20.3 C
Braşov
Acasă Blog Pagina 1384

Poliția Brașov/ ZILELE DE SIGURANȚĂ ROADPOL: Campanie de prevenire a accidentelor de circulație

0

În perioada 16-22.09.2020, la nivel european urmează a se derula Săptămâna Europeană a Mobilității, astfel că în acest interval de timp Rețeaua Europeană a Polițiilor Rutiere – ROADPOL va realiza Proiectul ROADPOL Safety Days destinat conștientizării tuturor categoriilor de participanți la traficul rutier cu privire la riscurile la care se expun în situația în care nu respectă normele rutiere, în scopul adoptării de către aceștia a unei conduite responsabile atunci când se deplasează pe drumurile publice.

Proiectul este susținut de Comisia Europeană și își propune, concentrarea eforturilor pentru reducerea numărului de accidente și a consecințelor acestora, precum și ca ziua de 17 septembrie 2020 să devină o zi fără persoane decedate din accidente rutiere produse pe drumurile din Europa, în condițiile în care media zilnică la nivelul U.E. este de 70 morți /zi.

În acest context, în perioada de referință, Inspectoratul de Poliție Brașov prin Serviciul Rutier, va organiza și desfășura activități specifice pe raza județului Brașov, care vor viza prevenirea și sancționarea abaterilor la regimul rutier precum: excesul de viteză, conducerea sub influența băuturilor alcoolice ori a substanțelor psihoactive, folosirea necorespunzătoare a telefonului mobil, neportul centurii de siguranță etc., de natură a distrage atenția participanților la trafic și de a genera accidente rutiere cu consecințe grave.

În primele 8 luni ale acestui an, pe arterele rutiere din județul Brașov au fost înregistrate 169 accidente grave, soldate cu 27 persoane decedate și 161 persoane rănite grav.

Viteza neadaptată la condițiile de drum (în special pe drumurile din afara localităților), este și în acest an principala cauză a accidentelor de circulație. Astfel, ca urmare a nerespectării regimului legal de viteză au fost înregistrate 54 accidente grave soldate cu 11 persoane decedate și 57 persoane rănite grav.

Neacordarea priorității pietonilor (23 accidente grave, soldate cu 5 persoane decedate și 18 persoane rănite grav) și abaterile comise de bicicliști (17 accidente grave, soldate cu 2 persoane decedate și 15 persoane rănite grav), sunt următoarele cauze de producere a accidentelor rutiere grave în județul Brașov.

Pentru a evita implicarea în accidente de circulație, Poliția Rutieră Brașov recomandă:

Conducătorilor auto:
– respectați viteza legală de circulație, în orice situație;
– adaptați permanent viteza la condițiile de trafic și de drum;
– acordați întotdeauna prioritate pietonilor angajați în traversarea străzii regulamentar;
– purtați centura de siguranță chiar și pe distanțe scurte și nu uitați că sistemele suplimentare de retenție au eficacitate numai dacă aceasta este cuplată corect;
– renunțați să vorbiți la telefon în timp ce conduceți;
– dacă ați consumat băuturi alcoolice renunțați să mai conduceți autovehicule;
– concentrați-vă asupra condusului și evitați orice altă activitate care vă poate distrage atenția.

Bicicliștilor:
• utilizați pistele destinate circulației cu bicicleta, iar unde acestea nu există circulați pe partea dreaptă a drumurilor publice cât mai aproape de bordură sau acostament;
• dotați-vă bicicleta corespunzător și semnalizați atunci când schimbați direcția de mers;
• nu creați surprize în trafic, manevrele bruște sau ,,cascadoriile” produc disconfort și generează risc major de accident.

Pietonilor:
– asigurați-vă temeinic înainte de a traversa drumul public pe trecerea pentru pietoni;
– angajați-vă în traversare doar atunci când șoferii au oprit pentru a vă acorda prioritate, nu-i puneți în dificultate și nu-i surprindeți prin traversări riscante;
– evitați să vorbiți la telefon și renunțați la dispozitivul hands-free atunci când traversați starda.

Nu uitaţi! O atitudine preventivă în trafic vă poate feri de evenimente rutiere negative!

42 de cazuri noi de COVID la Brașov, 1111 în țară

0

1111 noi cazuri de Covid-19 au fost depistate în România din 21049 de teste prelucrate, iar alte 51 de decese au fost raportate. 6881 de persoane sunt internate, iar 460 de pacienți se află la Terapie Intensivă. La Brașov sunt nregistrate 42 de cazuri noi de COVID, din care 19 sunt teste reconfirmate pozitiv.

Buletinul de presă:

Până astăzi, 15 septembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 105.298 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

Datele referitoare la persoanele declarate vindecate vor fi transmise în cel mai scurt timp posibil, nefiind disponibile în acest moment din cauza unor modificări tehnice efectuate la aplicația de centralizare a datelor.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 1.111 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. Distribuția pe județe a cazurilor per total și a celor noi o regăsiți în tabelul de mai jos.
Nr. crt. Județ Număr de cazuri confirmate(total) Număr de cazuri nou confirmate
1. Alba 1375 17
2. Arad 2237 20
3. Argeș 5286 18
4. Bacău 3576 43
5. Bihor 3043 37
6. Bistrița-Năsăud 1325 10
7. Botoșani 1456 26
8. Brașov 5217 42
9. Brăila 2074 11
10. Buzău 2574 12
11. Caraș-Severin 1002 27
12. Călărași 676 7
13. Cluj 2516 49
14. Constanța 2112 16
15. Covasna 964 9
16. Dâmbovița 3524 22
17. Dolj 2200 –
18. Galați 3658 18
19. Giurgiu 911 9
20. Gorj 1754 15
21. Harghita 832 12
22. Hunedoara 1946 7
23. Ialomița 1086 10
24. Iași 3856 46
25. Ilfov 2680 53
26. Maramureș 1587 35
27. Mehedinți 1265 10
28. Mureș 1597 5
29. Neamț 2642 39
30. Olt 1548 17
31. Prahova 5017 43
32. Satu Mare 447 9
33. Sălaj 509 10
34. Sibiu 1795 15
35. Suceava 5882 53
36. Teleorman 840 20
37. Timiș 3153 32
38. Tulcea 679 16
39. Vaslui 2334 21
40. Vâlcea 1617 31
41. Vrancea 2533 5
42. Mun. București 13861 214
43. – 112 –
TOTAL 105.298

1.111

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 591 persoane au fost reconfirmate pozitiv. Distribuția pe județe a acestor cazuri o regăsiți în tabelul de mai jos.

Nr. Crt. JUDEȚ Probe pozitive la retestare
1 ALBA 8
2 ARAD 16
3 ARGEŞ 11
4 BACĂU 14
5 BIHOR 34
6 BISTRIŢA-NĂSĂUD 0
7 BOTOŞANI 6
8 BRĂILA 18
9 BRAŞOV 19
10 BUZĂU 1
11 CĂLĂRAŞI 1
12 CARAŞ-SEVERIN 0
13 CLUJ 19
14 CONSTANŢA 11
15 COVASNA 10
16 DÂMBOVIŢA 3
17 DOLJ 21
18 GALAŢI 9
19 GIURGIU 3
20 GORJ 12
21 HARGHITA 8
22 HUNEDOARA 12
23 IALOMIŢA 3
24 IAŞI 60
25 MARAMUREŞ 4
26 MEHEDINŢI 3
27 MUREŞ 1
28 NEAMŢ 17
29 OLT 3
30 PRAHOVA 20
31 SĂLAJ 13
32 SATU MARE 5
33 SIBIU 30
34 SUCEAVA 43
35 TELEORMAN 4
36 TIMIŞ 36
37 TULCEA 0
38 VÂLCEA 8
39 VASLUI 7
40 VRANCEA 1
41 BUCUREŞTI 78
42 ILFOV 19
TOTAL 591

Până astăzi, 4.236 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat.

În intervalul 14.09.2020 (10:00) – 15.09.2020 (10:00) au fost înregistrate 51 de decese (28 bărbați și 23 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Bihor, Botoșani, Brașov, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Covasna, Dâmbovița, Giurgiu, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Sălaj, Satu Mare, Suceava, Timiș, Vâlcea, Vaslui și Municipiul București.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 30-39 de ani, 1 la categoria 40-49 de ani, 6 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 50-59 ani, 15 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 14 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 14 decese la categoria de peste 80 de ani.

49 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 1 pacient decedat nu a prezentat comorbidități și pentru 1 pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 6.881. Dintre acestea, 460 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 2.110.024 de teste. Dintre acestea 21.049 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 12.767 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 8.327 la cerere.

Pe teritoriul României, 10.879 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 5.748 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 37.014 persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 5 persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.032 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 691 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55 din 15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ultimele de 24 de ore 404 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 54.450 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, au fost constatate, ieri, 4 infracțiuni pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal.

Reamintim cetățenilor că Ministerul Afacerilor Interne a operaționalizat, începând cu data de 04.07.2020, o linie TELVERDE (0800800165) la care pot fi sesizate încălcări ale normelor de protecție sanitară.

Apelurile sunt preluate de un dispecerat, în sistem integrat, și repartizate structurilor teritoriale pentru verificarea aspectelor sesizate.

Drogat la volan, la miezul nopții, în Brașov

0

Un brașovean în vârstă de 22 de ani a fost prins drogat la volan. El a fost depistat aproape de miezul nopții pe str. Panselelor din Brașov și se va alege cu un dosar penal. „Procedându-se la testarea conducătorului auto cu aparatul DrugTest rezultatul a fost pozitiv. În consecință, acesta a fost condus la o unitate medicală autorizată pentru recoltare de probe biologice în vederea stabilirii cu exactitate a prezenței substanței în organism. În cauză, cercetările sunt continuate în cadrul dosarului penal constituit, instrumentat sub coordonarea unității de parchet competente, în care se va propune soluție legală la finalizarea cercetărilor”, a informat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Brașov, comisar Alina-Maria Ivan.

Autobuzele electrice intră de azi și pe Linia 32 Valea Cetății – Gara CFR Brașov

0

RATBV SA a pus de astăzi în circulație autobuze electrice și pe linia 32, care acoperă traseul Valea Cetății – Gara CFR Brașov și retur, după ce recent a fost livrat la Brașov al 15-lea autobuz electric SOR.

În cadrul primului contract încheiat cu producătorul SOR din Cehia este prevăzută livrarea la Brașov a 32 de autobuze electrice, iar în cadrul celui de-al doilea contract sunt așteptate alte 20 de autobuze 100% electrice.La ora actuală, mai circulă autobuze electrice, cu zero emisii poluante, și pe liniile 15, 22, 23B, 34 și 36.

La Brașov au fost recepționate și puse în circulație în acest an și 26 de troleibuze Solaris, complet electrice, care beneficiază, printre altele, de un sistem de propulsie pe baterii electrice pentru zonele în care nu pot fi captate la o rețea de contact.

Acestea deservesc traseele cu numerele 1, 2, 6 și 31. Toate aceste mijloace de transport noi, 100% electrice și cu zero emisii de carbon, au fost achiziționate de Primăria Municipiului Brașov, prin intermediul unor finanțări nerambursabile de la Agenția Fondului de Mediu sau din fonduri europene, prin POR – Axa 4.1, cu sprijinul MDRAP. În urma derulării tuturor proiectelor de achiziție, Brașovul va beneficia de un parc de 133 de autovehicule de transport public de călători complet ”verzi”.

Guvernul a prelungit starea de alertă: Ce reguli trebuie să respectăm la alegerile locale

0

l Printre măsurile stabilite se numără permiterea mitingurilor electorale şi a demonstraţiilor, însă în limita a 100 de persoane şi cu respectarea regulilor de igienă

Guvernul a prelungit ieri starea de alertă pentru încă 30 de zile. Executivul a adoptat proiectul de hotărâre care prelungește starea de alertă, începând cu data de 15 septembrie, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de Documentul conține și noile măsuri pentru alegerile locale. Printre măsurile stabilite se numără permiterea mitingurilor electorale şi a demonstraţiilor, însă în limita a 100 de persoane şi cu respectarea regulilor de igienă. Au fost stabilite şi măsurile care trebuie respectate în ziua scrutinului pentru alegerile locale. Într-o sală de vot nu vor avea voie să se afle, în același timp, mai mult de 5 alegători. De asemenea, nu pot intra oricum într-o sală de vot, ci doar după ce li se măsoară temperatura și după ce își dezinfectează mâinile. Alegătorul va fi instruit să își îndepărteze pentru scurt timp masca spre a fi identificat, la o distanță de minimum 1,5 m față de operatorul de calculator.
Prin noua Hotărâre de Guvern este permisă organizarea de mitinguri și demonstrații, însă cu un număr limită de 100 de persoane. Acesta vor trebui să poarte mască, să-și dezinfecteze mâinile și să stea la o distanță de 1 metru de alte persoane.

Iată câteva din regulile pentru campania electorală și pentru votare

purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către candidaţii şi echipele de campanie în timpul evenimentelor/ întrunirilor/acţiunilor aferente campaniei electorale.
asigurarea distanțării fizice de minimum 1 metru între participanții la procesul electoral.
dezinfecția periodică și după fiecare contact direct cu alte persoane a mâinilor participanților la procesul electoral.
stabilirea, pe cât posibil, prin grija primarilor a unor circuite separate de intrare şi de ieșire în sediul secţiei de votare şi în localul de vot, precum şi marcarea corespunzătoare a acestora cu indicatoare.
asigurarea prin grija primarilor a personalului tehnic care va măsura temperatura participanţilor la procesul electoral, la intrarea în sediul secţiei de votare și care va îndruma alegătorii către localul de vot, respectiv către ieșire .
președintele biroului electoral al secției de votare sau locțiitorul acestuia, după caz, se va asigura că numărul total al persoanelor care sunt prezente în același timp în localul de vot, exceptând alegătorii, nu va fi mai mare de 15.
accesul în localul de vot se va face eșalonat, astfel încât în sala unde se votează să nu fie prezenți, în același timp, mai mult de 5 alegători și să se respecte distanțarea de minimum 1 metru între persoane; alegătorii sunt obligați să își dezinfecteze mâinile la intrarea în sediul secţiei de votare şi localul de vot și la ieșirea din acestea.
alegătorul va fi instruit să poziționeze actul de identitate sau documentul de identitate în suportul terminalului informatic astfel încât datele sale de identificare să poată fi preluate în Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal – SIMPV; dacă acest lucru nu este posibil, operatorul de calculator va realiza această procedură după care își va dezinfecta mâinile prin aplicarea unei soluții dezinfectante pe bază de alcool sau va schimba mănușile.
în vederea identificării de către operatorul de calculator și de către membrii biroului electoral al secției de votare, alegătorul va fi instruit să își îndepărteze pentru scurt timp masca spre a fi identificat, la o distanță de minimum 1,5 m față de operatorul de calculator și membrii biroului electoral al secției de votare; după identificare, alegătorul își va repoziționa masca acoperind nasul și gura.
alegătorul se va îndrepta către biroul sau banca la care se află membrul biroului electoral al secției de votare care îi va prelua semnătura în lista electorală și va poziționa actul de identitate sau documentul de identitate, după caz, pe biroul sau banca respectivă astfel încât atingerea acesteia de către membrii biroului electoral al secției de votare să nu fie necesară.
se va evita contactul fizic cu membrii biroului electoral al secției de votare în timp ce alegătorul semnează în lista electorală, la preluarea buletinelor de vot și a ștampilei cu mențiunea „VOTAT”. Pe cât posibil, buletinele de vot, ştampila cu mențiunea „VOTAT” şi pixurile ce vor fi utilizate de către alegători pentru semnare vor fi dispuse astfel încât alegătorul să le poată prelua singur, fără a avea contact direct cu membrii biroului electoral al secţiei de votare, sub supravegherea și la indicația acestora.
după exercitarea dreptului de vot, alegătorul își va aplica singur, la indicația și sub supravegherea membrilor biroului electoral al secţiei de votare, timbrul autocolant ori ştampila cu menţiunea „VOTAT”, după caz, pe actul de identitate sau documentul de identitate.
în ziua votării, echipa care transportă urna specială se va deplasa mai întâi la adresele solicitanților din alte cauze decât COVID-19, la unitățile sanitare non-COVID, la unitățile medico-sociale, azile de batrâni, penitenciare și centre de reținere și arestare preventivă.
membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare și personalul de pază care însoțesc urna specială nu vor intra în locuința în care se află alegătorul și vor realiza toate formalitățile la intrarea în aceasta, asigurând o distanță de minimum 1 metru față de alegător.
membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare, operatorii de calculator și persoanele acreditate vor purta mască și mănuși pe tot parcursul numărării voturilor și vor menține o distanță de mimimum 1 metru față de celelalte persoane.
numărul total al persoanelor care sunt prezente în același timp în localul de vot, pe durata numărării voturilor, nu poate fi mai mare de 20.

Proiecte electorale: Poiana se transformă în stațiune „all season”

0

l Chiar în prag de alegeri, Consiliul Local vine cu o promisiune de extindere a oportunităților de agrement în Poiana Brașov

Consiliul Local vine cu un nou document care să pună într-o singură listă proiectele de dezvoltare gândite pentru Poiana Brașov, ca stațiune pentru toate sezoanele, nu doar pentru cel de iarnă. Planul Integrat de Dezvoltare a Activităților Turistice și de Agrement din Poiana Brașov conține toate obiectivele de investiții ale Municipalității în următorii trei ani, cu scopul de a crește numărul turiștilor care aleg Poiana Brașov pentru un sejur mai lung, nu doar pentru weekend, și pentru toate anotimpurile, nu doar iarna. Printre investițiile despre care deja s-a mai discutat este cea de extindere a domeniului schiabil către Râșnov, însă apar și ceva proiecte noi, cum sunt amenajarea unei tirolieze de 2000 de metri lungime.

Deocamdată, un document aprobat de Consiliul Local

Per total, acest plan cuprinde 11 proiecte de implementat pentru Poiana Brașov – deocamdată la nivel de document. Este vorba despre trei pentru sezonul de iarnă, respectiv extinderea domeniului schiabil cu încă 30 de hectare cu amenajare a încă 10 kilometri de pârtie, estimată la 32 de milioane de euro, transformarea părții joase a Poienii în zonă de schi fond, sporturi nordice, schi de tură și realizarea unor trasee de drumeții pe rachete de zăpadă și plimbări în natură, cu ghid pe zone care nu se intersectează cu pârtiile. Dacă de primele două proiecte se tot vorbește în ultimii ani, fără a se fi avansat prea mult în punerea lor în aplicare, cel de al treilea este oarecum inedit, însă el vizează punerea în valoare a fondului forestier și al zonelor care atrag turiști dornici de plimbare în Poiană.

Opt proiecte „de vară“ pentru Poiană

Alte opt proiecte vizează sezonul cald. Este vorba despre amenajarea unui domeniu de ciclism și mountain-bike prin construirea și operarea a 100 km de rute de mountain biking, realizarea unui Zip Line, adică a unui cablu de oțel suspendat, montat pe o pantă înclinată, care să funcționeze ca o tiroliană, deja cunoscută propunere a saniei de vară pe o pistă de coborâre de aproximativ 1.500 metri cu o diferență de nivel de 155 metri sau crearea unui teren de aventură la înălțime. Municipalitatea se gândește și la un „loc de joacă acvatic“, numit destul de pretențios în acest fel dacă ne gândim că el constă în amenajarea unui loc mai mare pentru copii, cu diferite tipuri de apă curgătoare și nu numai, pentru bălăceală. Un alt proiect de vară este cel al cartului montan, constând într/un transport în Poiană, care poate folosi, printre altele, și infrastructura de transport pe cablu existentă la telecabine, telegondolă. O variantă de lărgire a oportunităților de petrecere a timpului liber în Poiana Brașov sunt și traseele de pump track, care presupun formarea unor sărituri din pământ pe care copii și tinerii pot exersa mersul pe bicicletă și săriturile. De asemenea, amenajarea unui spațiu de joacă în pădure, pentru copii, este o variantă de proiect pentru Poiana Brașov. Municipalitatea ia în calcul instalarea unui spațiu de joacă sau a unui traseu de aventură prin pădure cu stații de joacă realizate din materiale naturale (lemn, piatră, sfoară etc.), cu instalarea de mobilier de grădină, bănci și mese, în apropierea echipamentului de joacă.

Studenţii îşi vor putea rezerva online călătoria cu trenul

0

ANOSR a semnat cu CFR Călători un protocol prin care se evidențiază asumarea ca de la 1 octombrie 2020 procurarea online de bilete și abonamente să devină realitate.
„Astfel, CFR Călători și-a asumat promovarea prin Ministerul Transporturilor a unei propuneri pentru modificarea Hotărârii de Guvern nr. 42 din 2017, astfel încât biletele să poată fi procurate online fără utilizarea Registrului Matricol Unic”, transmite ANOSR. Astfel se va reduce timpul de așteptare la casele de bilete, iar modalitatea de rezervare a locului va deveni mult mai facilă pentru studenți. La rândul lor, reprezentanții CFR Călători anunță că se va face tot posibilul ca măsura să fie aplicată la începerea anului universitar 2020 – 2021. Astfel, potrivit ANOSR, studenții se vor deplasa la un ghișeu și vor primi un cod unic pe care îl vor putea folosi tot anul universitar în urma creării unui cont personal pe platforma CFR Călători.
De asemenea, studenții vor putea scana legitimația de călătorie vizată și instituția de învățământ superior confirma calitatea de student în baza unei proceduri.

Până pe 30 septembrie: ONG-urile care vor subvenții pentru servicii sociale pot depune documentația la DAS Brașov

0

l Asociaţiile, fundaţiile şi cultele recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, pot beneficia de subvenție de la bugetul local

Asociaţiile, fundaţiile şi cultele recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, pot beneficia de subvenție de la de la bugetul local al municipiului Brașov. Acestea pot depune documentația de solicitare la Direcția de Asistență Socială Brașov(DAS) până la data de 30 septembrie 2020, orele 16.00, pentru anul 2021.

Solicitanții trebuie să solicite subvențiile în completarea a minim 50% din necesar

Selecţia are loc în baza prevederilor Legii nr.34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, cu completările ulterioare şi ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.34/1998 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.1153/2001 cu modificările şi completările ulterioare. Eligibile pentru aceste subvenții sunt asociaţiile, fundaţiile şi cultele recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, care administrează unităţi de asistenţă socială ce se adresează beneficiarilor din municipiul Brașov, sunt persoane juridice române de drept privat fără scop patrimonial, acreditate ca furnizori de servicii sociale, potrivit legii, deţin licenţă de funcţionare pentru serviciile sociale pentru care solicită subvenţie și cer aceste subvenții în completarea resurselor financiare proprii (minim 50% din valoarea totală anual a subvenţiei).

Documentele se depun în plic închis la Direcția de Asistență Socială

Documentația pentru solicitarea subvenției va cuprinde cererea tip, care este parte a Regulamentului de acordare a sprijinului financiar (poate fi descărcată de pe site/ul Direcției de Asistență Socială Brașov), ultimul bilanţ contabil înregistrat la administraţia financiară a municipiului Brașov, în copie, balanţa contabilă de verificare din luna anterioară termenului de depunere a documentaţiei, în copie, certificat de atestare fiscală eliberat de organul fiscal local, din care să rezulte că nu are datorii, certificat de atestare fiscală eliberat de organul fiscal central, din care să rezulte că nu are datorii, certificat de acreditare eliberat în baza Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare, licenţa de funcţionare a serviciului emisă de Ministerului Muncii și Protecţiei Sociale sau dovada efectuării demersurilor de obținere a licenței de funcționare. Documentația de solicitare a subvenției se depune într-un singur exemplar în plic închis, şi se înregistrează la registratura Direcţiei de Asistenţă Socială Braşov- str. Panselelor nr. 23. În cazul în care asociaţia, fundaţia sau cultele recunoscute în România, care solicită subvenţie de la bugetul local în anul 2021, nu deţin licenţa de funcţionare a serviciului social, aceasta se va depune până la finalizarea procesului de evaluare şi selecţionare, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Regionala CFR Brașov a lansat licitația pentru podul de la Budila

0

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat în weekend anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318 linia 317 Hărman-Întorsura Buzăului”. Valoarea totală estimată a contractului ce urmează a fi încheiat este de 26.025.733,86 lei, echivalentul a 5,3 milioane de euro. Valoarea estimată nu include valoarea cheltuielilor diverse și neprevăzute, care este calculată la un procent de 5% din valoarea lucrărilor de construcții-montaj. Utilizarea sumelor aferente acestora se face în funcție de necesități, pentru situațiile neprevăzute care pot apărea pe parcursul execuției lucrărilor, situații care nu au putut fi luate în considerare în momentul întocmirii proiectului. Durata contractului este de 12 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă trei luni calendaristice pentru întreruperea lucrărilor pe perioada de timp friguros. Contracul încetează să producă efecte de la data la care se va efectua recepția finală. La stabilirea punctajului, prețul ofertei va conta în proporție de 88% , iar restul va fi alocat pentru termenul de execuție a contractului de lucrări.

Condiții de participare la licitația pentru podul Budila

Pentru participarea la licitație, se solicită lista lucrărilor realizate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii cinci ani, indicând numărul și data contractului invocat drept experiență similară, valoarea, beneficiarul, perioada, data și numărul documentului de recepție, precum și ponderea și/sau activitățile pentru care a fost responsabil, împreună cu valoarea acestora. Ofertantul trebuie să facă dovada că a executat, în cadrul a maximum cinci contracte, lucrări de construcție nouă/modernizare/lărgire pod/pasaj/viaduct, a căror valoare individuală/cumulată a fost de minimum 25 milioane de lei fără TVA. Garanția de participare este de 260.257,33 lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 9 octombrie 2020, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 9 februarie 2021.

Podul Budila s-a prăbușit acum doi ani

Podul de peste râul Tărlung de la Budila s-a prăbuşit pe 30 iunie 2018 pe o lungime de 50-60 metri. Linia de cale ferată Brașov – Întorsura Buzăului a fost dată în folosinţă în 1931 şi în ultimii 10 ani călătorii au fost transportaţi de operatorul privat Regiotrans (din decembrie 2018 devenit Regio Călători).

Prima zi de școală altfel: măști, dezinfectanți și reguli noi

0

Prima zi a anului școlar a început în municipiul Brașov timid, fără ceremonii fastuase ca în alți ani și cu elevi care, după primii pași în curtea școlii, au fost instruiți despre cum să se ferească de coronavirus. Pentru începutul anului școlar Municipalitatea a asigurat 80.000 de măști pentru copii de clase e clasele pregătitoare și I-VI, 120.000 de măști pentru elevii mai mari, de clasele VII – XII și cadrele didactice. La acestea se adaugă 5.000 de viziere și măști de bumbac reutilizabile pentru elevii din clasele pregătitoare și clasele întâi, 10.300 de litri de dezinfectant pentru mâini, concentrat pentru pregătirea a 900.000 de litri de dezinfectant pentru pardoseli, 8.000 de recipiente cu dezinfectant pentru suprafețe, 8.000 de litri de săpun lichid, 20.000 de pachete cu prosoape de hârtie, plus dispenserele pentru săpun, dezinfectant de mâini și prosoape. Totodată, în toate unitățile de învățământ au fost amplasate, la intrare, afișe cu regulile pentru reducerea riscului de transmitere a coronavirusului, pe holuri sfaturi privind purtarea măștii, iar la toalete sfaturi privind spălarea corectă a mâinilor.
Tot ieri, cei mici și-au găsit, ca în fiecare an, în ultimii 11, „primul ghiozdan“ direct în bănci. Pentru deschiderea acestui an școlar s-au achiziționat 2.193 de pachete (ghiozdan și rechizite) pentru elevii din clasa pregătitoare și 2.194 de pachete pentru elevii din clasa I, valoarea acestora fiind de 253.878,17 lei, fonduri alocate din bugetul local al Municipiului Brașov.