Autostrada Comarnic-Brașov, care în prezent se află în plin proces de găsire a unui investitor privat interesat să o finanțeze și să o opereze, va avea o lungime de 58 de kilometri și va fi tangentă cu localitățile Comarnic, Bușteni, Predeal, Rîșnov și Brașov, potrivit unui document care apare pe site-ul companiei de drumuri. Nevoia unei autostrăzi în această zonă vine în contextul în care traficul a crescut constant în ultimii ani, pentru 2013 fiind estimat un flux de 30-40.000 de vehicule pe zi, pentru 2015 un trafic de 36-52.000 de vehicule zilnic, iar pentru 2020 42-61.000. De-a lungul autostrăzii, ce va fi construită în concesiune, sînt prevăzute noduri rutiere la Sinaia, Bușteni și Predeal. Un consorțiu format din francezii de la Vinci, grecii de la Aktor și austriecii de la Strabag a depus o ofertă pentru construcția în concesiune a autostrăzii Comarnic-Brașov, care a mai trecut prin ultimul deceniu prin alte două procese de licitație, dar care s-au soldat cu un eșec. De altfel, în urmă cu trei ani, Vinci și Aktor erau firmele care au fost declarate cîștigătoare pentru construcția în concesiune a autostrăzii Comarnic-Brașov, dar acestea au renunțat la contract la scurt timp.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a primit, în total, patru oferte pentru construcția în concesiune a tronsonului Comarnic-Brașov, potrivit unui comunicat de presă. În afară de consorțiul Vinci-Aktor-Strabag, și regele asfaltului Dorinel Umbrărescu, care controlează firmele Spedition UMB și
Tehnostrade, a depus o ofertă pentru construcția acestui tronson, reprezentînd o premieră, avînd în vedere că va concura pe cont propriu, fără sprijinul unui aliat străin. Spedition UMB a mai lucrat în România la autostrăzile Moara Vlăsiei-Ploiești și Timișoara-Lugoj.
Și italienii de la Impregilo, care lucrează în prezent la autostrada Orăștie-Sibiu, au depus o ofertă pentru concesiunea acestei autostrăzi. Cea de-a patra ofertă vine din partea unei firme chinezești, China Communications Construction Company. Autostrada Comarnic-Brașov ar urma să aibă o lungime de 58 de kilometri, 18 tuneluri și un cost de circa 5,3 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro).
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!