Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Doctor
Publicitate

Gratis și eficient


Mersul pe jos, tratament miraculos

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: M.Ex., 21.08.2018
Dacă mergem pe jos în fiecare săptămînă 10-20 km, reducem riscul decesului datorat maladiilor cardiovasculare cu 22%, iar dacă metgem între 30-40 km cu 36%, iar dacă mersul pe jos este mai mult de 100 km pe săptămînă duce la o scădere a acestui factor de risc cu 70%. Iată, cum unul dintre cele mai ieftine, bune și ușoare lucruri pe care le poți face pentru sănătatea ta este să mergi pe jos în mod regulat, spun medicii. Această activitate are mult mai multe be-neficii; te scapă de stres, te ajută să slăbești, scade tensiunea arterială și reduce riscul de a dezvolta anumite boli cronice. Mersul pe jos este poate cea mai veche terapie și singura care nu a avut contrainficații de-a lingul timpului. Dimpotrivă. Medicii descoperă noi beneficii ale plimbărilor în aer liber și spun cp oamenii care merg pe jos măcar o jumătate de oră pe zi trăiesc mai mult, bucurîndu-se de o sănătate fizică și mentală de
invidiat.

Motive pentru a o lua la picior

Beneficiile mersului pe jos se aplică atît persoanelor care îl practică intens, cît și celor care fac plimbări mai rar. Cu alte cuvinte, chiar și 15 minute de mers pe jos zilnic pot face minuni pentru sănătatea și vitalitatea organismului. În plus, dacă efortul de a merge pe jos zilnic survine odată cu decizia de a se alimenta sănătos, riscul unei persoane de a dezvolta o boală cronică scade dramatic în doar șase luni. Pe lîngă bolile cardiovasculare și diabet, mersul pe jos previne și cancerul la sîn sau de colon, crește sistemul imunitar, fa-vorizează longevitatea și reduce nivelul colesterolului. Sînt binecunoscute efectele sale pozitive în reducerea sau eliminarea depresiei, stresului, constipației, osteoporozei, impotenței, insomniei, artritei sau durerilor de spate. În plus, plimbările reprezintă o terapie plăcută și naturală.

Terapia pașilor

Mersul pe jos, repetat zilnic, contribuie la intensificarea circulației sîngelui, la amplificarea mișcărilor respiratorii, la stimularea schimburilor nutritive, precum și la dezvoltarea a numeroase grupe de mușchi. Îmbunătățește circulația inimii, crește volumul, tonusul și forța de contracție a mușchiului cardiac. Bătăile inimii devin mai viguroase și sîngele circulă mai activ. 30 de minute de mers zilnic reduc riscul de atac de cord în aceeași măsură ca un program intens de exerciții fizice. An-trenarea motorului pulmonar și cardiac asigură un mai bun randament întregii „mașini umane“. Mersul pe jos provoacă și un masaj al sistemului digestiv, mai ales al intestinului gros, prevenind astfel constipația. Rezultatele au arătat că o plimbare în pas alert de 30 de minute pe zi poate crește nivelul leucocitelor. Astfel, cei care se plimbă nu răcesc. Mersul pe jos încetinește coagularea sîngelui, scade nivelul de colesterol rău, crescînd nivelul de colesterol bun, cu condiția, bineînțeles, să se adopte și o alimentație sănătoasă. Provoacă scăderea nivelului glicemiei (remediu ideal pentru diabetici). Un program regulat de mers într-un ritm mai rapid îi ajută pe diabetici să scadă doza zilnică de insulină. Mergînd pe jos, circulația periferică se îmbunătățește, prevenind astfel apariția varicelor. Mersul pe jos este un bun remediu împotriva insomniei și un stimulent al bunei dispoziții.

Mai puține calorii

Este indicat să mergem pe jos circa 30 de minute timp de 5 zile pe săptămînă, după cum au căzut de acord cercetătorii americani. La 5 kilometri parcurși, se ard mai mult de 300 de calorii. Într-o oră de mers pe jos consumăm circa 65 kilocalorii. Pentru a pierde un kilogram într-o lună ar trebui să ardem aproximativ 8.000 kcal. Ceea ce înseamnă că într-o lună este necesar să mergem pe jos 138 km, adică, zilnic, 4,6 km, cu pași vioi. Dacă vreți să dați jos și mai multe kilograme, urcați scările. Astfel veți tonifia mușchii și veți antrena inima. Veți slăbi și pentru că mersul pe jos diminuează apetitul și masa adipoasă în favoarea masei musculare. O persoană cîntărind 50 de kg va consuma în medie 45 de calorii pentru fiecare kilometru parcurs. La 55 kg-48 de calorii, la 65 kg-55 de calorii și la 75 kg-62 de calorii.
În 15 minute de mers în ritm alert pe o distanță de un kilometru și jumătate se ard aproape același număr de calorii ca și în cazul jogging-ului efectuat pe aceeași distanță în 8 minute și jumătate.

Fără tocuri

Cum ne echipăm pentru mersul pe jos? Cu haine și încălțăminte lejeră. Atenție la pantofi!. Potrivit unui studiu realizat de specialiștii de la Colegiul American de Medicină Sportivă, papucii cu bretele între degete afectează încheieturile și mersul. S-a observat că persoanele care merg cu papuci fac pași mai mici decît de obicei, ceea ce produce un stres suplimentar asupra corpului, care trebuie să se miște mai mult pentru aceeași distanță parcursă de alții cu încălțări obișnuite. Astfel, crește riscul de întindere musculară și durere a articulațiilor. Medicii specialiști spun că cele mai afectate de încălțămintea flip-flops sînt persoanele obeze sau sedentare, deoarece nu au o musculatură care să susțină pașii făcuți cu aceste încălțări. Sfatul specialiștilor e să purtăm papuci cu bretele între degete exclusiv la plajă, iar pentru activitățile zilnice, încălțări care se țin bine pe picior în timpul mersului.

Terapie fără contraindicații

Cu somn suficient și o alimentație echilibrată, mișcarea este cea care ne ajută să îndepărtăm sindromul oboselii excesive. Peste 50% din tineri cu vîrste sub 25 de ani se plîng că îi dor genunchii, spatele și umerii. Pentru că petrec mult timp în fața calculatorului și nu fac deplasări pe jos. Practic nu există contraindicații pentru mersul pe jos, chiar într-un ritm mai rapid (pînă la 6 km/h). Cu toate acestea, persoanele cu probleme serioase de sănătate (deficiențe respiratorii și circulatorii grave, probleme de mobilitate a șoldurilor), trebuie să renunțe la acest obicei sau eventual să participe la activități fizice de grup, într-un cadru supravegheat de specialiști și numai la recomandarea medicului. Ca să fie cu adevărat sănătos, mersul pe jos trebuie practicat în aer liber și, pe cît posibil, în zone nepoluate.

Mersul prin apă

Plimbările pe malul marii, prin apa pînă la glezne, la genunchi sau la coapse, reprezintă de fapt o metodă numită aquaterapie, foarte benefică pentru organism. Mersul prin apă este un regulator excepțional al tensiunilor emoționale, nervoase și fizice. Mișcarea de învăluire exercitată de apă le permite gleznelor să scape de o parte a greutății corpului, ceea ce ușurează imediat durerile articulare. Rezistența ușoară pe care o opune apa la acest nivel relansează circulația sîngelui și ușurează senzația de picioare grele.

Tehnici de mers

- mergeți cu ritm uniform, suficient de rapid și cu pași regulați
- pășiți întîi cu călcîiul, apoi cu talpa piciorului și apoi cu degetele, nu mergeți pe vîrfuri
- călcîiul și degetele trebuie să fie paralele
- evitați să mergeți cu tălpile orientate în exterior
- nu călcați apăsat pe călcîi, pentru a evita brutalizarea coloanei vertebrale
- balansați brațele, fără mișcări excesive
- dacă drumul pe care mergeți urcă în pantă, faceți pași mai scurți pentru a păstra ritmul.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Doctor

Medici pentru România lansează campania „Nu uităm de ceilalți”


Suport online gratuit pentru pacienții cu boli cronice

La ce e bine să fii foarte atent


Cum dezinfectezi corect casa

Nu ieși în fiecare zi la cumpărături!


Legume care rezistă mai mult timp în casă fără să se strice




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ Sport


    Premieră națională. AJF a suspendat campionatul din cauza coronavirusului!


    04.04.2020
  • ➤ Local


    Primul caz COVID-19 în comuna Hărman, de lângă Brașov


    04.04.2020
  • ➤ National


    Alte 6 persoane au murit în România din cauza coronavirusului / Bilanțul urcă la 146


    04.04.2020
  • ➤ National


    Coronavirus în România. Declarat mort, pacientul nr. 137 trăiește!


    04.04.2020
  • ➤ National


    Ordonanța Militară 7: carantina la Țăndărei și anularea zborurilor spre și dinspre Austria, Belgia, SUA, Marea Britanie, Irlanda, Olanda, Turcia și Iran


    04.04.2020
  • ➤ National


    127 de cazuri la Brașov. Locul 6 în țară


    04.04.2020
  • ➤ National


    Coronavirus în România: încă 8 decese.Bilanțul total urcă la 141


    04.04.2020
  • ➤ National


    Raed Arafat: ”Nu toată lumea respectă măsurile, asta e cel mai grav”


    04.04.2020
  • ➤ National


    Un asistent a furat din spital 2000 de măști și dezinfectant


    04.04.2020
  • ➤ National


    Coronavirus în România, 3 aprilie 2020. Încă 11 decese. Bilanțul morților a ajuns la 133


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Șomaj tehnic sau program de lucru redus la Primăria Brașov


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Primăria Brașov a început distribuția soluțiilor pentru dezinfectarea blocurilor


    03.04.2020
  • ➤ National


    Coronavirus în România, 3 aprilie 2020. Încă 4 decese. Bilanțul morților a ajuns la 122


    03.04.2020
  • ➤ National


    Spital de campanie amenajat la Sala de Sport a Liceului "George Moroianu" din Săcele


    03.04.2020
  • ➤ National


    S-au înregistrat încă două decese. Numărul morților a ajuns la 118


    03.04.2020
  • ➤ Local


    CoVID-19. De la 117, la 124 de infecții confirmate la Brașov, de ieri până azi. Cifrele privind vindecații se bat din nou cap în cap


    03.04.2020
  • ➤ National


    Record: 445 de infecții cu coronavirus în ultimele 24 de ore. Bilanțul ajunge la 3.183


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Angajații instituțiilor de cultură din subordinea CJ Brașov, trimiși în șomaj tehnic. Executivul CJ, program și salarii diminuate


    03.04.2020
  • ➤ Local


    1.220 de brașoveni au fost testați COVID-19


    03.04.2020
  • ➤ National


    Mii de prostituate românce, poloneze și ucrainence au rămas pe drumuri în Germania după închiderea bordelurilor


    03.04.2020
  • ➤ Cititori


    3 abilități de care ai nevoie a ajunge un bun jucător de poker


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Amenzi de patru ori mai mari, începând de astăzi, pentru românii care nu respectă restricțiile impuse prin ordonanțele militare


    03.04.2020
  • ➤ Local


    3 Aprilie – Ziua Jandarmeriei Române. Instituția împlinește 170 de ani


    03.04.2020
  • ➤ National


    Coronavirus în România, 3 aprilie 2020. Bilanțul morților a ajuns la 116


    03.04.2020
  • ➤ Prima pagină


    Nu avem ce număra


    La Brașov e jale cu paturile de terapie intensivă pentru COVID 19


    03.04.2020
  • ➤ Eveniment


    Un top nefericit


    Brașovul, pe locul 3 la număr de infectări cu CoVID-19


    03.04.2020
  • ➤ Actualitate


    300 de pachete cu alimente și produse de igienă pentru vârstnicii vulnerabili


    03.04.2020
  • ➤ National


    Lista documentelor pentru care valabilitatea se prelungește până la încetarea stării de urgență


    03.04.2020
  • ➤ Actualitate


    Altă lume


    Cum este viața în vremea pandemiei în Germania


    03.04.2020
  • ➤ Life


    Maraton de live-uri


    Andra, Alexandra Stan, Smiley și alți 70 de artiști fac show în izolare


    03.04.2020
  • ➤ Life


    Loredana Groza nu poftește la dulciuri și nici la pâine


    03.04.2020
  • ➤ Cititori


    Pentru amatorii de pescuit


    Pescuitul la țaparină


    03.04.2020
  • ➤ Cititori


    SFAT EXPRES


    Pentru o viață mai sănătoasă


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    Simona Halep și-a înrămat racheta cu care a câștigat Wimbledonul


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    Liga I


    Florin Niță se transferă la FCSB


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    UTA Arad și Farul, probleme cu bugetul din cauza pandemiei de COVID-19


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    Oficial


    Fotbaliștii de la Cetate Râșnov intră în șomaj tehnic


    03.04.2020
  • ➤ Opinii


    Punctul critic


    X infectați de secretomanie


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Noul manager al Spitalului Județean Suceava vine de la Spitalul Militar din Brașov


    02.04.2020
  • ➤ National


    UPDATE. Numărul de decese din cauza coronovirusului în România a ajuns la 115


    02.04.2020
  • ➤ Local


    Mieii de Paște se vor găsi în trei piețe din Brașov


    02.04.2020
  • ➤ National


    Doctorii și personalul medical care lucrează cu pacienți Covid-19 ar putea primi un bonus lunar de 500 de euro


    02.04.2020
  • ➤ National


    90 de redacții și 156 jurnaliști cer acces la informații și transparență!


    02.04.2020
  • ➤ Local


    Operatorul privat de pe traseul Codlea - Brașov și-a suspendat cursele


    02.04.2020
  • ➤ National


    Coronavirus în România. 278 de cazuri noi. Care e situația în Brașov


    02.04.2020
  • ➤ Local


    Spitalul Neuro din Brașov a internat primul pacient cu CoVID-19


    02.04.2020
  • ➤ Local


    La Săcele a început dezinfectarea scărilor de bloc


    02.04.2020
  • ➤ National


    Două noi decese provocate de COVID-19 în România: Bilanțul morților a ajuns la 94


    02.04.2020
  • ➤ Local


    105 cazuri de COVID-19 în județul Brașov


    02.04.2020
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior


    Levănțica este un calmant natural

    Articolul următor


    Uleiul de oregano, antibiotic natural

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 17.027 milisecunde, încărcat în milisecunde