Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Doctor
Publicitate

Decalogul nutriției zilnice


10 alimente pe care să le ai mereu pe masă

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: M.Ex., 10.12.2019
Cu atâtea reguli citite prin reviste, cu atâția specialiști care ne dau sfaturi, ce trebuie și ce nu trebuie să mâncăm variază de la o sursă la alta. Rămân, însă, câteva reguli de bază și o listă scurtă cu alimente pe care trebuie să le incluzi în dieta zilnică și totul va funcționa ca uns. Dacă mai ții cont și de porția de proteine pe care să ți le iei din pește și cărnuri slabe, atunci dieta ta va fi corectă și sănătoasă. Uite ce nu trebuie să îți lipsească din frigider.
1.Spanac
O fi el doar o frunză verde la aspect, dar are puteri mai mari decât o bucată de carne. Este lăudat pentru puterea lui de a întări musculatură și pentru că este o sursă bună de acid folic care reduce riscul apariției bolilor de inimă și a osteoporozei. În plus, spanacul are și luteină, o substanță care luptă împotiva degenerării maculare. Este suficient să consumi 200 g de spanac pe zi pentru a-ți asigura doza de sănătate. Îl poți pune în salate, la omletă, peste pizza sau în sosuri, iar dacă nu îl găsești îl poți înlocui cu salată verde.
2.Iaurt
Deși multe țări și culturi se bat pe inventarea acestui aliment, nimeni nu contestă proprietățile lui benefice pentru sănătate. Prin fermentație se produc milioane de organisme probiotice care ajută milioanele de bacterii bune din organismul nostru. Iaurtul este indicat pentru creșterea imunității și este unul din scuturile împotriva diferitelor tipuri de cancer. Nu toate iaurturile sunt însă pline de probiotice, așa că ar trebui să citești eticheta pe care să vezi scris că are „culturi active”. 150 g de iaurt sunt suficiente în fiecare zi ca să beneficiezi de toate părțile lui bune. Îl poți consuma la micul dejun cu cereale integrale sau ca desert cu fructe proaspete, miere și nuci. Îl poți folosi și în locul smântânii în dressing-uri pentru salate.
3. Roșii
Trebuie să știi două lucruri importante despre roșii. Cele cu o culoare intensă de roșu sunt cele mai bune pentru că au din belșug licopen (acea substanță anticancerigenă pentru care roșiile sunt atât de lăudate) și cele gătite sunt chiar mai bune decât cele crude pentru căa organismul poate absorbi mai ușor licopenul. Studiile au arătat că o dieta bogată în licopen poate reduce riscul apariției cancerului de prostată, de plămâni, de piele sau de stomac. În plus, reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare. Ai nevoie doar de 8 roșii cherry pe zi sau un pahar cu suc proaspăt de roșii pentru a lua din aceste legume toți nutrienții necesari. Le poți pune în salate, în sosuri sau în deliciosul gazpacho. În cazul în care nu ești fan al roșiilor poțti căuta aceleași beneficii în pepene roșu, grepfrut sau papaya.
4. Morcovi
Aproape toate legumele roșii, galbene sau portocalii sunt bogate în carotenoide - fitonutrienți solubili care sunt asociați cu reducerea apariției mai multor tipuri de cancer, a astmului sau a artritei reumatoide. Carotenoidele se găsesc în cartofii dulci, în dovleac, în ardei sau mango, dar niciuna dintre acestea nu e mai ușor de preparat și nu are mai puține calorii dect morco-vul. Îl poți adăuga în aproape orice sos pe bază de legume, în tava cu legume la cuptor, în supe și chiar în prăjituri.
5. Fructe de pădure
Nu credem că nu ai auzit până acum despre antioxidanții pe care îi conțin din plin fructele de pădure. Sunt substanțtele pe care te poți baza pentru prevenirea apariției cancerului, diabetului, și îmbătrânirii creierului. Fructele de pădure au fibre, vitaminele A și C și îmbunătățesc sănătatea inimii. 150g de fructe proaspete sunt suficiente pentru sănătatea zilnică. Și vestea bună e că dacă nu le poți găsi tot timpul anului, le poți consuma și sub formă de dulcețuri și gemuri, uscate sau înghețate pentru că își păstrează o mare parte din proprietățile nutritive, chiar și după preparare.
6. Fasole neagră
Toate tipurile de fasole boabe sunt bune pentru inimă, dar niciuna nu are și puteri asupra sănătății creierului așa cum are fasolea neagră. Acest soi este bogat în antocianine – antioxidanți pe care îi găsești și în afine sau orezul negru - care s-au dovedit benefice în îmbunătățirea funcțiilor creierului. În plus, fasolea neagră are puține calorii și grăsimi saturate. În schimb, e bogată în fibre și proteine. Dacă nu o ai la îndemână, o poți înlocui și cu mazăre, linte sau fasole pestriță.
7.Ouă
Se spune că oul este un aliment complet. Este bogat în proteine și este considerat cea mai bună variantă pentru un mic dejun sățios. Studii recente au arătat că cei care mănâncă dimineața o omletă și pâine prăjită se simt mai sătui și nu mai au tendința să consume un prânz plin de calorii. Chiar și dacă trebuie să ai grijă de colesterolul tău, oul poate să fie inclus în dietă zilnică. Oul este bogat în luteină și zexantina (un carotenoid) - ambele importante în prevenirea degenerării maculare care afectează ve-derea persoanelor în vârstă.
8. Nuci
Când spunem nuci ne referim și la alune de pădure, fistic, caju sau arahide. Acestea conțin mai mulți acizi grași Omega 3 decât somonul, mai mulți polifenoli decât vinul roșu și mai multe porteine bune decât carnea de pui. Dacă nu ar avea atât de multe calorii, ai putea să treci pe o dietă exclusivă cu nuci și semințe. Dar este suficient să mănânci câteva zeci de grame ca să le furi toți nutrienții. Foarte important este să le consumi crude fără adosuri de sare și alți conservanți. Le poți presăra peste salate, le poți pune în blaturi de prăjituri, în iaurtul de dimineață sau în marinatele pentru pește și pui.
9.Broccoli
Este o legumă pe care te poți baza pentru o porție sănătoasă de vitamine: A, C și K și acid folic. Și acesta nu este singurul motiv pentru care broccoli e mai mereu pe lista celor mai bune alimente. Aduce și o doză de sulforafan, o substanță care poate preveni îmbolnăvirea de ulcer și de cancer de stomac.
10. Ovăz
Nu e dietă care să nu pună cerealele integrale pe primul loc între alimentele importante. Sunt bogate în fibre solubile care nu numai că asigură o digestie optimă, dar scad și riscul apariției bolilor de inimă. Printre ele, ovăzul este lăudat pentru că este bogat în carbohidrați cu eliberare treptată ceea ce îți va asigura un nivel de energie pentru o perioadă mai lungă de timp. În locul lui poți consuma și quinoa, semințe de in sau orez sălbatic.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Doctor




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ Local


    Dacă faceți petrecere noaptea puteți fi amendat cu 6.000 de lei


    Azi 18:18
  • ➤ Life


    Iubirea nu este superficialitate, iubirea este magie, amintește "Red Shoes and the 7 Dwarfs" (VIDEO)


    Azi 17:26
  • ➤ Local


    Un tânăr a murit pe pârtia din Predeal, după ce a furat un snowmobil


    Azi 14:52
  • ➤ Local


    Legile privind intervenția polițiștilor se schimbă de astăzi


    Azi 14:06
  • ➤ Local


    Crimă la Brașov în cartierul Bartolomeu


    Azi 07:08
  • ➤ Sport


    LNBF. Olimpia CSU Brașov, victorie de senzație cu CSM Satu Mare


    25.01.2020
  • ➤ Sport


    Chiara Holzl a câștigat primul concurs de Cupa Mondială de la Râșnov


    25.01.2020
  • ➤ International


    Virusul chinez a ajuns în alte 11 țări, inclusiv din Europa. Ultimul bilanț: 41 de morți, peste 1.300 de cazuri


    25.01.2020
  • ➤ Local


    Un nou accident în fața colegiului Meșotă din Brașov


    25.01.2020
  • ➤ Sport


    Simona Halep e în optimi la Australian Open unde o va întâlni pe Elise Mertens


    25.01.2020
  • ➤ Sport


    Echipa feminină de tenis de masă a României s-a calificat la Jocurile Olimpice


    24.01.2020
  • ➤ Sport


    Sepsi OSK. Final de cantonament. Concluziile antrenorului Leo Grozavu


    24.01.2020
  • ➤ Sport


    Cazul de dopaj de la Corona Brașov se extinde și la hochei! Cristi Balaj: A apărut și disciplina hochei în discuție


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    Decizie definitivă! Corona Brașov a fost retrogradată din Liga Națională!


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    ACS SR Brașov a câștigat amicalul cu ACS Kids Tâmpa U19


    23.01.2020
  • ➤ Local


    Airbus Helicopters România, contract pentru mentenanța elicopterelor Armatei Bulgariei


    23.01.2020
  • ➤ Local


    La Colegiul Titulescu, elevii învață la cursul ProtoShop Live design de produs pentru clienți reali


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    Simona Halep e în turul 3 la Australian Open. Victorie în două seturi cu britanica Harriet Dart


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Locuri de vis


    9 dintre cele mai frumoase parcuri naționale din lume


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Pregătește-te de sezonul estival


    Dantela, întotdeauna alegerea perfectă


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Îți lasă gura apă


    Galaktoboureko, plăcinta zeilor


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Top 4


    Cele mai periculoase animale de pe Terra omoară 1 milion de oameni pe an


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Caruselul succesului


    Cum a intrat Lady Gaga în faliment


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Berlinala 2020


    Radu Jude, primul regizor român cu trei producții în festival


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Când apare noul serial House of Dragons


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Și-a acceptat vârsta


    Sandra Bullock e fericită


    23.01.2020
  • ➤ Prima pagina


    Pe drumuri ocolite între Câmpina și Brașov


    23.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Investiții


    Spitalul din Zărnești, aparatură și echipamente de ultimă generație


    23.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Primăria Făgăraș, la a doua ediție de bugetare participativă


    23.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Cabana de la Plaiul Foii va fi modernizată


    23.01.2020
  • ➤ Week-end


    Invitații


    Unde ieșim în weekendul Micii Uniri


    23.01.2020
  • ➤ National


    I se fâlfâie de lege


    CCR: Alegerea lui Meleșcanu la șefia Senatului e neconstituțională


    23.01.2020
  • ➤ National


    Cetățenii cu viza de flotant într-o localitate nu pot vota acolo


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Frumusețea, din genă


    Mihaela Rădulescu este leit mama ei


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Smiley se mută la Los Angeles


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Pamela Anderson a ajuns la soțul 5


    23.01.2020
  • ➤ Life


    Augustin Viziru va fi tată pentru prima oară


    23.01.2020
  • ➤ Cititori


    Este bine să știți


    Consumul de combustibil


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    ACS SR Brașov, victorie în primul amical din 2020


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    JOT2020


    Campionii olimpici cer o pistă de bob în România


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    Gigi Becali, despre transferul lui Chipciu la CFR Cluj


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    Simona Halep vs. Harriet Dart, la Australian Open


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    Cupa Mondială de sărituri cu schiurile - Râșnov 2020


    23.01.2020
  • ➤ Sport


    Absolventă a cursului Master Coach


    Mariana Tîrcă revine în antrenorat


    23.01.2020
  • ➤ Local


    Update/ Muzicianul brașovean care s-a întors din epicentrul epidemiei din China se află în carantină


    22.01.2020
  • ➤ Sport


    ACS SR Brașov, amical cu nouă goluri la Vulcan


    22.01.2020
  • ➤ Sport


    ACS SR Brașov a luat un jucător de la Sepsi OSK 2 l Marin Barbu: „Nu e rău copilul“


    22.01.2020
  • ➤ Local


    CCR: Teodor Meleșcanu nu a fost ales legal președintele Senatului


    22.01.2020
  • ➤ Local


    A fost inaugurată Unitatea Medicală Mobilă aSpitalului Clinic de Pneumoftiziologie Brașov


    22.01.2020
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior


    Să tratăm sinuzita homeopatic

    Articolul următor


    Beneficiile sucurilor naturale de legume și fructe

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 27.797 milisecunde, încărcat în milisecunde