11.1 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Fructe și legume de toamnă care îți cresc imunitatea

Sfat Expres: Fructe și legume de toamnă care îți cresc imunitatea

Fructele și legumele de toamnă abundă în substanțe nutritive care ajută organismul să-și crească imunitatea pentru a putea lupta împotriva virușilor de sezon și mai ales a coronavirusului.
Mere
Merele sunt disponibile tot anul, însă toamna este singurul moment când le putem consuma proaspăt culese. Merele sunt pline de antioxidați, dar conțin din plin și vitamina C, care ajută organismul să lupte împotriva factorilor externi, asigurând o imunitate de fier.
Atunci când sunt consumate cu coajă, merele devin o sursă de fibre, care alături de pectină (se regăsește în toate fructele de toamna cu coajă comestibilă), scade nivelul colesterolului și luptă împotriva bacteriilor din intestin. De altfel, în coajă mărului se găsesc majoritatea substanțelor nutritive și vitaminelor, așa că dată viitoare nu mai curata mărul înainte să-l consumi.
Pere
Dulci și zemoase, perele sunt bogate în vitamine și antioxidanți, care întăresc sistemul imunitar și ameliorează febra și durerile în gât specifice răcelilor de sezon. Este de preferat să consumăm perele cu coajă, întrucât conține de patru ori mai mulți fitonutrienti decât pulpa, care contribuie la o bună funcționare a inimii și sistemului nervos. O singură pară îți va asigura 22% din aportul zilnic necesar de fibre, necesare pentru funcționarea normală a tractului digestiv.
Struguri
Unele dintre cele mai îndrăgite roade ale toamnei, de care ne putem bucura până în decembrie, sunt strugurii. Strugurii, în special cei negri, conțin fitonutrienti și flavoide, care reduc nivelul colesterolului și îmbunătățesc funcțiile cognitive. Beneficiile strugurilor asupra sănătății nu se opresc aici. Aceste fructe ajută la protejarea sistemului cardiovascular, contribuie la reducerea inflamațiilor din corp, la îmbunătățirea vederii precum și la protejarea articulațiilor.
Prune
Prunele ar trebui consumate cât mai des în sezonul rece, deoarece conțin printre cei mai mulți antioxidanți și sunt o sursă importantă de vitamina A, C și K, potasiu și fibre. Aceste fructe întăresc sistemul imunitar, detoxifică organismul și reglează tensiunea arterială datorită conținutului bogat în potasiu. Prunele previn bolile de inima, fiind foarte sărace în grăsimi, sunt benefice pentru oase, combat anemia și ajută la prevenirea diverselor tipuri de cancer.
Gutui
Gutuile nu doar că ne feresc de răceli, ci previn anemia și stimulează pofta de mâncare. Gutuile sunt foarte sărace în sodiu și conțin o cantite semnificativă de vitamina C, întărind astfel imunitatea.
Gutuia este considerată un tratament natural împotriva răcelii, iar infuzia de coji și frunze de gutui, în combinație cu mierea de albine, calmează tusea și ameliorează inflamațiile gâtului, destul de frecvente în sezonul rece.
Dovleac
Dovleacul este bogat în betacaroten și are proprietăți antiinflamatoare și antioxidante. Deși are puține calorii, dovleacul abundă în fibre, minerale și vitamine, fiind recomandat în alimentație pentru controlul colesterolului și controlul greutății corporale.
Ardeii grași și gogoșarii
Atât ardeii grași, cât și gogoșarii, sunt plini de vitamina C și minerale (fier, cupru, zinc, magneziu și potasiu) și au conținut scăzut de calorii. Stimulează metabolismul și au proprietăți antibacteriene, anticancerigene și analgezice datorită conținutului de capsaicina.
Gogoșarul conține luteină, care protejează ochii de apariția cataractei, și vitaminele B6, B2 și B3, care contribuie la metabolizarea alimentelor și transformarea lor în substanțe nutritive.
Ardeiul kapia conține cea mai mare cantitate de vitamina C dintre toate soiurile de ardei, stimulează imunitatea și asigura o bună funcționare a sistemului digestiv.
Varza
Varza este un puternic antioxidant natural, care ne ferește de răceli și alte infecții ale aparatului respirator. Este bogată în vitamine, minerale și fitonutrienți care contribuie din plin la menținerea stării de sănătate pe parcursul sezonului rece, dar și la reglarea greutății corporale, fiind foarte slabă în calorii. Varza inhibă dezvoltarea tumorilor canceroase și oprește inflamațiile din organism datorită conținutului de glutamina, un agent antiinflamator puternic.
Sfecla roșie
Momentul optim pentru recoltarea sfeclei roșii este toamna, când ne putem bucura din plin de proprietățile sale binecunoscute. Sfecla roșie este una dintre cele mai benefice legume pentru organism, fiind bogată în antioxidanți și nitrați, care îmbunătățesc circulația sanguină, împiedicând formarea cheagurilor de sânge și depunerea colesterolului pe vasele de sânge.
Sfecla roșie este un energizant natural datorită conținutului bogat în vitaminele B și C, magneziu, fier și potasiu. Totodată, îmbunătățește funcționarea ficatului, ajutându-l să distrugă grăsimile depozitate și detoxifică organismul.
Sfecla roșie conține betacianina, un antioxidant puternic care ajută la prevenirea cancerului, infecțiilor cronice, bolilor intestinului inflamat și afecțiunilor cardiovasculare.

Articolul precedentFață în față, așa e școala!
Articolul următorBancul zilei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE