8 C
Braşov
AcasăCititori(P) Ce trebuie să știi dacă vrei să lucrezi în advertising?

(P) Ce trebuie să știi dacă vrei să lucrezi în advertising?

Marketingul și publicitatea au un rol fără precedent în viața noastră. Suntem aproape în orice moment parte a publicului țintă pentru o campanie de advertising, fie că navigăm pe internet, așteptăm autobuzul sau ne plimbăm prin oraș. Fie că vrem sau nu, publicitatea ne influențează comportamentul de consumator și întreg spectrul de valori și idei. În spatele reclamelor reușite pe care le admirăm stau oameni muncitori și creativi, care lucrează cu dedicare pentru îndeplinirea obiectivelor. Când vezi rezultatele lor, este firesc să îți dorești să faci parte dintre ei, dar știi exact ce presupune acest domeniu? Citește în continuare și descoperă informațiile esențiale despre ce înseamnă să lucrezi în advertising.

Creativitatea înseamnă și responsabilitate

Aproape toate persoanele care vor să lucreze în advertising își doresc un post de creație, dar acest lucru nu înseamnă că vei fi liber să pui în practică orice idee sau să faci totul doar cum îți place. Creativii sunt și parte a unei echipe, iar ideile lor reprezintă punctul de plecare pentru ceilalți. Prin urmare, responsabilitatea este mare, fie că faci conceptul, scrii sau realizezi grafic o reclamă. Există și creatori freelanceri, însă și aceștia trebuie să comunice cu ceilalți oameni implicați în fluxul de lucru, așa că abilitatea de a comunica eficient și convingător trebuie să dubleze creativitatea.

Joburile din advertising nu sunt doar pentru creativi

Când îți imaginezi o zi de lucru într-o agenție de publicitate, probabil vizualizezi persoane care discută idei legate de o campanie. Copywriterii, designerii grafici, art directorii se ocupă de creație, dar există multe alte posturi în advertising care nu sunt legate de latura creativă a campaniilor. Executivii, directorii de media, managerii de trafic, coordonatorii media și cei care fac muncă de cercetare sunt la fel de importanți pentru bunul mers al unei campanii de advertising ca cei implicați în munca de creație. De exemplu, un account executive face legătura dintre departamentul creativ și client, astfel încât cerințele acestuia să fie îndeplinite la fiecare etapă a campaniei.

Orgoliul nu are loc în advertising

Persoanele care nu știu să primească critici nu-și au locul în advertising. Nu toate ideile tale sunt acceptate, iar munca ta trece printr-o mulțime de schimbări înainte de a lua forma finală. Poți simți că ai scris cel mai bun copy din viața ta și să ți se ceară să rescrii. Acest lucru face parte din specificul meseriei, iar dacă refuzurile și solicitările de refacere repetate te ofensează, este clar că locul tău nu este în această industrie.

Lumea publicității este un mediu cu presiune mare

În advertising deadline-urile strânse, clienții veșnic nemulțumiți, schimbările de strategie, solicitările neașteptate sunt elemente comune. Ca parte a unei echipe, ești responsabil de succesul și eșecul unei campanii indiferent de postul pe care îl ocupi. Uneori munca necesită prelungirea programului până seara ori chiar în weekend, așa că dacă ești genul care dorește un program lejer sau regulat, s-ar putea ca un job în publicitate să te facă să te răzgândești.

Nu te aștepta la câștiguri mari de la început

Industria cinematografică sau cărțile au perpetuat imaginea publicitarului care câștigă enorm și se lăfăie în lux, dar adevărul este că la început plata este decentă, nu mare. Dacă lucrezi ca freelancer, trebuie să iei în calcul și cheltuielile cu echipamentul. De exemplu, dacă te ocupi de partea grafică a unei campanii, ai nevoie de laptopuri de editare Nvidia Studio, pentru un flux de lucru rapid și de înaltă calitate. Însă nu banii trebuie să fie motivația ta principală ci rezultatele. Lucrul bine făcut, determinarea și hărnicia îți vor aduce câștiguri mari cu timpul.

Lucrul în advertising este frumos, dar nu este lipsit de presiune, responsabilități și anumite cerințe specifice care țin de abilități și personalitate. Un internship te poate ajuta să îți dai seama dacă fascinanta industrie a publicității este pentru tine sau nu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE