Autentificare | Cont nou
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Porțile istoriei Școala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Opinii Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Prima pagină
Publicitate

Acte necesare obținerii pensiei



Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Dimensiune font:

Autor: » Harald ODĂȚEANU, 17.07.2006
* Ca să nu stați degeaba la coadă, în fața unui ghișeu, și să aflați abia apoi că mai aveți nevoie de ceva acte, Monitorul Expres vă prezintă necesarul de documente pentru un dosar complet de pensionare

Întocmirea unui dosar de pensionare nu este o treabă ușoară pentru persoana care iese la pensie. De foarte multe ori s-a întîmplat ca, după ce a stat la rînd ore în șir în fața ghișeelor Casei Județene de Pensii, solicitanților să li se spună că dosarul nu este complet, că mai lipsesc o serie de acte fără de care întocmirea deciziei de pensionare nu poate fi făcută. Pentru a evita astfel de neplăceri, vă prezentăm astăzi actele de care aveți nevoie pentru ca dosarul de obținere a pensiei pentru limită de vîrstă, a pensiei anticipate, pensiei de urmaș și pensiei de invaliditate sau pentru recalcularea drepturilor de pensie să fie complet.

Acte necesare pentru ieșirea la pensie de limită de vîrstă

În cazul în care doriți să solicitați ieșirea la pensie pentru limită de vîrstă, pensie anticipată sau anticipată parțială, trebuie să depuneți la Casa Județeană de Pensie un dosar care să cuprindă:
1. cerere pentru înscrierea la pensie pentru limita de vîrstă/anticipată/anticipată parțială (cerere tip de la ghișeul nr. 1);
2. carnetul de muncă (original și copie);
3. alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată în alte sectoare de activitate (adeverințe);
4. livretul militar (original și copie) - dacă este cazul;
5. diploma de studii (original și copie) și adeverința din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, precum și forma de învățămînt;
6. pentru persoanele care au urmat cursurile unor instituții de învățămînt universitar în străinătate este necesară dovada recunoașterii lor de către statul român;
7. adeverință privind sporurile și adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă;
8. adeverință privind condițiile de muncă speciale și/sau deosebite (dacă nu sînt trecute în carnetul de muncă);
9. dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioade de după 1 aprilie 2001), care se poate obține de la sediul Casei Județene de Pensii situat pe b-dul Al. Vlahuță nr. 10;
10. procură specială pentru mandatar (dacă este cazul);
11. adeverință din care să rezulte data încetării calității de asigurat (pentru pensia anticipată și anticipată parțială). Este necesară doar pentru pensia anticipată și anticipată parțială a căror plata este condiționată de încetarea calității de asigurat și se depune după primirea deciziei de pensie;
12. acte pentru dovedirea calității de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, Legii nr. 341/2004 a recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989 (dacă este cazul).

Acte necesare pentru pensia de invaliditate

Pentru a obține pensia de invaliditate, solicitanții trebuie să depună un dosar care să cuprindă:
- cerere pentru înscrierea la pensie de invaliditate (cererea se găsește la ghișeul nr. 1 al Casei Județene de Pensii);
- carnetul de muncă (original și copie);
- acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată în alte sectoare de activitate;
- livretul militar (original și copie) - dacă este cazul;
- diploma de studii (original și copie) și adeverința din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, precum și forma de învățămînt urmată;
- pentru persoanele care au urmat cursurile unor instituții de învățămînt universitar în străinătate este necesară dovada recunoașterii acestora de către statul român; - adeverință privind sporurile și adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (dacă este cazul);
- adeverință privind condițiile de muncă speciale și/sau deosebite;
- dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioade de după 1 aprilie 2001), care se poate obține de la sediul Casei Județene de Pensii situat pe b-dul Al. Vlahuță nr. 10;
- procura specială pentru mandatar (dacă este cazul);
- adeverință din care să rezulte data încetării calității de asigurat (pentru pensia anticipată și anticipată parțială);
- acte pentru dovedirea calității de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, Legii nr. 341/2004 etc. (dacă este cazul);
- decizia emisă de medicul expert al asigurărilor sociale;
- adeverință din care să rezulte încetarea plății indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă și cuantumul acesteia.

Acte necesare pentru pensia de urmaș

Pentru solicitanții pensiei de urmaș, dosarul care trebuie depus la Casa Județeană de Pensie trebuie să cuprindă:
a) cererea pentru înscrierea la pensie de urmaș (care se găsește la ghișeul nr. 1 al Casei de Pensii);
b) carnetul de muncă (original și copie);
c) acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată în alte sectoare de activitate;
d) livretul militar (original și copie) - dacă este cazul;
e) diploma de studii (original și copie) și adeverința din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, precum și forma de învățămînt urmată;
f) pentru persoanele care au urmat cursurile unor instituții de învățămînt universitar în străinătate este necesară dovada recunoașterii acestora de către statul român;
g) adeverință privind sporurile și adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (dacă este cazul);
h) adeverință privind condițiile de muncă speciale și/sau deosebite;
i) dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioade de după 1 aprilie 2001), care se poate obține de la sediul Casei Județene de Pensii situat pe b-dul Al. Vlahuță nr. 10;
j) procura specială pentru mandatar (dacă este cazul);
k) adeverință din care să rezulte data încetării calității de asigurat (pentru pensia anticipată și anticipată parțială);
l) acte pentru dovedirea calității de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, Legii nr. 341/2004 etc. (dacă este cazul);
m) actele de stare civilă ale solicitanților;
n) decizia de pensionare/talon de pensie (pentru cazurile în care susținătorul decedat avea calitatea de pensionar);
o) adeverință de studii (elev sau student) pentru beneficiarii pensiei de urmaș; p) acte privind cauza decesului (cu excepția situațiilor în care susținătorul decedat avea calitatea de pensionar).
Actele de la punctele b - m trebuie depuse pentru cazurile în care susținătorul decedat nu avea calitatea de pensionar.

Acte necesare pentru recalcularea pensiei

În cazul solicitării recalculării pensiei prin valorificarea perioadelor lucrate după pensionare, pensionarul trebuie să depună următoarele acte:
- cerere scrisă de mînă;
- cupon de pensie;
- carnetul de muncă (original și copie cu perioada lucrată după pensionare);
- dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioadele de după 1 aprilie 2001), care poate fi obținută de la sediul CJP din b-dul Al. Vlahuță nr. 10. Dacă pensionarul dorește să solicite recalcularea pensiei prin valorificarea unor sporuri cu caracter permanent, dosarul trebuie să cuprindă:
- cerere scrisă de mînă;
- cupon de pensie;
- adeverință în original cu sporurile de care a beneficiat pensionarul.
Pentru trecerea de la pensie de invaliditate, la pensie pentru limită de vîrstă, pensionarul trebuie să depună la sediul CJP o cerere scrisă de mînă însoțită de un cupon de pensie.
În cazul în care pensionarul dorește să depună cerere de opțiune pentru trecerea de la pensia proprie la pensia de urmaș, dosarul ce trebuie depus la Casa de Pensii trebuie să cuprindă: cererea tip pentru înscrierea la pensia de urmaș, acte de stare civilă (certificat de naștere, căsătorie, deces); cupoane de pensie aferente celor două dosare.
Plata drepturilor de pensie recalculate conform Legii 19/2000 se efectuează începînd cu data de întîi a lunii următoare depunerii actelor la Casa Județeană de Pensii Brașov.

Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:


Articole la Prima pagină




Spațiu publicitar



Minim 100.000 afișări lunar.


Pentru detalii contactați telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cele mai noi articole
  • ➤ Sport


    Un brașovean la Natională


    Daniel Isăilă, în staff-ul "Generalului"!


    25.10.2014
  • ➤ Local


    Halep s-a calificat în finala Turneului Campioanelor, unde o va întîlni pe Serena Williams


    25.10.2014
  • ➤ Local


    Corona a reușit doar un egal la Zalău!


    25.10.2014
  • ➤ Local


    Șeful CJ Brașov a fost arestat preventiv


    25.10.2014
  • ➤ Sport


    FC Brașov - CSU Craiova 2-3/GALERIE FOTO


    Meci halucinant la Brașov


    24.10.2014
  • ➤ Sport


    Halep, învinsă de Ana Ivanovici


    24.10.2014
  • ➤ Sport


    Turneul Campioanelor


    Wozniacki a învins-o pe Kvitova. Șarapova,out!


    24.10.2014
  • ➤ Sport


    Burleanu, refuzat de Il Luce


    Mircea Lucescu nu vine la națională


    24.10.2014
  • ➤ Local


    Bănicioiu: Spitalul din Săcele ar putea rapid să fie redeschis


    24.10.2014
  • ➤ Local


    Victor Hrebenciuc și nora lui, în vizită la IPJ Brașov


    24.10.2014
  • ➤ Local


    Andrei Hrebenciuc, arestat pentru 30 de zile


    24.10.2014
  • ➤ Prima pagină


    Pionier în epoca filmului mut


    Un brașovean a inventat jurnalul de știri filmate


    24.10.2014
  • ➤ Prima pagină


    România trece, în noaptea de sîmbătă spre duminică, la ora de iarnă


    24.10.2014
  • ➤ Eveniment


    Rețineri în dosarul retrocedărilor


    Fiul lui Hrebenciuc și nașul lui Adam au ieșit cu cătușe de la DNA


    24.10.2014
  • ➤ Eveniment


    O treime din pedeapsa de 4 ani Și 4 luni


    Închisoare prelungită cu un an, 5 luni și 10 zile pentru Cioacă


    24.10.2014
  • ➤ Eveniment


    Selecție de personal pentru locuri de muncă în Spania


    24.10.2014
  • ➤ Eveniment


    Pregătiri pentru prima confruntare cu iarna 2014-2015


    24.10.2014
  • ➤ Eveniment


    Președintele PPDD, Ionel Fliundra, s-a întors „acasă“


    24.10.2014
  • ➤ Eveniment


    Buletinele de vot au ajuns la Brașov


    24.10.2014
  • ➤ Eveniment


    Ședință de plen la CJ, fără președinte


    24.10.2014
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior


    E bine, dar n-o fi și rău?

    Articolul următor


    Vine apa caldă

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Bogdan Bălaș
    Porțile istoriei
    Libraria Adevăr Divin
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 129.97 milisecunde, încărcat în milisecunde