În SUA, la această oră de final de alegeri, nu poate fi stabilit clar un câștigător. Donald Trump a declarat, într-o conferinţă de presă la Casa Albă, că el crede că a câştigat alegerile, ”ei numai pot să ne prindă din urmă”. Şi Joe Biden, candidatul democrat la alegerile prezidenţiale din Statele Unite, a susţinut un scurt discurs din Wilmington (Delaware) în care le-a cerut susţinătorilor lui să aibă răbdare şi s-a arătat optimist privind rezultatul. Conform CNN, în urma votului de marţi, Biden poate conta până acum pe 220 electori, iar contracandidatul său republican Donald Trump pe 213. Este câștugător candidatul care obține 270 de electori. La votul popular, Biden are un uşor avans, cu 49,8% din voturi, Trump având 48,6%. În statele cheie însă, cum ar fi Florida sau Pennsylvania, a cîștigat Trump. În timp ce Joe Biden spune „Păstraţi-vă credinţa, vom câştiga!” Donald Trump denunţă posibile ”fraude” .”Este fraudă împotriva naţiunii, este o ruşine pentru această ţară …Noi dorim ca legea să fie aplicată corect. Vom merge la Curtea Supremă, vrem ca voturile să fie oprite. Este un moment foarte trist pentru mine. Vom câştiga, iar în ceea ce mă priveşte am câştigat deja”, a spus el.
După închiderea urnelor, anunţarea câştigătorului otului popular va dura zile bune. La acest scrutin, peste 100 de milioane de americani au votat anticipat din cauza pandemiei de COVID-19, ceea ce înseamnă că o întârziere în numărarea tuturor voturilor este foarte probabilă.
America alege: Luptă strânsă între Biden și Trump
Modernizarea și extinderea rețelei de distribuție și îmbunătățirea experienței de client, priorități pentru Distrigaz Sud Rețele
Distrigaz Sud Rețele, companie aparținând ENGIE Romania, liderul în distribuția de gaze naturale din România, are o expertiză de peste 45 de ani în acest domeniu și deține licență de operare pentru distribuția de gaze naturale în 900 de localități, pe raza a 20 județe din sudul și centrul României, gestionând o rețea de distribuție de 21.000 de Km.
Bugetul de investiții al companiei a fost alocat, prioritar, către două axe: modernizarea sistemului de distribuție a gazelor naturale, respectiv înlocuirea conductelor din oțel cu cele din polietilenă, care au parametri tehnici superiori și o durată de viață mai mare, și extinderea sistemului de distribuție, prin racordarea de noi clienți din zonele aflate în dezvoltare. Astfel, de la privatizarea companiei până în prezent, au fost înlocuiți 4.350 km de conducte și branșamente din oțel și extinsă rețeaua de distribuție cu circa 7.000 de km (aproximativ echivalentul distanței aeriene București – New York) atât în zona concesionată, cât și în alte 200 de noi localități.
Aceste investiții, realizate în ultimii 15 ani, în valoare de circa 3,8 miliarde lei, au condus la îmbunătățirea securității în exploatare, la scăderea semnificativă a întreruperilor neplanificate în alimentarea cu gaze naturale și la creșterea calității serviciilor oferite clienților noștri.
În plus, numărul de clienți racordați la sistemul de distribuție s-a dublat în cei 15 ani de la privatizare, ajungând astăzi la 1.952.000 de clienți, cu o medie anuală de creștere înregistrată în ultimii ani de aproximativ 65.000 de noi clienți.
Compania este preocupată constant de dezvoltarea sistemului său de distribuție atât prin derularea de lucrări de extindere și de racordare a clienților aflați în zona de operare, cât și de extinderea ariei de concesiune prin participarea la licitațiile ce au ca obiect concesionarea serviciului de distribuție a gazelor naturale. Astfel, în perioada septembrie 2019 – septembrie 2020, Distrigaz Sud Rețele a derulat un număr de aproximativ 24.000 de lucrări de execuție de branșamente, aflate în stadii diferite de implementare, pentru alimentarea cu gaze naturale a solicitanților din aria de concesiune a Distrigaz Sud Rețele. În paralel, în ultimul an, au fost semnate contracte de concesiune pentru 36 de noi localități, însumând 250 km de rețea. Trendul acestor planuri de investiții este menținut până la finalul acestui an, fiind alocat un buget de 360 milioane lei, din care un procent important este dedicat modernizării a 130 km de rețea de distribuție.
O altă axă importantă de dezvoltare o reprezintă digitalizarea serviciilor oferite clienților și mandatarilor acestora, Distrigaz Sud Rețele fiind primul operator de distribuție care a digitalizat întregul proces de racordare la sistemul de distribuție a gazelor natuale, prin implementarea Portalului dedicat clienților. Acesta este disponibil la adresa https://racordaresd.distrigazsud-retele.ro/ și permite clienților și mandatarilor acestora gestionarea integrală, online, a procesului de racordare prin realizarea următoarelor operațiuni:
-depunerea online a cererilor de racordare pentru realizarea unui branșament, realizarea unui branșament cu extindere de conductă, redimensionarea postului de reglare măsurare sau reamplasarea branșamentului.
-anexarea documentelor necesare procesului de racordare la sistemul de distribuție direct în Portal, introducerea de informații legate de datele personale, locul de consum și detaliile tehnice ale receptorilor.
-primirea de notificări prin e-mail privind confirmarea înregistrării cererii de racordare depuse, solicitarea de documente suplimentare sau la emiterea documentelor generate aferente cererii de racordare.
Preferința pentru acest serviciu digital este evidențiat de numărul de cereri depuse online prin intermediul Portalului în decursul ultimelor luni: 60% dintre cererile de racordare pentru branșamente și extinderi, 85% dintre cererile depuse pentru instalațiile de utilizare și 93% dintre cererile de punere în funcțiune a instalațiilor de utilizare.
De asemenea, și operatorii economici autorizați, cu care Distrigaz Sud Rețele colaborează, beneficiază de serviciile online oferite în cadrul Portalului, aceștia putând depune solicitările de Punere în Funcțiune a Instalațiilor de Utilizare a gazelor naturale accesând adresa: https://firmeautorizate.distrigazsud-retele.ro/
Complementar dezvoltării instrumentelor online, compania și-a concentrat atenția și pe îmbunătățirea experienței clienților noștri în cadrul Birourilor Recepție Clienți, prin derularea următoarelor acțiuni:
• implementarea sistemelor informatice de gestionare a fluxului de clienți în orașele București, Constanța, Ploiești, Craiova, Brașov, Galați și Pitești cu sopul de a diminua timpul de așteptare și a gestiona eficient solicitările acestora;
• colectarea pe tablete a feedback-ului clienților noștri, datele fiind colectate și monitorizate printr-un soft integrat acestei soluții cu scopul de a îmbunățăți serviciile oferite acestora;
• instalarea unor terminale destinate plăților cash în cadrul Birourilor Recepție Clienți din orașele București, Craiova, Constanța și Ploiești pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților noștri care doresc să achite în numerar oricare dintre serviciile oferite de către Distrigaz Sud Rețele, fără a mai fi necesară deplasarea acestora la partenerii bancari;
• înființarea unui birou mobil, cu scopul de a fi cât mai aproape de clienții Distrigaz Sud Rețele în acele zone în care nu există Birouri Recepție Clienți și de a le furniza acestora, în cel mai scurt timp posibil, toate informațiile necesare procesului de racordare la sistemul de distribuție.
Indiferent de rata de infectare: Redeschiderea graduală a grădinițelor și a școlilor?
l Autoritățile analizează redeschiderea graduală a grădinițelor și a școlilor, cu începere de la clasele mici, au declarat pentru Edupedu.ro surse din Ministerul Educației
Autoritățile analizează redeschiderea graduală a grădinițelor și a școlilor, cu începere de la clasele mici, au declarat pentru Edupedu.ro surse din Ministerul Educației și surse politice. Potrivit acestora, se are în vedere redeschiderea pentru început a grădinițelor și a învățământului primar (clasele pregătitoare – a IV-a). În funcție de analizele de parcurs, ar putea fi redeschise și clasele a VIII-a și a XII-a, conform surselor Edupedu.ro. Acestea au confirmat că se lucrează la scenarii de redeschidere treptată a școlilor în toată țara, fără a se ține cont de rata de incidență a infectării cu noul coronavirus. Discuțiile vin în contextul în care majoritatea statelor europene și-au ținut deschise școlile și au închis, în conatrapartidă, mall-urile, localurile, magazinele neesențiale și au restricționat circulația între regiuni. Cel mai recent, Italia a decis ca doar elevii de liceu să treacă 100% la învăţământ la distanţă, în timp ce copiii de grădiniță și școală primară și gimnazială continuă să meargă la cursuri.
Voturi și jocuri: Consiliul Judeţean Braşov şi-a stabilit șefiile
l PNL, care a acceptat ieri afilierea celor doi consilieri Pro-România la grupul liberalilor, și-a asigurat și majoritatea simplă în plen
Consiliul Judeţean şi-a ales ieri cei doi vicepreşedinţi şi a stabilit componenţa și șefiile celor opt comisii de specialitate care vor funcţiona în acest mandat. Cu ocazia şedinţei extraordinare care a fost convocată ieri, la Aula Universităţii, de către preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, plenul şi-a definitivat şi componenţa, după ce au depus jurământul şi ceilalţi consilieri locali care au lipsit sau nu au avut mandate validate la precedenţa şedinţă de constituire.
Nouă consilieri judeţeni au depus ieri jurământul
În urma şedinţei extraordinare de ieri, nouă consilieri judeţeni au depus jurămândul, preluându-şi pe deplin mandatul. Este vorba despre Ionuţ Banciu, Valentin Bucur, Gheorghe Călburean (toţi de la PNL), Dan Voina (PSD), Aurora Dragoman (PSD), Dumitru Dragoş Cristian (PRO România), Popoiu Marian Eugen (PNL), Ciprian Sterpu (PNL), Vocilă George Adrian (PNL). Tot ieri au fost stabiliţi şi liderii grupurilor politice din Consiliul Judeţean. În Deliberativul judeţului vor fi trei grupuri politice, respectiv PSD, al cărui lider a fost desemnat Adrian Iatan, grupul Alianţei USR PLUS (format din 8 membri), al cărui lider a fost desemnat Emanuel Dobrinoiu, şi grupul PNL (16 membri), al cărui lider va fi Ciprian Sterpu.
Deși provin de la un „PSD mai mic”, consilierii Pro România s-au lipit de PNL
Pro România a obţinut două mandate în plenul Consiliului Judeţean. Cu doi consilieri nu poate forma un grup, pentru că nu are minim 3 aleşi. Reprezentantul partidului, Cătălin Leonte, a anunţat că se va afilia grupului PNL. Iar PNL nu a avut nimic împotrivă, deși imediat după alegeri, la reuniunea de la București, președintele PNL, Ludovic Orban le-a transmis liderilor locali nou aleși interdicția de a face alianțe cu PSD și le-a recomandat să discute cu partenerii de pe zona dreapta, USR și PMP. O excepție a fost trasată pentru orașele în care comunitatea maghiară este numeroasă unde se poate discuta cu UDMR pentru formarea unei majorități. Deși nu a interzis explicit alianțele cu ALDE și Pro-România, președintele PNL a numit clar atunci aceste formațiuni „niște PSD-uri mai mici”. Acum, în CJ Brașov, cu cei doi aleși de la „PSD-ul mai mic”, grupul PNL-ProRomânia, cu 18 aleși în total, are majoritate simplă și poate trece la vot, fără dureri de cap sau alte negocieri, orice hotărâre.
Şerban Todorică şi Zoltan Szenner, noii vicepreşedinţi ai CJ Braşov
Tot ieri au fost propuşi şi votați şi cei doi vicepreşedinţi ai Consiliului Judeţean. Liberalii l-au desemnat, aşa cum au anunţat deja, pe Şerban Tudorică, acesta acceptând nominalizarea. El a fost aprobat cu 27 de voturi pentru şi 6 abţineri. „Sunt onorat de această misiune şi vă mărturisesc că de-a lungul caierei mele am fost permanent în slujba cetăţenilor. Nu o să fac nimic altfel nici de acum încolo, ci o să fiu în slujba cetăţenilor, Am oarecare emoții, nivelul este altfel decât ceea ce am făcut până acum. Dar veţi găsi în mine un aliat, un prieten, un om dispus să facă tot ceea ce poate pentru cetăţen”, a spus Şerban Tudorică.
Alianţa USR PLUS l-a propus pentru cea de a doua funcţie de vicepreşedinte pe Zoltan Szenner. Acesta a fost acceptat cu 26 de voturi pentru şi 7 abţineri. De precizat este faptul că şi social-democraţii au venit cu o propunere pentru postul de vicepreşedinte, sugerând numele lui Adrian Iatan, dar acesta a refuzat nominalizarea.
Comisia nr.1 — de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanțe — 7 membri
Președinte: Țop-Ferghete Floriana-Carmen
1. PNL – Țop-Ferghete Floriana-Carmen
2. PNL – Gabor Alexandru-Adrian
3. PNL – Diaconu Daniel Nicolae
4. PNL – Călburean Gheorghe
5. USR – Bucur Ioan Codruț
6. PRO-RO – Leonte Cătălin
7. PSD – Manea Ion
Comisia nr.2 — de organizare și dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, conservarea monumentelor istorice și de arhitectură – 3 membri:
Președinte: Nan Cătălin-Viorel
1. PNL – Nan Cătălin-Viorel
2. USR – Agache Aurel Dionisie
3. PSD – Dragoman Aurora
Comisia nr-3 – pentru industrie, comerț, agricultură și administrarea domeniului public și privat al județului – 3 membri:
Președinte: Voina Dan
1. PNL – Popoiu Marian-Eugen
2. PNL – Banciu Ionuț Sorin
3. PSD – Voina Dan
Comisia nr.4 — Pentru activități științifice, învățământ cultură și culte — 3 membri:
Președinte: Bucur Valentin-Florin
1. PNL – Bucur Valentin-Florin
2. USR – Dobrinoiu Dumitru-Emanuel
3. PSD – Bucur Ariana-Oana
Comisia nr.5 — pentru administrație publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenești — 5 membri:
Președinte: Sterpu Ciprian
1. PNL – Sterpu Ciprian
2. PNL – Dragomir Liviu
3. USR PLUS – Stoianovici Marius-Mihail
4. PRO-RO – Dumitru Dragos-Cristian
5. PSD – Bălășescu Marius
Comisia nr.6 — pentru relații internaționale și dezvoltare durabilă — 3 membri:
Președinte: Rad Lucian-Eugen
1. USR PLUS- Rad Lucian-Eugen
2. PNL -Vocilă George-Adrian
3. PSD – Suciu Iosif
Comisia nr. 7 —pentru sănătate, protecția copilului și a persoanelor adulte — 5 membri:
Președinte: Marius Neculoiu
1. PNL – Marius Neculoiu
2. PNL – Ungureanu Vasile
3. PNL – Noaghea Nelu-Petre
4. USR – Joliff Erwan Francois Michel Marie
5. PSD – Iatan Adrian
Comisia nr.8 —pentru sport, tineret, turism și servicii, protecția mediului, probleme ecologice și silvicultură — 3 membri:
Președinte: Ivan-Nunvailer Silviu
1. USR – Ivan-Nunvailer Silviu
2. PNL – Crăciun Dragoș-Romulus
3. PSD – Șerban Cristinel Claudiu
Încă două gradinițe noi la Brașov
Primăria Brașov a semnat contractele pentru proiectarea celei de a doua grădinițe din cartierul Tractorul, zona nouă, care se adaugă la cea care se va construi cu fonduri europene nerambursabile pe str. Ioan Popasu, și a unei grădinițe noi în cartierul Bartolomeu, pe str. Pelicanului, în zona Avantgarden. Documentația tehnică pentru construirea grădiniței de pe str. 1 Decembrie 1918 (Tractorul) va fi realizată de către SC Megavox Proiect SRL, din Cluj Napoca, contra sumei de 95.000 de lei, iar pentru grădinița din Bartolomeu, documentația va fi realizată de către S.C. Danina Star SRL, din Brașov, valoarea contractului fiind de 125.667,57 lei.
Două oferte pentru construirea grădiniței de pe str. Ioan Popasu
În proiectul grădiniței care se va construi pe str. Ioan Popasu nr. 15, municipalitatea se află în faza de evaluare a celor două oferte depuse pentru realizarea construcției. Proiectul este realizat cu finanțare europeană nerambursabilă. SC Megavox Proiect SRL, care a câștigat contractul de proiectare va lucra cu doi subcontractanți, respectiv, SC Progir Proiectare Construcții SRL și SC Struktoplan SRL, a anunțat Primăria Brașov, urmând să predea proiectul în termen de maxim patru luni. Grădinița de pe str. 1 Decembrie va fi o clădire cu regim de înălțime de S+P+2E-3E, cu un procent de ocupare teren de max. 25% teren ocupat de construcții și 75% teren amenajat – curte recreație și amenajări sportive, zona verde, grădina de flori- din terenul total de 1.081 de metri pătrați.
Grădinița din Bartolomeu va avea două etaje
Grădinița de pe strada Pelicanului, în cartierul Bartolomeu – Avantgarden va fi proiectată de SC Danina Star SRL, care are la dispoziție tot patru luni pentru a preda acest document. Proiectantul va face studiul geotehnic, studiul topografic ce va trebui aviyat de OCPI, va elabora documentațiile tehnice pentru obținerea avizelor și acordurilor conform Certificatului de Urabanism, documentația tehnică pentru autorizarea execuției lucrărilor și orice alte studii necesare autorizației de construire.
Grădinița din Avantgarden va fi o clădire cu regim de înălțime de S+P+2E, cu un procent de ocupare teren de max. 25% teren ocupat de construcții și 75% teren amenajat (curte recreație și amenajări sportive, zona verde, grădina de flori) din terenul total de 1.414 metri pătrați. Amenajările propuse au în vedere încăperi pentru grupele de copii – sală de grupă, cu cameră de jucării, sală pentru dormit cu 20 de paturi, grup sanitar pentru fiecare grupa de copii, cuprinzând 3 WC-uri, 3 lavoare, un duș colectiv sau 2 dușuri individuale și un WC pentru copiii cu deficiențe motorii.
Rămâne la fel: Parcul de „La Iepure” trebuie să fie gata până în iunie 2021
l Cum vechiul document urbanistic, emis în luna noiembrie a anului trecut, a expirat, a fost eliberat un nou certificat pentru continuarea proiectului
Primăria Brașov a obținut un nou certificat de urbanism pentru proiectul de amenajare a parcului din zona „La Iepure” din Valea Cetății. Vechiul document urbanistic, emis în luna noiembrie a anului trecut, a expirat, astfel că era nevoie de un nou certificat pentru continuarea proiectului. În etapa următoare, pentru lucrările la acest parc va fi eliberată și autorizația de construire, solicitată tot de Primăria Brașov. Pentru amenajarea acestui parc, Primăria Brașov a obținut o finanțare europeană, iar zilele trecute a fost lansată și licitația de execuție a lucrărilor. Conform anunțului de licitație privind proiectarea, execuția lucrărilor și asigurarea asistenței tehnice, valoarea investiției este estimată la 8,432 milioane lei cu tot cu TVA inclus, iar ofertele sunt așteptate până în data de 11 noiembrie. Termenul de finalizarea a lucrărilor este 30 iunie 2021. Conform planului, în acest proiect se va amenaja un poligon pentru ciclism care va fi folosit, printre altele pentru ca școlarii să învețe să se deplaseze în trafic cu ajutorul bicicletei, respecând regulile rutiere. În acest sens proiectul propune o pistă pentru biciclete cu lățimea de doi metri – două benzi de circulație pe o lungime totală de cca 300 m, cu un traseu sinuos, prevăzut cu treceri pentru pietoni, indicatoare de circulație rutieră, semafoare și un sens giratoriu. Terenul fiind în pantă, prin lucrările de sistematizare verticală premergătoare amenajărilor, panta acestuia va fi valorificată, pistele pentru biciclete fiind proiectate pe teren în pantă, lucru des întâlnit la străzile din municipiul Brașov. În momentul examenelor vor intra pe traseu până la patru mașinuțe electrice pentru ca simularea să fie cât se poate de apropiată de problemele cu care se confruntă un biciclist în trafic.
Mai multe adăposturi noi din staţiile RATBV au fost vandalizate
Mai multe adăposturi noi din staţiile RATBV, recent instalate, nu au stat prea multă vreme „neatinse” de către aşa-zişii „artişti stradali”, fiind vandalizate la scurt timp după montare. În acest context, reprezentanţii operatorului public de transport din Braşov fac un apel la cetăţeni să înțeleagă faptul că aceste adăposturi sunt ale comunității și în beneficiul tuturor cetățenilor, iar transportul în comun rămâne cea mai ecologică soluție de transport disponibilă pe tot parcursul anului.
Amatorii de graffiti preferă adăposturile noi şi curate
Reprezentanţii RATBv spun că în ultima vreme au constatat mai multe situaţii în care noile adăposturi au fost colorate cu graffiti. În unele situații, după ce adăposturile au fost curățate, în ziua imediat următoare, s-au putut observa noi desene cu vopsea pe panourile din sticlă. „De menționat și faptul că substanțele folosite pentru îndepărtarea vopselurilor sunt foarte scumpe, în jur de 500 de lei litrul. Sesizările la Poliție, Poliția Locală și acțiunile de curățenie sunt singurele demersuri pe care RATBV le poate face”, spune purtătorul de cuvânt al operatorului public de transport din Braşov, Silviu Ştefan.
Adăposturi noi, instalate deja în 20 de staţii ale RATBv din oraş
Potrivit reprezentanților operatorului de transport din municipiul Brașov, până acum au fost instalate adăposturi moderne, realizate cu precădere din sticlă, în circa 20 de stații din oraș, iar planurile societății prevăd înlocuirea sau montarea în unele locuri în care nu existau asemenea adăposturi a circa 50 de asemenea construcții. Conceptul acestor adăposturi a avut în vedere atât oferirea unui spațiu de așteptare în condiții cât mai bune, inclusiv spațiu pentru scaun pentru persoane cu dizabilități, dar și a unuia de informare, aceasta deoarece construcțiile au dedicate spații în care sunt postate orare de circulație, harta rețelei de transport sau planul tarifar.
Poliţia locală va putea ridica maşinile parcate sau staţionate neregulamentar
Instituţiile şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să nu ocupe domeniul public cu vehicule în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public. În caz contrar, dacă un vehicul staţionează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, Poliţia locală poate dispune măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului, a fost astabilit prin adoptarea de Camera Deputaţilor, care e for decizional, a unui proiect de lege referitor la obligaţiile pe care le au instituţiile şi persoanele fizice sau juridice în gospodărirea localităţilor urbane şi rurale. . Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public şi se realizează pe durata a 24 de ore, mai prevede proiectul.
Totodată, ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane,
Deputaţii au mai stabilit că transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate, respectiv contravaloarea operaţiunii de ridicare.
Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau de administraţia publică locală, sub paza administraţiei publice locale.
Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operaţiunii/operaţiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia. Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spaţiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore, mai prevede proiectul adoptat de deputați.
Deocamdată pregătiri: Prima tranșă de vaccin anti-COVID ajunge în primul trimestru din 2021
l Iohannis: Primii vaccinaţi vor fi cadrele medicale şi cei din grupele de risc
l Populaţia va fi vaccinată cel mai devreme începând din primăvară
Preşedintele Klaus Iohannis a declarat aseară, după întâlnirea cu mai mulţi specialişti din sănătate pe tema gestionării epidemiei de COVID-19, că autorităţile se aşteaptă ca vaccinul anti-COVID să ajungă în România în primul trimestru al lui 2021, afirmând că România va primi peste 10 milioane de doze într-o primă etapă. Primele vor fi vaccinate cadrele medicale şi cei din grupele de risc. Iohannis a precizat că vaccinarea populaţiei va începe în primăvară. Conform lui Klaus Iohannis, noul vaccin are nevoie de condiţii speciale de transport şi depozitare, el făcând apel la unităţile medicale să se pregătească. Preşedintele a subliniat că situaţia epidemiologică la nivelul statelor europene se degradează rapid şi că România se confruntă cu cifre îngrijorătoare, iar autorităţile se adaptează cu noi măsuri.
Condiții speciale de vaccinare
Președintele a reamintit că noul vaccin împotriva COVID are nevoie de condiţii speciale de transport şi depozitare. „Am discutat despre găsirea celor mai eficiente soluţii, de la medicul de familie până la medicul de spital. Totodată, pentru a combate dezinformarea, e absolut necesar un proces de comunicare clar şi transparent. Ministrul Sănătăţii mi-a prezentat pe larg strategia vaccinării în România, precum şi reţeaua de stocare şi distribuţie. Toate aceste aspecte sunt foarte importante şi sunt analizate inclusiv la nivel european pentru că noul vaccin are nevoie de condiţii speciale de transport şi depozitare. Fac apel la unităţile medicale de a se pregăti”, a afirmat preşedintele.
Iohannis a mai precizat că trebuie bine stabilite centrele de vaccinare, iar medicii la rândul lor să fie bine instruiţi. „Am solicitat ministrului Sănătăţii să asigure stocurile de care va fi nevoie şi să asigure personalul necesar pentru vaccinare”, a subliniat preşedintele.
Președintele a adăugat că dezvoltarea unuia sau a mai multor vaccinuri împotriva COVID-19 va fi esenţială pentru controlul pandemiei şi relansarea economiilor, dar până la apariţia acestora e necesară respectarea măsurilor de prevenţie purtarea măştilor, igienizarea mâinilor, respectarea distanţării şi munca de acasă, acolo unde este posibil.
„Nu vrem să vaccinăm pe nimeni cu forţa“
Klaus Iohannis a fost întrebat și cum se va raporta la cei care vor refuza să se vaccineze. „Nu vrem să vaccinăm pe nimeni cu forţa. UE va cumpăra acele tipuri de vaccin sigure şi eficiente. Vrem acţiuni care sunt de mare succes şi aceste tipuri de vaccin vor îndeplini toate normele“, a răspuns președintele.
„Pandemia se poate termina numai în două feluri – fie dacă se îmbolnăvesc destul de mulţi şi Doamne fereşte să se întâmple aşa ceva la noi, fie dacă se găseşte un vaccin şi sper la acest lucru. Măsurile şi restricţiile care s-au impus pentru a atenua impactul pandemiei până avem vaccinul. Cu toţii ştim că am reuşit să controlăm extinderea pandemiei, însă ca să terminăm pandemia avem nevoie de vaccin şi ca să folosim în mod eficient vaccinul am început cu convocarea întâlnirii de astăzi ca să fim foarte bine pregătiţi. Nu vrem să vaccinăm pe nimeni cu forţa. UE va cumpăra acele tipuri de vaccin sigure şi eficiente. Vrem acţiuni care sunt de mare succes şi aceste tipuri de vaccin vor îndeplini toate normele, vor fi sigure şi ne vor garanta că nu ne vom îmbolnăvi. Restricţiile dau rezultate fără doar şi poate. Fără restricţii sistemele sanitare şi din România şi din Europa ar fi fost cu mult depăşite deja de multă vreme”, a declarat preşedintele.
Peste 10 milioane de doze de vaccin pentru România
„Situaţia epidemiologică de la nivelul tuturor statelor europene se degradeaază rapid, iar populaţia e expusă unui risc major de infectare cu SARS-CoV-2. În acest context, ne punem cu toţii mari speranţe în dezvoltarea cât mai curând posibil a unui vaccin anti COVID, sigur şi eficient, iar eforturile la nivel internaţional confirmă dorinţa tuturor de a avea acest vaccin. România e parte a colaborării pentru furnizarea la nivel european, urmând să îi revină peste 10 milioane de doze de vaccin”, a declarat preşedintele. El a precizat că vaccinul va ajunge în ţările europene în mod etapizat.
„Pentru România ne aşteptăm ca prima tranşă primită să ajungă în primul trimestru al anului viitor. Vreau să subliniez că în baza convenţiilor făcute în UE toate statele europene vor primi în acelaşi timp aceste tranşe. Deci când va fi disponibil vaccinul, toate statele membre vor primi cota din prima tranşă. Primii vaccinaţi vor fi lucrătorii din sistemul medical, dar şi persoanele din grupele de risc. Vaccinarea întregii populaţii va începe cel mai devreme în primăvară”, a afirmat preşedintele.
Dr. Andreea Moldovan, director medical de la Spitalul Infecţioase Braşov, invitată la Cotroceni
Preşedintele Klaus Iohannis a convocat ieri o şedinţă de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19. La şedinţă au fost invitaţi Nelu Tătaru, Ministrul Sănătăţii; Raed Arafat, Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Secretar de Stat, Ministerul Sănătăţii; general dr. Ionel Paul Oprea, Secretar de Stat, Ministerul Sănătăţii; Alexandru Rafila, reprezentantul României la Organizaţia Mondială a Sănătăţii; dr. Andreea Moldovan, Director Medical, Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Braşov; dr. Gindrovel Dumitra, Medic Primar Medicină de Familie, Vicepreşedinte al Societăţii Naţionale de Medicina Familiei (SNMF), coordonator al grupului de vaccinologie din cadrul SNMF.
Pacient refuzat de Spitalul Municipal Făgăraş
Autor: Lucia BAKI
l ,,Peste o săptămână ăştia îmi taie piciorul şi mă şi îngroapă” s-a plâns bărbatul care avea trimitere de la medicul de familie pentru Radiologie și solicita serviciile medicale cu plată
Dacă apelezi la Spitalul Municipal Făgăraş pentru servicii medicale, cu plată sau cu asigurare, rişti să fii amânat şi o săptămână. I s-a întâmplat unui localnic din satul Sebeş, nr. 169, comuna Hârseni, marţi, 3 noiembrie 2020. Bărbatul a fost şocat să afle de la biroul de informaţii din Policlinica spitalului că poate fi consultat abia luni, adică peste 6 zile, deşi avea trimitere de la medicul de familie pentru Radiologie, iar servciile erau cu plată. ,,Peste o săptămână ăştia îmi taie piciorul şi mă şi îngroapă” a spus bărbatul. Lui Nicolae Itu de 59 de ani i s-a umflat piciorul stâng şi avea dureri insuportabile. Medicul de familie, dr. Comşa, i-a dat o trimitere pentru Radiologie, iar marţi, 3 noiembrie, ora 8.00, bărbatul s-a prezentat la spital. Mare i-a fost surpriza când funcţionara de la biroul de informaţii i-a spus sec că nu poate fi programat pentru investigaţii cu raze X decât luni, 9 noiembrie a.c.
,,Am stat mulţi ani în străinătate şi nu am asigurare medicală, dar serviciile medicale de care am nevoie le plătesc, fără probleme. Medicul de familie Comşa mi-a dat o trimitere
să-mi fac raze la Spitalul Municipal Făgăraş la piciorul stâng, dar cu plată. Piciorul stâng îmi este umflat de câteva zile, mă doare foarte tare şi voiam să văd care este situaţia pentru a urma un tratament. M-am dus la spital în această dimineaţă la ora 8.00, am intrat în policlinică, m-am dus la informaţii pentru o programare la radiologie. Erau acolo angajata spitalului şi persoana care distribuie măşti. Ce a urmat m-a şocat”, spune bărbatul.
Dialog absurd
Angajata spitalului: „Domnule, nu vă supăraţi, nu vă putem face nimic, numai săptămâna care vine, luni vă putem programa la raze“.
Nicolae Itu: ,,Doamnă, dumneavoastră ştiţi ce spuneţi? Eu sunt cu plată, nu am asigurare şi trebuie să văd ce am la picior. Până săptămâna care vine, luni, cum spuneţi, ăştia îmi taie piciorul, până luni mă şi îngroapă“.
Angajata spitalului: „Nu vă putem face nimic, nu vă putem programa“.
Pacientul a sunat la 112
,,Am ieşit afară din incinta spitalului şi am sunat la 112. S-a prezentat doamna de la celălalt capăt al firului, de la Bucreşti, m-am prezentat şi eu cu nume, prenume, adresă şi i-am explicat de ce sun, că la spitalul din Făgăraş nu îmi fac raze, chiar şi cu plată, dar piciorul meu este în stare gravă. Mi-a făcut legătura cu Salvarea. Mi-a răspuns un domn căruia i-am explicat situaţia. Acesta m-a sfătuit să mă duc la Braşov unde sunt clinici private care îmi pot face raze la orice oră. I-am explicat că am trimitere cu plată şi sunt în spital. Mi-a spus, domnule aşa ceva eu n-am auzit, să vă refuze un spital. Să cad jos când mi-a zis că doar luni pot fi primit” a spus bărbatul, care susține că are și un test COVID negativ.
Am încercat să obţinem o declaraţie oficială de la directorul spitalului din Făgăraş, Mihaela Pandrea, dar acesta n-a răspuns la telefon. Aşteptăm o explicaţie din partea spitalului pe adresa redacţiei Monitorul de Făgăraş.