe vizite și căutări online ar trebui să vă ajute să navigați spre un ceas Casio (sau 10) care vi se potrivește.
Poliția Brașov: Școala siguranței TEDI continuă
Poliţia Română împreună cu Ministerul Educației Naţionale și Cercetării Științifice, în parteneriat cu firma „Tymbark Maspex” România continuă și în acest an școlar unul dintre cele mai ample programe educative implementate la nivel național, respectiv Programul ”Şcoala Siguranţei Tedi”. Aflat la cea de-a VIII-a ediție, Programul este structurat în forma unei campanii de responsabilizare socială și se adresează școlilor și elevilor din clasa I, care se confruntă cu noi provocări şi sunt puși în situaţia de a lua primele decizii fără ajutorul părinţilor. Obiectivele campaniei sunt informarea elevilor privind potențiale pericole, dezvoltarea unui set de abilități la care aceștia să apeleze în diverse situații și furnizarea de soluții, prin metode educative specifice vârstei lor.
De la debutul campaniei și până în prezent, poliţiştii Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Braşov, prin Biroul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, au desfăşurat 8 sesiuni de informare în 5 unități de învățământ din județul Brașov, respectiv la Școala Gimnazială nr. 2 “Diaconu Coresi”- Brașov, Școala Gimnazială nr.13 Brașov, Școala Gimnaziala “Ovidiu Densușianu”- Făgăraș, Școala Gimnazială Bod și Școala Gimnazială Budila.
În cadrul sesiunilor de informare, polițiștii au abordat subiecte și au adresat recomandări cu privire importanţa cunoaşterii şi respectării regulilor de circulaţie, modalități de prevenire a agresiunilor și a violenței în mediul școlar, modalități de prevenire a disparițiilor în rândul minorilor, siguranța personală și siguranța pe internet. Elevii au fost angrenați și în activități practice, respectiv jocuri cu caracter educativ, specifice vârstei (jocul ursulețului Tedi).
De la debutul celei de a VIII-a ediții a Proiectului, în scopul pregătirii antiinfracționale și antivictimale, de recomandările polițiștilor au beneficiat un număr de 254 de elevi și 13 cadre didactice. Proiectul ”Şcoala Siguranţei Tedi” continuă până la finele anului școlar iar în perioada următoare polițiștii Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Braşov, prin Biroul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, urmează să desfășoare activități în alte 29 de instituții de învățământ din județul Brașov, numărul viitorilor beneficiari fiind de peste 1500 de persoane.
ÎMPREUNĂ SUNTEM ÎN SIGURANȚĂ!
270.000 de lei, plătiți de primărie avocatei care a pierdut 12 procese din 15 !
Imediat după decizia de reziliere a contractului cu concesionarul parcărilor din Brașov (P&P), acum aproape 2 ani, municipalitatea a solicitat serviciile unei case de avocatură din București pentru a fi reprezentată în procesele care urmau. Reamintim că pe 6 mai 2021, Consiliul Local Brașov, la propunerea primarului Allen Coliban, a hotărât rezilierea contractului încheiat de vechea administrație, în septembrie 2020, cu firma P&P SRL, pentru concesionarea parcărilor din municipiu. Consilierii locali și executivul primăriei au spus atunci că acest contract este unul neprofitabil pentru municipalitate și au acuzat P&P că nu a respectat 8 clauze contractuale( curățarea și deszăpezirea locurilor de parcare, relațiile cu clienții, etc).
A urmat un șir de 15 procese, la diferite instanțe, iar în 12 dintre acestea, municipalitatea a pierdut. Singurul proces important câștigat de cabinetul de avocatură Georgiana-Raluca Trandafir a fost cel prin care Primăria a solicitat ca parcarea în Brașov să nu fie plătită 24/7, astfel încât anul trecut instanța a decis că solicitarea municipalității ca programul de plată să fie de luni până sâmbătă între orele 8 și 20, iar duminica parcarea să fie gratuită. Pentru reprezentarea în aceste 15 procese, dintre care 12 pierdute, Primaria Brasov a platit Cabinetului de avocatura Georgiana-Raluca Trandafir( pentru toate procesele in care aceasta a reprezentat Municipalitatea ,inclusiv procesul câștigat cu privire la aprobarea noului Regulament și cel pierdut cu privire la rezilierea contractului) suma de 270.000 de lei.
Istoric
Procesul dintre firma P&P SRL şi municipiul Braşov a pornit în mai 2021 la secţia de contencios administrativ şi fiscal a Tribunalului Covasna. În septembrie 2022, judecătorii din Covasna (după mai multe înfățișări și după ce Curtea de Apel Prahova a decis să aprobe programul 8-20 de luni până sâmbătă) au dat dreptate firmei private, obligând autoritățile locale să achite societății prejudiciul suferit în urma rezilierii contractului de gestiune a parcărilor publice din oraş.
”Admite cererea formulată de partea reclamantă SC P&P SRL, în contradictoriu cu pârâtul Municipiul Braşov. Anulează Adresa nr.48473/07.05.2021, reprezentând declaraţia de reziliere a Contractului pentru delegarea gestiunii prin concesionare a serviciului de amenajare, organizare şi exploatare a parcărilor cu plată de pe domeniul public al municipiului Braşov nr.279/87517/04.09.2020 Obligă pârâtul la plata către reclamantă a daunelor interese în cuantum de 938.595 lei, reprezentând prejudiciul suferit în perioada 08.05.2021 – 30.06.2021”, a fost soluţia pronunţată de Tribunalul Covasna, în septembrie 2022. În plus, judecătorii au obligat autoritatea locală la plata către firma care a intentat procesul la plata cheltuielilor de judecată în cuantum de 39.326 de lei, reprezentând taxă judiciară de timbru şi onorariu de expert. Decizia Tribunalului Covasna a fost contestată de municipalitate,iar săptămâna trecută, Curtea de Apel Braşov a respins definitiv recursul.
La daune și cheltuielile de judecată se adaugă și banii pe care bugetul local trebuia să-i încaseze din redevența plătită de concesionarul P&P, care este de minim 400.000 lei/lună, timp de două luni. Plus banii plătiți avocatei. Astfel, prin această acțiune au fost pierdute 2 milioane de lei din bugetul Brașovului !
Italia este interesată de mai multe investiții în judeţul Braşov
Ambasadorul Italiei la Bucureşti, Alfredo Maria Durante Mangoni, s-a declarat, marţi, interesat de modalităţile în care reprezentanţa diplomatică a ţării sale poate să contribuie la a creşte numărul investitorilor italieni în judeţul Braşov.
Diplomatul italian, aflat la prima vizită oficială în judeţul Braşov, a avut întâlniri cu prefectul Mihai Cătălin Văsii, cu vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Constantin Todorică Şerban, şi cu primarul municipiului reşedinţă, Allen Coliban.
„Am venit aici pentru a exprima suportul Ambasadei şi al meu, personal, pentru antreprenorii italieni din zonă şi pentru a cultiva bune relaţii cu autorităţile locale. Sunt interesat, de asemenea, să aflu cum văd oamenii de afaceri şi oficialităţile braşovene viitorul acestui judeţ şi ce contribuţie aşteaptă de la comunitatea italiană de aici”, a declarat ambasadorul Durante Mangoni, într-un comunicat remis de Instituţia Prefectului Braşov.
Potrivit prefectului Cătălin Văsii, diplomatul italian a dorit, de asemenea, să afle ce este de făcut pentru a creşte numărul investitorilor din ţara sa în zona Braşovului.
„I-am prezentat distinsului oaspete judeţul nostru, cu accent pe componentele demografică, economică şi educaţională. Discuţiile au vizat şi Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, E.S. dl ambasador exprimând opinia că acesta va contribui semnificativ la dezvoltarea întregii zone, va creşte interesul antreprenorilor de a investi aici şi va reprezenta un boost pentru turism. În context, E.S. dl ambasador s-a interesat dacă există companii aeriene care şi-au făcut publică intenţia să opereze zboruri care să lege Braşovul de oraşe din Italia. De asemenea, a dorit să afle care este opinia noastră despre ce ar trebui făcut pentru a creşte prezenţa italiană în mediul de afaceri din judeţul nostru şi a afirmat disponibilitatea părţii italiene de a colabora pe partea de management în sectoarele sanitar şi turism”, a declarat prefectul Braşovului.
Totodată, în cadrul întâlnirii pe care a avut-o cu primarul municipiului Braşov, Allen Coliban, au fost discutate oportunităţile de creştere a cooperării dintre Italia, companiile italiene, municipalitatea braşoveană şi mediul de afaceri local.
„Din discuţii a rezultat că Italia, mulţumită experienţei şi bunelor practici, poate sprijini Braşovul în principal în managementul deşeurilor şi reciclare, organizarea şi gestionarea serviciilor medicale, şi în turism”, se arată într-o informare transmisă de Primăria Braşov.
Cu ocazia acestei vizite, la Primăria Braşov a avut loc o ceremonie de predare a decoraţiei „Ordine della Stella d’Italia” (Ordinul Steaua Italiei) în grad de cavaler consulului onorific al Italiei la Braşov, profesorul Emanuele Bagnasco, decoraţie oferită de către şeful statului italian.
TAS a dat verdictul în cazul Farului!
Federația Română de Fotbal a anunțat pe site-ul oficial decizia luată de TAS în privința echipei antrenate de Gheorghe Hagi. „Tribunalul Arbitral al Sportului a emis în cursul zilei de luni, 6 februarie, decizia în cazul privind licența de participare în competițiile europene a clubului Farul Constanța, iar în urma analizei argumentelor clubului și ale FRF a constatat validitatea acestora dispunând anularea deciziei CFCB.
În ceea ce privește licența de participare a Farului Constanța în competițiile europene, UEFA o va reanaliza ținând însă cont de prevederile deciziei TAS”, e vestea de ultimă oră a FRF. Farul nu a primit anul trecut licența de participare în cupele europene, după realizarea fuziunii dintre Farul şi Viitorul, iar clubul patronat de Gheorghe Hagi a contestat decizia.