13.9 C
Braşov
AcasăCititoriSFAT EXPRES: Magneziul, motor pentru corpul uman

SFAT EXPRES: Magneziul, motor pentru corpul uman

Lipsa magneziului poate să ne afecteze serios sănătatea. Faptul ca dieta alimentară se schimbă de-a lungul timpului alterează chiar mult sănătatea. Acest lucru se datorează lipsei nutrienţilor.
Lipsa Magneziului este o problemă dificilă pentru că uneori este imposibil de obţinut din alimente, dar este vital pentru procesele corpului. Acum ceva vreme, solul abunda de minerale precum Magneziul şi tot ce trebuia să faci pentru a-ţi îmbunătăţi sănătatea era să mănânci legume şi fructe proaspete. Agricultura modernă presupune lipsa Magneziului din sol.Poţi să îţi iei suplimentul de Magneziu din nuci, legume cu frunze închise la culoare, fasole, seminţe şi ackerel. Mulţi oameni ar trebui să includă aceste alimente în dieta lor zilnică, deoarece diminuează lipsa magneziului.

Urmări ale lipsei de magneziu

Ameţeală, cistita, anxietatea, convulsiile, confuzia. hipertensiunea, migrenele, pierderile de memorie, crampele musculare, deficitul de potasiu- sete extremă. Iritabilitatea, retenţia de lichide, probleme cu inima, depresia, dificultate la înghiţire. Boli ale rinichilor şi ale ficatului, cheaguri de sânge, astm bronsic, boli intestinale, deficit de Calciu. Hipertensiune arterială, osteoporoza, oboseala, constipare, tremuraturi, diabetul de tip 2. Hipoglicemie, insomnie, dificultăţi respiratorii, greaţă, carii dentare. Travaliu prematur, schimbări de stare – depresii, anxietate, dezordini, sindromul Reynaud.

Tratament:

Capacitatea corpului tău de a funcţiona, deci şi sănătatea ta vor avea de suferit dacă nu primeşti suficient Magneziu in fiecare zi. 300 de procese chimice şi reacţii necesită prezenţa acestui mineral.
Nivelul de Magneziu din organismul tău va creșşe dacă alegi să consumi produsele potrivite.Cantitatea de magneziu din corpul uman este de 25 de grame, un sfert intră în componenţa muşchilor, jumătate în oase, iar restul în plasmă, ficat, inimă şi rinichi.

Mineralul vieţii

Magneziul contribuie la buna funcţionare a muşchilor, producerea energiei, formarea dinţilor şi oaselor.
Organismul nostru are nevoie de 300-500 g zilnic de magneziu.

Iată ce alimente conţin magneziu:

Legumele cu frunze verzi
Mărul, ţelina, spanacul, varza kale, varza verde, leuşteanul, mărarul, urzica, broccoli şi fasolea verde.
Seminţele de dovleac
Acestea conţin potasiu, magneziu, vitamine, fosfor, zinc, fier, vitamina K şi complexul B.
Doza necesară de magneziu poate fi suplinită cu ajutorul a 65 grame de seminţe. Seminţele de dovleac au rolul de preveni osteoporoza de a favoriza la formarea calculilor renali, şi de a oferi un somn liniştit.
Ciocolata neagră
Aceasta conţine magneziu. 2 pătrăţele de ciocolată asigură 24% din cantitatea zilnică necesară. Ciocolata conţine antioxidanţi, reducînd hipertensiunea arterială, menţinând buna dispoziţie şi îmbunătăţind circulaţia sângelui. 100 g de ciocolată neagră reprezintă 80% din doza zilnică necesară de magneziu.
Avocado
O felie de avocado asigura 15% din doza zilnică recomandată de magneziu. Ea calmează durerile cauzate de artrită şi protejează vederea.
Soia
Boabele de soia conţin fibre, vitamine, aminoacizi şi minerale, fiind recomandate de nutriţionişti în alimentaţia zilnică. Jumătate din necesarul zilnic de magneziu e asigurată cu ajutorul seminţelor de soia.

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE