Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Reportaj
Publicitate

Oameni cu care ne mîndrim


Mari ingineri ai Brașovului

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Christian Kertsch, inginerul-șef al Brașovului la începutul secolului XX, a construit Vila Kertsch și Reduta
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: Camelia Onciu, 22.08.2014
• Brașovul a contribuit la istoria științei și tehnicii cu ingineri renumiți în construcții, electrotehnică, metalurgie, construcții de mașini și avioane, chimie și agronomie

În anii comunismului, Brașovul și-a cîștigat renumele de fabrică de ingineri și subingineri, ieșiți ca pe bandă rulantă de pe băncile facultăților tehnice. Numărul acestora creștea de la an la an, pentru a răspunde nevoii tot mai mari de specialiști a industriei în plin avînt. După 1989, cînd întreprinderile au început să cadă rînd pe rînd, mulți ingineri s-au orientat către alte domenii sau alte țări, unde sînt extrem de apreciați. I.C. Brătianu spunea: „Țara nu se poate ridica decît prin ingineri“. În perioada interbelică, au răsărit minți luminate, care au lăsat în urma lor importante realizări în domeniiile construcțiilor, metalurgiei, electrotehnicii, agronomiei sau silviculturii. Printre ei au fost și mulți ingineri brașoveni care astăzi dau numele unor străzi, instituții sau săli de cursuri universitare. Dar puțini știu să spună cine a fost Radu Emil Mărdărescu, Remus Răduleț sau Irimie Iulian Staicu. Monitorul Expres vă prezintă biografiile celor mai vestiți ingineri ai Brașovului.

Inginerul-șef al Brașovului

Christian Kertsch (1839-1909) a fost cel de al XX-lea inginer-șef al Brașovului, „un bărbat luminat, umblat prin lume, fusese și în România, unde a făcut lucrări importante și avea soție româncă, și cu vederi mai largi și moderne“, după cum îl descrie cărturarul Sextil Pușcariu, menționînd c㠄lui se datorește că Brașovul are conductă de apă“, începînd cu 1893. Inginerul Kertsch a realizat în numai doi ani, în 1888, celebra vilă care-i poartă numele și care a fost locuința personală a familiei sale. Mai tîrziu, aici a funcționat un hotel. Clădirea a fost puternic avariată în bombardamentul din 1944, mai mult de jumătate din construcție s-a prăbușit. După război, partea rămasă în picioare a fost reparată și a găzduit birourile unor instituții. Clădirea a fost demolată în regimul comunist (1970) și înlocuită cu actuala clădire Modarom. Kertsch a fost fiul unui meșter dulgher. După absolvirea a două clase de gimnaziu, a fost ucenic la un maistru constructor. Între 1856-1862, a studiat la Politehnica din Viena matematica, fizica, geometria, mecanica, geodezia și îmbunătățirile funciare. S-a înscris apoi la Școala de Construcții și Inginerie din München, dar și la Academia de Arte Plastice. S-a întors acasă cu specializări în construcții de poduri, hidrotehnice, de drumuri și de căi ferate, dar și în conceperea decorațiilor la clădiri, profesia de arhitect neexistînd la acea vreme. Printre edificiile ridicate de acest inginer vizionar se numără și clădirea Reduta. Astăzi, Colegiul de Construcții și Arhitectură din Brașov îi poartă numele.

Mîna dreaptă a lui Anghel Saligny

Ion Baiulescu (1852-1911) s-a născut la Brașov, în familia protopopului Bartolomeu Baiulescu, publicist, economist și istoric. A fost cel mai mare dintre frații săi, toți personalități remarcabile. La fel ca fratele său, Romulus Baiulescu, s-a remarcat în domeniul căilor ferate. A studiat la Gimnaziul Luteran din Brașov, apoi la Politehnica din Viena, unde a absolvit ca șef de promoție, obținînd titlul de inginer de poduri și căi ferate. În 1877, a primit o bursă de stat în Germania. A lucrat ca ucenic și apoi maistru în construcții de căi ferate, după care a lucrat efectiv ca proiectant și executant la construcția căilor ferate Düsseldorf-Breme și Solingen-Altan. Întors în țară, a construit prima linie de cale ferată executată numai de specialiști români, pe ruta Buzău-Mărășești. A proiectat și a lucrat și la alte tronsoane. La 9 octombrie 1890 a început construcția celui mai lung (4.408 m) pod de cale ferată din Europa, la Cernavodă, operă a marelui inginer Anghel Saligny, secondat de cîțiva ingineri români printre care și Baiulescu, care a calculat rezistența podurilor de peste Dunăre. A fost prieten și cel mai bun colaborator al lui Saligny. Cu ocazia inaugurării podurilor, la 14 septembrie 1895, a fost decorat cu Ordinul „Coroana României“ în gradul de mare ofițer. Începînd cu anul 1900, a condus serviciul din Direcția Generală CFR care răspundea de întreținerea podurilor. A fost și titular al catedrei de hidraulică și mașini hidraulice, la Școala Națională de Poduri și Șosele din București.

A întemeiat două domenii noi în electrotehnică

Remus Baziliu Răduleț (1904-1984) a fost un inginer specializat în electrotehnică, membru al Academiei Române. Astăzi, un colegiu tehnic din Brașov poartă cu onoare numele acestui important om de știință. S-a născut la Brădeni-Făgăraș în familia Popa, care și-a schimbat numele în Răduleț, după cel al unui strămoș Radu, poreclit cu diminutivul Răduleț, fiind mic de statură. A făcut liceul în Făgăraș, a absolvit Politehnica din Timișoara, iar în 1930 a obținut titlul de doctor inginer la Școala Politehnică Federală din Zürich, sub conducerea profesorului Karl Kuhlmann. I-a avut ca profesori pe Einstein, Max Planck, Schrödinger, Heisenberg. Din 1931 a predat la Universitatea din Timișoara, dar și la cea din București, unde a fost profesor de teoria cîmpului electromagnetic și teoria relativității restrînse și șeful catedrei de bazele electrotehnicii. Răduleț a condus și Institutul de Energetică al Academiei Române și mai multe reviste de specialitate. Între 1966 și 1974 a fost președintele Academiei Române, dar a devenit și membru în academii și asociații din străinătate. Ca cercetător, a întemeiat două domenii noi: electrologia tehnicii energiei și electrologia informației. A coordonat elaborarea și editarea monumentalei lucrări „Lexiconul tehnic român“ (18 volume, 1956-1968). Opera lui științifică a însemnat 30 de manuale didactice și sute de articole științifice.

Cel care a construit Palatul Luvru

Inginerul constructor Tiberiu Eremia (1875-1937), născut la Purcăreni, a construit zeci de clădiri importante în toată România, fiind una dintre cele mai reprezentative figuri ale tehnicii românești. După absolvirea liceului Andrei Șaguna, a plecat în Elveția de unde s-a întors în 1898 cu titlul de inginer. Un an mai tîrziu, a început să lucreze la Ministerul Lucrărilor Publice din București, iar din 1908 a devenit antreprenor, executînd alimentări cu apă și diverse lucrări edilitare în București, Ploiești, Pitești. El a construit, printre altele, Palatul Luvru din București, căi ferate, Biserica Încoronării din Alba Iulia, catedralele din Cluj, Sighișoara, Timișoara, Arcul de Triumf, fabrica de avioane IAR Brașov. A fost specialist în construcții de beton armat, primele din România. A realizat 18 poduri, dintre care multe cu fundații de aer comprimat, precum și primul castel de apă în beton armat din țară. După Primul Război Mondial, a înființat „Societatea anonimă Întreprinderile Generale Tehnice Inginer Tiberiu Eremia“, cu care a realizat alte 42 de poduri, fabrica de locomotive de la Brăila, Uzinele Ford din Capitală. Valoarea tuturor realizărilor sale era apreciată la peste un miliard și jumătate lei.

Fondator al industriei metalurgice românești

Constantin Orghidan (1874-1944) (foto) provenea dintr-o veche familie de comercianți aromâni stabiliți la Brașov în secolul XVIII. După absolvirea liceului, a făcut studii la Budapesta, Graz și Viena în domeniile istoriei, filosofiei, ingineriei metalurgice și arheologiei. Este cunoscut și ca mare numismat, avînd cel mai reprezentativ ansamblu numismatic realizat vreodată în România de un colecționar (peste 10.000 de monede, sigilii, medalii, pietre gravate, bijuterii). Și-a donat colecția Academiei Române. A fost un mare sprijinitor al culturii, co-autor al Enciclopediei României, coordonată de Dimitrie Gusti. În 1942, a devenit membru de onoare al Academiei Române. Ca inginer și industriaș, a fost unul dintre întemeietorii industriei metalurgice românești. În 1922, a fost numit primul director general al uzinelor din Reșița, perioada în care a ocupat această funcție (1922-1927) fiind una dintre cele mai faste și pline de realizări din istoria uzinei. A înființat și a condus numeroase societăți cu profil metalurgic (Uniunea Industriilor Metalurgice și Miniere, Socomet, Titan-Nădlag-Călan), a fost președinte al Camerei de Comerț și Industrie din București. A adus investitori americani în România, în domeniul petrolier.

A făcut primul tractor românesc

Radu Emil Mărdărescu (1907-1968), inginer și profesor universitar brașovean, a absolvit Facultatea de Matematică din București. În anul 1928 a plecat la Dresda pentru a urma cursurile Politehnicii în domeniul construcției de automobile și motoare. Ca student, s-a remarcat și la concursurile de atletism și scrimă. În 1935, a fost selecționat în echipa germană de explorare a Polului Nord, unde s-a ocupat de aparatura de cercetare a particulelor de mare energie din univers care străbat atmosfera terestră. În 1936, s-a angajat la Uzinele de avioane și motoare IAR-Brașov, ca inginer, devenind apoi inginer șef constructor. În această perioadă, a realizat componente inovatoare ale motoarelor de avion și chiar un model nou, cu 14 cilindri în stea dublă, de 1500 CP. Dar nu a primit fondurile necesare de la Ministerul de Război, așa că motorul a fost realizat în Franța, fiind folosit ulterior și de germani. În 1948, Mărdărescu și-a început activitatea didactică predînd cursuri de matematică, mecanică și rezistența materialelor la Institutul Forestier din Brașov. A înființat Catedra de Automobile și Tractoare în cadrul Facultății de Mecanică. După război, sub conducerea lui, au fost executate tractoarele IAR 22 (primul model de tractor românesc, produs începînd cu 1946 la Brașov), IAR 23, autoturismul prototip IAR 002, în două variante, motocompresorul IAR 003. A obținut brevete de invenție în România și Germania, unde a lucrat la firmele Auto-Union și Deimler-Benz.

Cel mai mare constructor de baraje

Ionel Radu Prișcu (1921-1987) a fost un pedagog și inginer constructor de baraje brașovean, celebru pentru proiectarea barajului Vidraru de pe rîul Argeș. A absolvit Universitatea Politehnică din București cu „magna cum laudae“. Ca profesor universitar de excepție, a creat numeroase generații de specialiști în hidrotehnică, printre studenții săi numărîndu-se și Ion Iliescu, Petre Roman și Călin Popescu Tăriceanu. De numele lui Radu Prișcu se leagă toate marile construcții hidrotehnice care au dat României independența energetică, adică 10 uzine hidroelectrice și 25 de mari baraje. A proiectat și a coordonat construirea unor mari baraje și în Iran, Bolivia sau Liban. Creator al școlii hidrotehnice românești, a fost prorector, iar apoi, pînă în anul 1976, rector al Institutului de Construcții din București. A pregătit 42 de promoții de ingineri hidrotehnicieni. Brașoveanul a fost membru al unor prestigioase foruri internaționale de profil, a întreținut relații cu mari personalități mondiale în domeniul barajelor și a primit numeroase distincții și recunoașteri naționale și mondiale.

Inginerul gării Brașov

Mircea Mihăilescu (1920-2006) s-a născut în Brașov, într-o familie de intelectuali. A urmat cursurile liceului Andrei Șaguna, apoi Facultatea de Construcții din București obținînd diploma de inginer constructor. A lucrat apoi în învățămîntul tehnic superior, la catedra de beton armat a Politehnicii din București, apoi ca inginer proiectant la Ministerul Transporturilor. De la Institutul de Încercări și Cercetări în Construcții INCERC, a fost destituit în 1957 din motive politice. Din 1964, a predat la Universitatea Tehnică din Cluj, fiind șeful catedrei de beton armat pînă în 1990, cînd s-a pensionat și a devenit profesor universitar consultant la această universitate.
Pe lîngă sutele de lucrări publicate, a realizat numeroase proiecte unicat: învelitori conoidale la depoul de locomotive Brașov (la acel timp, cea mai mare clădire de acest tip din România), clădirile gărilor Predeal, Brașov (1962), Bîrlad.

Numele lui e pronunțat în toate laboratoarele de chimie

Nicolae Teclu (1839-1916) e unul dintre cei mai cunoscuți ingineri chimiști români la nivel mondial. La Politehnica din Viena a obținut titlul de inginer chimist, iar la Berlin, cel de arhitect. A lucrat ca profesor de chimie la Gimnaziul Român din Brașov, unde a introdus pentru prima dată cursul de gimnastică rațională. În 1868, a plecat din nou la Viena, unde a lucrat ca asistent al profesorului Ludwig, apoi ca profesor de chimia pigmenților, apoi la Monetăria Statului Austriac, chimist al Imprimeriei Imperiale. Brașoveanul a desfășurat o activitate științifică bogată în domeniul chimiei anorganice. Primele descoperiri și lucrări le-a consacrat studiului chimic asupra unor meteoriți căzuți în India. A făcut cercetări asupra arderii, pe care le-a continuat tot restul vieții și ale căror rezultate le-a publicat în reviste de specialitate din străinătate. Sînt cunoscute în întreaga lume cercetările sale privind electricitatea atmosferică, tehnologia hîrtiei, combustia gazelor, studiul flăcării, capacitatea de explozie a amestecului de gaze. A inventat „Aparatul pentru determinarea transparenței corpurilor“, pe care l-a prezentat la Congresul Internațional de Chimie de la Viena din 1898, unul dintre primele fotometre. În 1900 a inventat becul de laborator care îi poartă numele, cu reglare a curentului de aer și gaz, care este folosit și în prezent în laboratoarele de chimie din toate țările. Invenția a fost brevetată în Austria și realizată pe scară industrială de firme din Leipzig și Viena. În 1879, Teclu a devenit membru titular al Academiei Române.

Agronomul preocupat de poluarea planetei

Irimie Iulian Staicu (1905-1989) a adus contribuții importante la dezvoltarea agriculturii mondiale. S-a născut în Cristian, într-o familie de agricultori. Atras din copilărie de misterele dezvoltării plantelor, brașoveanul a devenit inginer agronom. La Facultatea de Agronomie din București, a făcut cercetări sub îndrumarea marelui Gh. Ionescu Sișești. În 1932 a plecat cu o bursă în SUA, unde a urmat cursuri de perfecționare la Colegiul de Agricultură și Științe Aplicate din Manhattan. A fost profesor la Facultatea de Agricultură și la cea de Biologie din București. În domeniul cercetării, și-a îndreptat atenția asupra modului de utilizare a îngrășămintelor chimice și organice, cu scopul măririi producției agricole. La congresele de specialitate din străinătate, a adus contribuții originale în probleme privind poluarea, criza de proteine, sursele nepoluante de energie, identificarea bogățiilor naturale ale Pămîntului. A fost și director general al Institutului de Cercetări Agricole-ICA (1966-1969). Ca urmare a lucrărilor sale de interes economic național și internațional, în 1963 a fost ales membru corespondent al Academiei Române, iar în 1965 i s-a decernat titlul de doctor docent.

Părintele planoarelor românești

Iosif Șilimon (1918-1981) a rămas în istoria aviației mondiale pentru planoarele sale. După absolvirea secției de Aviație la Politehnica din București, s-a angajat ca inginer la IAR Brașov. Ca șef secție montaj avioane ușoare, a realizat în 1949 planorul IS-2, primul dintr-o serie de 32 tipuri de planoare și motoplanoare cu performanțe recunoscute internațional. Ca șef de secție la Uzinele de Reparat Material Aeronautic-URMV3, înființate în fostele hangare IAR, inginerul a realizat în 1960 primul motoplanor românesc și printre primele în lume. După ce, pe rînd, secțiile de aeronautică ale Brașovului au fost desființate, a pus piatra de temelie la ICA Ghimbav, la 14 noiembrie 1968. Ca director tehnic, a realizat aici două tipuri de avioane IS 23 și IS 24 pentru misiuni ale aviației utilitare și ale aviației sportive. În 1978, la bordul unui motoplanor IS-28M, a făcut în premieră turul tuturor statelor americane. Aeronavele construite de el au stabilit recorduri mondiale și au dovedit calități de zbor remarcabile, fiind și astăzi competitive și apreciate pe plan național și mondial. Șilimon a fost și pilot planorist și de avioane. Una din preocupările inginerului sătmărean care și-a scris întreaga carieră la Brașov a fost și realizarea de vehicule cu pernă de aer, în scopuri utilitare.

Ingineri inspirați de orașul Brașov

În perioada cînd Brașovul era un mare centru industrial, mulți ingineri eminenți și-au legat destinele de acest oraș, în care au studiat, au lucrat, au realizat proiecte concepție proprie sau au predat disciplinele în care s-au consacrat. Iată cîteva nume importante:
- Dumitru Dumitrescu (1904-1984), fondatorul școlii românești moderne de hidraulică, a fost inginer la IAR-Brașov, între 1940-1944.
- Grigore Eliescu (1898-1975), primul inginer silvic care a studiat combaterea unor insecte dăunătoare în Europa de Sud-Est, a predat la Facultatea de Silvicultură din Brașov.
- Ion S. Gheorghiu (1885-1968), întemeietorul școlii românești de mașini electrice, a realizat primul proiect de electrificare a liniei de cale ferată Ploiești-Brașov.
- Nicolae Manolescu (1907-1993), fondatorul școlii românești de teoria mecanismelor și mașinilor, a lucrat la Atelierele CFR-Brașov (1932-1936).
- Dorin Pavel (1900-1979), părintele hidroenergeticii românești, a absolvit Liceul Andrei Șaguna la Brașov.
- Andrei Filotti (n. 1930), inginer hidroenergetician român și consilier tehnic șef al Organizației Națiunilor Unite, a coordonat proiectul lacului de acumulare de pe Tărlung, care alimentează Brașovul cu apă potabilă.
- Traian Dragoș (1833-1962), ctitorul primei școli de subingineri electromecanici. Autorul a peste 100 de invenții în domeniul armamentului, podurilor rulante și aparaturii casnice, a trăit la Brașov, unde a lucrat la Atelierele de reparat automobile și a înființat Biroul Tehnic Special. În cadrul acestuia urma să realizeze prototipul unui motor Diesel revoluționar.
- Radu Manicatide (1912-2004) pionier al construcțiilor de aeronave ultraușoare și constructor de avioane românești performante, a realizat în 1945, la IAR Brașov, microautomobilul biloc, echipat cu un motor de motocicletă în doi timpi, avînd un singur cilindru și răcit cu aer.
- Jiang Zemin (n. 1926), fostul președinte al RP Chineze, a lucrat ca inginer la Uzina Steagul Roșu, vreme de doi ani.
- Elie Carafoli (1901-1983) (foto), inventator, specialist în profile aerodinamice, părintele aripilor de avion cu bordul de fugă rotunjit, inventatorul avionului cu aripă joasă, a lucrat ca inginer și ca director general la IAR Brașov, unde începînd cu 1929, a proiectat și a construit noi tipuri de avioane și prima suflerie aerodinamică din România.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Reportaj

„Asaltul Cetățuii“, la Festivalul Internațional de Reconstituire Istorică


Istoria a reînviat în centrul Brașovului




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ Sport


    Sepsi OSK - Viitorul 0-0. Viera a fost aproape să-i rupă genunchiul lui Ianis Hagi!


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    Program dat peste cap! Amicalul dintre AFC Hărman și ACS SR Brașov a fost anulat!


    22.02.2019
  • ➤ Local


    Parchetul de pe lângă Tribunalul Brașov suspendă activitatea în semn de protest


    22.02.2019
  • ➤ Local


    Blocaj pe DN 13


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    S-au tras la sorți optimile de finală Europa League /Doar doi români au mai rămas în competiție


    22.02.2019
  • ➤ National


    Alianța „2020 USR PLUS“ și-a lansat la Brașov campania pentru europarlamentare


    22.02.2019
  • ➤ National


    Parchetul de pe lângă Tribunalul Argeș își suspendă activitatea pentru trei zile


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    Cetate Olimpic Râșnov a realizat al șaselea transfer al iernii


    22.02.2019
  • ➤ National


    Parchetul Judecătoriei Constanța și-a suspendat activitatea. Mesaj către ministrul Justiției: Așa ceva nu se mai poate!


    22.02.2019
  • ➤ National


    Magistrații din Cluj suspendă activitățile judiciare


    22.02.2019
  • ➤ National


    Klaus Iohannis sesizează CCR în legătură cu Legea bugetului pe 2019


    22.02.2019
  • ➤ National


    Două cutremure în 3 ore, în Vrancea și Buzău


    22.02.2019
  • ➤ Prima pagina


    Apel fără precedent al Forumului Judecătorilor către magistrații de la toate instanțele și parchetele


    22.02.2019
  • ➤ Local


    JUDECĂTORIA BRAȘOV


    SOMAȚIE


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Vacanță cu gust


    Cele mai bune destinații din lume pentru iubitorii de ceai


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Made in România


    Genți handmade unicat, cusute la o mașină veche de 100 de ani


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Efecte terapeutice neașteptate


    Amestecul-magic: miere, scorțișoară și nuci


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Cel mai bătrân elefant ținut în captivitate a murit la 88 de ani


    22.02.2019
  • ➤ Life


    În pericol de dispariție


    Pangolinii giganți, cele mai traficate animale din întreaga lume


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Povești adevărate


    De pe coperta Vogue a ajuns cerșetoare


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Valentine’s Day-ul uitat al românilor


    Legende și datini de Dragobete


    22.02.2019
  • ➤ Life


    O actriță celebră a fost condamnată la 5 ani de închisoare


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Din culise


    Replica din „Titanic” pe care Leonardo DiCaprio nu a vrut să o spună


    22.02.2019
  • ➤ Prima pagina


    Veniți în stradă să ne apărăm de dictatură!


    22.02.2019
  • ➤ Eveniment


    Numărul locurilor de parcare din Livadă pentru autocare, redus la jumătate


    22.02.2019
  • ➤ Eveniment


    Ministerul Sănătății vrea să multiplice modelul spitalului regional de la Brașov


    22.02.2019
  • ➤ Eveniment


    De la glorie la paragină


    Fostul cinematograf Astra a intrat în șantier


    22.02.2019
  • ➤ Eveniment


    CJ va reabilita podurile și podețele de pe traseele drumurilor modernizate pe fonduri europene


    22.02.2019
  • ➤ Actualitate


    Sărbătoare veselă


    Duminică strigăm „Dragobetele sărută fetele!”


    22.02.2019
  • ➤ Actualitate


    Ansamblu de locuințe, cu blocuri de 10 etaje, pe fosta platformă de la Prefa


    22.02.2019
  • ➤ National


    Aparatul lui Dragnea blochează toare anchetele


    DNA a deschis dosar penal privind cheltuirea subvențiilor primite de PSD


    22.02.2019
  • ➤ National


    Alianța 2020 USR PLUS anunță că se alătură protestului de duminic㠄Nu lăsăm țara pe mâna hoților!“


    22.02.2019
  • ➤ National


    Comisia Europeană reacționează la plângerea penală făcută de Adina Florea lui Frans Timmermans


    22.02.2019
  • ➤ Week-end


    Unde ieșim


    Invitații de weekend


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Decor de 10 milioane de euro


    Mădălina Ghenea, ședință foto pe iahtul socrului


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Pavel Bartoș: „Principala mea calitate e soția mea”


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Gwyneth Paltrow a dat în judecată un bărbat care o acuză de vătămare corporală


    22.02.2019
  • ➤ Life


    Pisica Choupette a „mulțumit“ fanilor pe Instagram pentru mesajele de condoleanțe


    22.02.2019
  • ➤ Arta & Cultura & Media


    Cărturari brașoveni în lupta națională


    Alexandru Ciurcu - de la „apostolatul gazetăresc" la amărăciunea unui exil odios (III)


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    Dylan Flores a fost prezentat oficial la Sepsi


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    Marilena Neagu a semnat prelungirea contractului cu Corona


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    LNHF


    Corona joacă în week-end, în deplasare, cu CSM Galați


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    CSM Satu Mare a făcut instrucție cu Olimpia


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    Final de drum pentru Halep la Dubai


    22.02.2019
  • ➤ Sport


    Derby local la Hărman


    Ultimele teste ale iernii


    22.02.2019
  • ➤ National


    Avocatul Toni Neacșu: Nici nu vă dați seama cât fierbe sistemul judiciar / Guvernul și Coaliția de guvernare vor ieși în genunchi


    21.02.2019
  • ➤ Sport


    Tenis. WTA, Dubai


    Simona Halep s-a oprit în sferturi. Românca, învinsă în trei seturi de Belinda Bencic


    21.02.2019
  • ➤ Sport


    Oficial. Marilena Neagu a semnat un nou contract cu Corona Brașov


    21.02.2019
  • ➤ National


    Tudorel Toader declanșează procedura de numire a unui nou procuror general


    21.02.2019
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior

    Mircea Mickael Vanca


    Un tenor brașovean s-a întors acasă după 30 de ani

    Articolul următor

    Istorii mai puțin știute


    Ministrul de Externe al Poloniei, refugiat de lux la ARO Brașov

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 27.731 milisecunde, încărcat în milisecunde