Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Reportaj
Publicitate

Premieră în Europa


Generația Facebook a decis numele președintelui

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Foto: Bogdan Bălaș
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: Camelia Onciu, 21.11.2014
• În 16 noiembrie 2014, românii au devenit primul popor care a venit în număr foarte mare la urne prin mobilizare pe rețelele sociale
• Klaus Iohannis este primul om politic din Europa cu peste un milion de prieteni online

Klaus Iohannis a devenit președintele României mai întîi în mediul online. Cu mult înainte de ultimul tur al scrutinului, pe portalurile și rețelele sociale care lansaseră sisteme de votare online, Iohannis cîștigase alegerile cu un scor impresionant. Însă președintele virtual a devenit real abia în urma alegerilor tradiționale, cu hîrtie și ștampilă. Activitatea online, de la click-uri, like-uri, share-uri, la comentarii și postări de filmulețe sau scrisori, a schimbat istoria României. Noi, românii, am inaugurat astfel, în acest istoric 16 noiembrie 2014, victoria electorală prin Social Media. Niciodată, nicăieri în lume nu a mai contat atît de mult comunicarea în lumea virtuală pentru schimbarea destinului unei țări. Fenomenul este în atenția specialiștilor, care încearcă să descifreze mecanismul care a declanșat solidarizarea și mobilizarea la urne a unui popor întreg. Probabil, cazul va intra în manuale, va fi studiat la universitățile de profil, va fi poate temă de doctorat, și va fi mult discutat de-acum încolo. Indiferent care vor fi concluziile, cu siguranță, ziua în care românii din țară și de pretutindeni au transformat like-urile în voturi valabil exprimate intră în istorie.

Facebook, agent electoral fără miză politică

Iohannis a cîștigat alegerile cu Internetul. Zeci de mii de oameni obișnuiți i-au urmărit postările pe Facebook și le-au transmis mai departe, convingîndu-i și pe alții. La rîndul lui, candidatul a aflat tot de pe Facebook ce se întîmplă la cozile umilinței din diaspora. Filmulețele de la secțiile de votare, transmise în timp real chiar de către cei care așteptau ore în șir să voteze, au stat la baza declarațiilor lui Iohannis care, astfel, a reușit să atragă mai mulți fani virtuali, dar și mai multe voturi reale. Practic, electoratul necaptiv și românii nehotărîți au luat decizia de vot pe baza informațiilor de pe Facebook, mult mai vii și mai credibile decît cele furnizate de televiziuni. Talk-show-urile n-au mai avut nici rostul și nici impactul de odinioară, lumea a descoperit că politicienii și jurnaliștii le spun mult mai puține lucruri adevărate decît „corespondenții ocazionali“ aflați la fața locului, care trimiteau clipuri de 1-2 minute cu oameni zgribuliți, obosiți, bruscați, dar cîntînd din inim㠄Deșteaptă-te române!“. Oricîte strategii ar fi încercat specialiștii în comunicare, niciuna n-ar fi avut efectul emoțional propagat pe Facebook. Acolo dezbaterile au fost vii și sincere. Klaus Iohannis a generat respect și încredere, dar foarte puțină emoție. Rețelele sociale au suplinit cu succes această latură. Fitilul care a creat explozia prezenței la urne a fost aprins după ce promisiunile guvernului Ponta de a oferi un vot corect s-au dovedit a fi minciună. România s-a revoltat și a sancționat nedreptatea și manipularea. Din fericire, revoluția s-a terminat așa cum și-au dorit alegătorii, a învins candidatul anti-sistem, anti-corupție, anti-comunism. Candidatul altfel. Soarta alegerilor s-a decis în cîteva ore, chiar în ziua votului. Specialiștii au estimat că, dacă în diaspora votul ar fi decurs normal, Victor Ponta ar fi pierdut 3 procente, dar ar fi cîștigat alegerile. Batjocura însă a scos din casă 5 procente de alegători, acele categorii de oameni care au făcut diferența. Facebook-ul a fost vehiculul principal care a transmis chemarea la schimbare, mesajul care a conectat românii din toate colțurile lumii.

Cine știe Imnul României cîștigă

Ambii candidați au fost prezenți pe Facebook cu pagini personale, prin intermediul cărora au comunicat cu electoratul. Pagina lui Ponta strîngea în fiecare zi cîte 4.000 de like-uri, cea a lui Iohannis de cinci ori mai multe. Ceea ce înseamnă că, în fiecare zi, Iohannis avea 20.000 de prieteni noi. Aceasta conducea la o audiență mai mare și la o mai largă și rapidă răspîndire a mesajelor. Cu toate acestea, în primele zile ale campaniei, Ponta avea mai mulți fani decît Iohannis: 578.000-342.000. Publicul lui Ponta de pe Facebook fusese consolidat în ani, al lui Iohannis era nou. Primul primea poze cu familia lui Ponta și Simona Halep, celălalt era îndemnat să citească programul politic și urmărea cum, în străinătate, românii se luptă cu rușinea și frigul încercînd să voteze. Ca urmare, reacțiile au fost diferite și disproporționate. În timp ce lui Ponta fanii îi trimiteau like-uri și încurajări, în „casa virtual㓠a lui Iohannis erau dezbateri aprinse, interacțiuni care conduceau la alăturarea altor fani. Nici cantitativ, cele două personaje politice nu au fost egale. În mai puțin de o lună, Victor Ponta a acumulat 110.000 de fani, în timp ce Klaus Iohannis a atras 320.000, de aproape trei ori mai mulți. În ultima zi de campanie, pagina lui Ponta înregistra un milion de comentarii și distribuiri, cea a lui Iohannis 5,6 milioane, număr care a crescut vertiginos după ce candidatul a cîntat Imnul României. Cele două clipuri, în care Iohannis intonează corect, iar Ponta recită greșit versurile Imnului, au zburat ca fulgerul de la un utilizator la altul. Sîmbătă, Victor Ponta a ajuns la 715.000 de fani (plus 28.000 față de ziua precedentă), în vreme ce Klaus Iohannis a sărit la aproape 850.000 (plus 186.000 de fani într-o singură zi!).

„Hai să-i batem măcar pe Facebook“

Facebook-ul a explodat duminică, în ziua votului, începînd de la primele ore, cînd românii din Australia și Noua Zeelandă trecuseră deja pe la urne. Mesajul primului român care a votat în Noua Zeelandă a înregistrat 18.401 like-uri, 1.225 de comentarii pe Facebook și a fost răspîndit de 3.392 de ori. În acest timp, cel mai distribuit articol al lui Ponta era „Ce spune Mircea Diaconu despre această campanie“. Ora 12 a fost momentul în care, pentru ultima dată, rezultatele exit-poll-urilor l-au dat pe Ponta cîștigător. Îndemnul „Hai să-i batem măcar pe Facebook“ trimis sîmbătă a funcționat, trecînd dincolo de lumea virtuală. Internauții au intrat pe Facebook imediat ce s-au trezit. Au văzut cozile disprețului din Europa și de aici totul s-a schimbat. O aplicație pe Facebook care permitea utilizatorilor să anunțe că au fost la vot a urnit întreaga Românie către secțiile de votare. La ora 8, circa 100.000 de oameni au folosit aplicația care îndemna la vot: „Turul al doilea al alegerilor prezidențiale. Află unde poți vota“. Pînă la prînz, o jumătate de milion de oameni votaseră de-adevăratelea, iar mesajul lor virtual s-a transmis cu o viteză uluitoare, îndemnîndu-i și pe alții să facă același lucru. Sentimentul că ai făcut un lucru bun, solidar cu cei care nu puteau să pună o simplă ștampilă pe un buletin de vot, a devenit viral, dar s-a propagat și în familii, grupuri de oameni. Solidaritatea l-a propulsat pe Iohannis și pe Facebook, și la urne. Simultan cu voturile reale și virtuale, Klaus Iohannis a depășit 900.000 prieteni pe Facebook, cu 400.000 mai mulți decît în ziua precedentă. Și are deja tot mai mulți prieteni decît Victor Ponta, asociat în acel moment cu președintele care nu poate asigura normalitatea și dezbină. În acest timp, Iohannis promitea „să ne luăm țara înapoi“.

De patru ori cît Traian Băsescu

Unul dintre ultimele mesaje de dinaintea votului transmis de Iohannis a fost: „Împreună, am arătat în ultimele luni că nu există imposibil, că orice se poate îndeplini prin credință și hotărîre. Prin voi, România a prins puteri pentru a se face bine. Am nevoie de voi, pentru că România noastră începe acum!“. Mesajul bine formulat a făcut cît munca a zece consilieri în comunicare. Prestația lui în campania electorală, semnele de întrebare, gafele, comunicarea dificilă n-au mai contat. Ponta i-a unit pe români împotriva lui însuși. În ziua votului, postările de pe pagina lui Klaus Iohannis au înregistrat un număr record de interacțiuni cu fanii săi: 2,75 milioane de like-uri, comentarii și share-uri, de zece ori mai multe decît în ziua precedentă. A doua zi după alegeri, Iohannis aproape a atins milionul de fani, pentru ca ieri, să aibă 1.136.715 fani. Traian Băsescu, după 10 ani de guvernare, are doar 321.859. În acest timp, evoluția lui Ponta a rămas modestă: doar 7.000 de fani noi. Cu acest milion de abonați, președintele ales al românilor a devenit primul politician din Europa care a trecut de pragul celor un milion de fani, depășindu-i pe Angela Merkel, Nicolas Sarkozy, François Hollande, Tony Blair, Jose Manuel Barroso, Jean Claude Junker. Obama are 40 de milioane de fani. Conform datelor facebrands.ro, pagina lui Iohannis este pe locul 31, pe primul loc al celor 26.133 pagini românești fiind Inna, cu 13 milioane de fani. Iohannis este lider și între cele 312 pagini dedicate politicii și politicienilor. Ponta are 722.732 fani, Elena Udrea 267.451, Monica Macovei 141.977, Casa Regală a României 113.461, Corneliu Vadim Tudor 84.419. În prezent, sînt înregistrați 7.200.000 utilizatori de Facebook în România.

Antrenorii candidaților

Campania pe Facebook a candidatului Klaus Iohannis nu s-a susținut de la sine și nici prin Klaus Iohannis. E nevoie de specialiști care să posteze mesaje potrivite, la momente potrivite, în timp ce candidatul își vede de campanie. S-au vehiculat zvonuri că ACL a alocat 900.000 de euro pentru promovarea online a candidatului său. În realitate, evoluția spectaculoasă a paginii a fost un cumul de mai mulți factori: activismul ieșit din comun al utilizatorilor, mesajele bine alese care au devenit virale, dar și dorința sinceră a românilor de a-l învinge pe Ponta, măcar pe Facebook. Fiindcă alegerile s-au încheiat, au fost deconspirați și specialiștii care au stat în spatele succesului sau insuccesului celor doi candidați. Pe Victor Ponta l-au pregătit americanii. Se pare că două firme puternice de lobby i-au acordat timp de două luni consiliere strategică pe probleme politice și de comunicare. Dar numai pînă în octombrie. Unul dintre sfătuitorii lui Ponta a fost Mitch Stewart, cel care l-a pregătit și pe Obama, iar acum este consilierul lui Hillary Clinton. Chiar și așa, cu specialiști faimoși, clientul lor a dat-o în bară. În cealaltă tabără, campania online a lui Iohannis a fost coordonată de un tînăr timișorean. „Am construit cea mai mare comunitate online în jurul unui om politic, am avut clipuri homemade văzute de milioane de oameni, am dat engagementul și reach-ul peste cap. Ne-a ieșit“, spunea el într-un interviu, anunțînd că își dorește ca „PNL-ul să devină partidul de dreapta pe care mi l-am dorit din 1997. Aș vrea ca domnul Iohannis să continue dialogul cu societatea civilă care a înclinat balanța în favoarea sa“. Vlad Tăușance (foto medalion) anunța pe 16 noiembrie, la ora 17,33, pe contul său de Facebook: „Ponta, ai pierdut deja!“. Cei care au știut să citească, au fost scutiți de emoțiile care s-au spulberat abia la ora 22,00, cînd Ponta și-a recunoscut înfrîngerea: „Poporul are întotdeauna dreptate“. În replică, Iohannis a postat: „Ați scris istorie! Pentru prima dată, online-ul a făcut diferența“.

„Putem face o revoluție și fără să mai murim“

Fiindcă l-a cunoscut mai bine pe președintele ales, Vlad ne dezvăluie cîteva detalii despre Klaus Iohannis: „Este un produs politic greu de promovat online. Nu face poze cu pisici (deși are peste 5 azilante la curte), refuză să-și folosească familia în campanie (deși are o soție minunată și elegantă), nu vrea să intre în detalii despre viața personală (deși este pasionat de ciclism și de trandafiri), nu este spumos (deși are un sarcasm sibian de clasă), nu se lasă umanizat (deși este mai mult om decît om politic)“. Concluzia lui e c㠄Omul este un BMW într-o piață de mașini coreene second hand. O doză de Transilvania nu strică la Cotroceni. Klaus Iohannis este riguros de politicos, punctual la secundă, impresionant de atent și foarte hotărît. Cînd îți mulțumește o face sincer, cînd zîmbește, zîmbește din ochi“. Vlad a declarat pentru Monitorul Expres că succesul a venit dintr-o bună colaborare: „A fost un efort de echipă, fără de care nicio intenție strategică nu ar fi prins viață. Eforturile managerului de proiect, dar și alea managerului media au făcut diferența în ceea ce privește activarea comunităților locale prin mesaje calibrate minuțios. Dincolo de succesul campaniei, cele trei luni de lucru au definit o comunitate de profesioniști. Fără Radu, Ionel, Georgiana, George, Roxana, Mihai, Savian și mulți alții munca mea nu ar fi avut impactul pe care l-a avut.” Un alt specialist social media care a contribuit la interacțiunea online a electoratului a fost Victor Kapra, social media consultant, proprietarul binecunoscutei platforme www.nuponta.ro, care a funcționat și pe Facebook. Comunitatea a strîns în cele două săptămîni dintre tururi 12.500 de fani, care au răspîndit mesaje către 1,2 milioane de oameni. „Obiectivul de la care am plecat a fost unul extrem de simplu: acela de la contrabalansa furturile și turismul electoral prin puterea fiecăruia de a convinge minim 5 «leneși» care nu au ieșit în primul tur la vot“, mărturisește el. Utilizatorii de Facebook își amintesc de mesajul care ne-a impulsionat în ziua alegerilor: „Nu au ei atîtea pomeni electorale de dat cîți prieteni leneși avem noi! Haideți să îi convingem și să îi luăm cu noi la turul doi!“. Victor a dus această campanie de conștientizare de unul singur, pe propria cheltuială. Dar nu regretă investiția. Concluzia lui este pe buzele tuturor românilor: „Putem face o revoluție și fără să mai murim pe la Otopeni sau pe la Universitate, ca în decembrie 1989“.

Klaus Iohannis a cîștigat pentru că...

- „A înțeles că, în Social Media, nu partidele politice dețin controlul mediatic, ci cetățenii politici online. A fost singurul candidat care a înțeles cum poate fi mobilizat mediul online și cît de important este să-i lași pe fani să devină vectorii tăi de imagine.“ - Tănase Tasențe, expert în comunicare
- „Nu am crezut că acest nou partid apărut în România, care se cheamă Partidul Facebook, alături de celălalt nou partid apărut în România, care se cheamă Partidul Diaspora, vor avea această forță și această determinare pentru a întoarce rezultatul votului.“ - Sebastian Ghiță, economist, deputat PSD
- „Românii din străinătate și cei angajați în sectorul privat din România au ieșit la vot într-un număr mai mare ca la alegerile prezidențiale din 2004 sau 2009 exact pentru a apăra libertatea de a vota.“ - Lucian Croitoru, consilier pe probleme de politică monetară al guvernatorului Băncii Naționale a României
- „Aceste alegeri sînt ultimele în care balanța de influență asupra votanților atîrnă de partea televiziunilor. Ponta, ai pierdut pariind în orb pe bunici și părinți. Pentru prima dată în istorie, generațiile și-au dat mîna, iar transferul de opinie a început să funcționeze. Pentru prima dată Like-urile din online au început să se transforme în voturi în rural. Ai unit România și ai reunit familiile. Împotriva ta!“ - Vlad Tăușance, strategul campaniei online a lui Klaus Iohannis
- „Nu de-aia a făcut Facebook-ul revoluție, ca să aducă pe cineva la putere. Ci pentru ca să înlăture o clasă coruptă și spoliatoare.“ - Lucian Mândruță, media trainer
- „Este explicabil. PSD este un partid organizat, în cazul lui Iohannis, oamenii au ales un om care semăna cu ei, nu era doar un primar, un politician ideologizat. Primarii sînt priviți mai mult ca administratori de opinia publică, oamenii au cea mai mare încredere“, - Vasile Dâncu, președintele IRES
- „S-a văzut că oamenii vor și ceva nou, o schimbare și deci Iohannis a venit cu un mesaj nou care a avut priză la public, la cetățeni.“ - Ion Iliescu, fost președinte al României
- „A cîștigat candidatul care a mizat în campanie pe aducerea de investitori din Occident.“ - Financial Times

Bancuri electorale

• - Sloganul românilor în campania electorală: „Vrem să votăm, nu să Pontăm!“
•- NASA a urmărit cu invidie lansarea candidaturii lui Victor Ponta: „Dacă am avea și noi asemenea fonduri...“
•- Ca să-și înscrie partidul la tribunal, Călin Popescu Tăriceanu s-a dus cu semnăturile din cartea de oaspeți de la cele cinci nunți.
•- Cum îi aduce nevasta lui Iohannis ciorba? Clocotită! Pînă se apucă el de mîncat, se răcește.
•După alegeri, la sediul PSD vine unul și întreabă portarul:
- Aș vrea să vorbesc cu domnul președinte al României, Victor Ponta.
Portarul îi răspunde politicos:
- Domnule, domnu’ Ponta nu e președinte.
Omul revine după o oră la poarta PSD:
- Aș vrea să vorbesc cu domnul președinte al României, Victor Ponta.
Portarul, ușor nervos, îi răspunde:
- Ponta nu e președintele României.
A treia oară, portarul iritat de-a binelea, zbiară la el:
- Ți-am spus de o sută de ori că Ponta nu e președintele României!!!
La care omul, cu gura pînă la urechi:
- Știu, frate, da’ nu mă pot sătura să aud asta!
•- De ce a greșit Ponta imnul?
- Ca să nu fie iar acuzat de plagiat!
•Ion Luca Caragiale - cacofonie acceptată. Victor Ponta - plagiat acceptat
•În tinerețe, Ponta era fanul trupei Indigo.
• Discuție între Victor Ponta și Daciana, pe 16 noiembrie, ora 18,00.
- Daciana, la noapte te vei culca cu viitorul președinte al României!
- Victor, mă duci tu la Sibiu sau vine Iohannis aici?
•La grădiniță, Iohannis nu era un băiețel retras, ci tăcea împreună cu alt grup de copii. - Kamikaze
•Întrebat despre tăcerea sa, Iohannis a refuzat să comenteze. - Kamikaze
•Victor Ponta a decis să plece de acasă cu un buletin de vot gata ștampilat, de frică să nu se încurce și să pună ștampila pe Iohannis.
•Klaus Iohannis a anunțat că, în semn de recunoștință pentru sprijinul acordat, va numi Facebook în funcția de prim-ministru al României. - Cațavencii
•Geoană rîde de Ponta: „Fraiere, nici măcar n-ai apucat să zici Daciana, dragostea mea!“. Times New Roman
•Liviu Dragnea: „Pe neamț să nu-l considerăm învins pînă nu vedem și ultimul teleormănean urcat în autocar!“ - Kamikaze
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Reportaj

„Asaltul Cetățuii“, la Festivalul Internațional de Reconstituire Istorică


Istoria a reînviat în centrul Brașovului




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ Prima pagina


    Un articol din Monitorul Expres l-a făcut pe Avocatul Poporului să se sesizeze în cazul cabinetelor medicale școlare


    Azi 09:49
  • ➤ Eveniment


    Sub pumnul bărbaților


    Un brașovean și-a bătut copilul până l-a băgat în spital


    Azi 09:45
  • ➤ Eveniment


    „Drumul de sub munte“, primele lucrări de amploare după 20 de ani


    Azi 09:42
  • ➤ Eveniment


    Tâlhărit, după ce a fost ademenit cu o partidă de sex


    Azi 09:39
  • ➤ Eveniment


    Șoferul băut care a acidentat mortal o tânără a fost reținut


    Azi 09:36
  • ➤ Eveniment


    O minoră dispărută la București a fost găsită la Brașov


    Azi 09:35
  • ➤ Eveniment


    O nouă alertă pentru urși în Noua


    Azi 09:31
  • ➤ Eveniment


    Recitalul de la ora cinci, la „Casa Mureșenilor”


    Azi 09:30
  • ➤ Eveniment


    Autobuzele școlare vor acoperi traseele din principalele cartiere spre Centrul Istoric


    Azi 09:26
  • ➤ Actualitate


    Din acest an


    Master de medicină tradițională chineză, la Facultatea de Medicină din Brașov


    Azi 09:20
  • ➤ Actualitate


    Mai mulți turiști la Brașov, mai puține locuri de cazare


    Azi 09:17
  • ➤ National


    În cursa pentru Cotroceni


    Cei 10 care vor să fie președintele României


    Azi 09:12
  • ➤ National


    Ce șanse are moțiunea de cenzură


    Azi 09:08
  • ➤ Economic


    Analiză


    Economia românească atârnă de un fir de ață


    Azi 09:04
  • ➤ Economic


    Orele suplimentare ale angajaților pot duce la amendarea firmei


    Azi 09:01
  • ➤ Doctor


    6 plante care te ajută să-ți ții tensiunea sub control


    Azi 08:58
  • ➤ Doctor


    Scapă de tuse cu remedii naturiste


    Azi 08:51
  • ➤ Doctor


    Mirosurile care te ajută să te lași de țigări


    Azi 08:47
  • ➤ Doctor


    Un semnal de alarmă


    Ce poate ascunde amețeala


    Azi 08:45
  • ➤ Doctor


    Terapia cu gutui îți repară ficatul


    Azi 08:41
  • ➤ Doctor


    Leacuri din frunze de nuc


    Azi 08:40
  • ➤ Doctor


    Foile de varză te scapă de durerile în gât


    Azi 08:39
  • ➤ Doctor


    Începe campania de vaccinare antigripalã


    Azi 08:36
  • ➤ Life


    Micuța a crescut


    Nicole Cherry trăiește prima mare iubire


    Azi 08:32
  • ➤ Life


    Vlad Ivanov studiază mult strada


    Azi 08:27
  • ➤ Life


    „Game of Thrones“ a primit 12 trofee la gala Emmy 2019


    Azi 08:23
  • ➤ Cititori


    SFAT EXPRES


    Cum previi deteriorarea memoriei pe termen lung


    Azi 08:20
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    Azi 08:13
  • ➤ Sport


    Brașovenii așteptați să susțină România la meciul cu Ucraina


    Azi 08:10
  • ➤ Sport


    Fotbalul juvenil brașovean


    Colțea Brașov și ACS Kids Tâmpa Brașov nu emit pretenții în Liga Elitelor


    Azi 08:07
  • ➤ Sport


    Nicolae Brînzoi, omul care forțează limitele


    Jandarmul brașovean, speedy și la 52 de ani!


    Azi 08:02
  • ➤ Sport


    Best FIFA Football Awards. Messi i-a învins pe Virgil van Dijk și Cristiano Ronaldo


    23.09.2019
  • ➤ Local


    Un brașovean și-a bătut copilul până l-a băgat în spital


    23.09.2019
  • ➤ Actualitate


    Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu în cazul cabinetelor medicale școlare subfinanțate de Ministerul Sănătății


    23.09.2019
  • ➤ Local


    De luna viitoare, autobuzele școlare vor avea trasee din principalele cartiere ale Brașovului


    23.09.2019
  • ➤ Sport


    Sesiune de autografe și fotografii cu tricolorele, la Brașov


    23.09.2019
  • ➤ National


    Update: 10 candidați pentru Președinția României


    23.09.2019
  • ➤ Local


    Mașină lovită de tren, lângă Brașov


    23.09.2019
  • ➤ Prima pagina


    Transfăgărășanul este cel mai celebru drum din România


    „Drumul dintre nori“ a împlinit 45 de ani


    23.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Zona Bran și Țara Făgărașului pot accesa sume uriașe din fonduri europene


    23.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Multă birocrație


    Bariere în calea a 75 de milioane de euro pentru aeroportul Brașov


    23.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Senatorul Allen Coliban cere Primăriei altă soluție pentru pasajul spre Tractorul


    23.09.2019
  • ➤ Eveniment


    O nouă cursă pentru elevii de la Școala nr. 6 și „Honterus“ pleacă din Bartolomeu


    23.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Ovidiu Mezei și-a dat demisia de la conducerea Operei Brașov


    23.09.2019
  • ➤ Actualitate


    Premiere


    Colegiul Național „Andei Șaguna“ a inaugurat cel mai performant laborator de fizică din Brașov


    23.09.2019
  • ➤ Actualitate


    Primăria vrea bani europeni pentru cele 3 proiecte de dezvoltare a turismului în Poiana Brașov


    23.09.2019
  • ➤ National


    Măsuri de igienizare după ce pleacă PSD


    Oferta de guvernare a lui Dacian Cioloș


    23.09.2019
  • ➤ Life


    Dezvăluiri din intimitate


    Nu mă văd mireasă, spune Inna


    23.09.2019
  • ➤ Life


    Dana Nălbaru a înlocuit ciocolata dulce cu cea sărată


    23.09.2019
  • ➤ Life


    Andrei Ștefanescu și Antonia s-au căsătorit în secret la Sinaia


    23.09.2019
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior

    De lăsat gura apă


    Ce mîncau vechii brașoveni în Postul Crăciunului?

    Articolul următor

    Eroi uitați ai României Mari


    Primul general român al Transilvaniei

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 19.249 milisecunde, încărcat în milisecunde