Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Prima pagină
Publicitate

„O șansă ratată de România“


Gigantul aeronautic Airbus renunță la fabrica de elicoptere din Brașov

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: M.Ex., 18.10.2019
• Șeful Airbus Helicopters: Nu am avut cu cine să negociem, așteptăm o ofertă concretă de doi ani
Gigantul aeronautic Airbus ia în calcul să renunțe la finalizarea construcției fabricii de elicoptere din Brașov, unde deja a investit 10 milioane euro dintr-un total de 15 milioane euro, a declarat, într-un interviu pentru News.ro, Olivier Michalon, senior vicepresident, șef pe regiunea Europa la Airbus Helicopters. În 2016, la Ghimbav a fost inaugurată fabrica Airbus Helicopters Industries, destinată să producă elicoptere H215M, iar șeful Airbus pe Europa afirmă că nu a primit nici până acum o ofertă concretă din partea autorităților române, pentru a putea demara construcția de elicoptere. Mai mult, la acel moment, spune el, erau trei state în regiune care își doreau această fabrică, însă Olivier Michalon este chiar cel care a insistat ca fabrica să se facă în România. Dacă nu va ajunge la o înțelegere cu viitorul Guvern, Airbus ar putea decide chiar să mute fabrica în altă țară.

„În 2015, am avut o viziune, să ne extindem amprenta industrială în Brașov“

Fabrica a fost de la început destinată realizării elicopterului militar H215M, pentru orice viitoare comandă primită din partea Ministerului Apărării Naționale al României. Modelul H215M este un elicopter robust, bimotor, capabil să execute atât misiuni utilitare, cât și acțiuni de luptă, susțin producătorii. „În 2015, am avut o viziune, să ne extindem amprenta industrială în Brașov. Și astfel am materializat ideea care a condus la decizia de a începe acest nou proiect, care în 2016 a fost inaugurat de primul ministru de atunci, dar și de președintele Franței la acea vreme, François Hollande și de către mine. La acel moment, impresia noastră a fost că România va înlocui vechile elicoptere Puma Socat. Înțelegem însă că e vorba de o investiție mare și că e nevoie de timp și am fost extrem de răbdători. Iar în august 2017, când președintele Emmanuel Macron a venit la București, unde a purtat discuții cu președintele României și a existat confirmarea că proiectul va continua. Și noi am fost foarte optimiști în această privință. Din păcate, nimic altceva nu s-a întâmplat“, a declarat într-un interviu pentru News.ro Olivier Michalon, senior vicepresident șef pe regiunea Europa la Airbus Helicopters. Michalon a fost prezent miercuri seara în România la un eveniment pentru aniversarea a 50 de ani de istorie a companiei.

Airbus a investit deja în fabrica de la Ghimbav 10 milioane euro

Clădirea a fost construită, Airbus a început să transfere echipamente acolo, îns㠓oferta nu mai venea”, spune Olivier Michalon.
El afirmă că Airbus a investit deja în fabrica de la Ghimbav 10 milioane euro, pentru care a primit și subvenții de la autoritățile locale. În plus, a plătit și taxe la bugetul de stat. „Dar am observat că proiectul nu va merge mai departe. Astfel că am decis imediat să dăm înapoi subvențiile primite, pentru că proiectul nu a fost lansat și noi nu am vrut să pară că am luat bani pe care nu i-am folosit pentru producția aparatelor. Ne-am dorit să fim total cinstiți. De atunci am avut multe, foarte multe discuții cu politicieni, cu oameni din sectorul militar, cu diplomați care ne-au susținut, asupra a ceea ce era nevoie ca proiectul să demareze. Investiția era câștigătoare din multe puncte de vedere, economic, social, diplomatic, educațional, pentru industrie și pentru Airbus, dacă îl realizam, dar și pentru România. Din nefericire, nimic nu s-a întâmplat. Așa că am decis să fim mai flexibili. am înțeles că a comanda 40 sau 50 de elicoptere presupune o sumă mare de bani. Așa că am propus (autorităților române, n.r.) un contract de minimum 16 elicoptere. Fabrica noastră urma să producă 15 elicoptere pe an. Și acum deja ar fi fost fabricate elicopterele. Este o șansă ratată de România. Iar azi am decis să suspendăm proiectul”, a subliniat el.

„IAR s-ar fi putut dezvolta pentru câteva zeci de ani“

Însă aceasta poate fi doar o etapă înainte de a decide să mute fabrica în altă țară. „Însă este etapa de dinainte de a decide să relocăm fabrica. Pentru că și asta este o posibilitate. Dar nu a fost asta prima mea opțiune. Eu știam că ea urma să fie un succes, mai ales că Airbus lucrează cu România de 50 de ani, iar aici există mulți oameni competenți. Iar eu am vrut ca fabrica să se dezvolte aici. Dar nu pot forța factorii de decizie să lanseze un astfel de proiect grandios. Și dacă nu este o prioritate ca industria de apărare sau cea spațială să se dezvolte, atunci trebuie doar să respect decizia”, a mai spus reprezentantul Airbus Helicopters pe Europa. Întrebat dacă ia în calcul să renunțe la proiect, el afirmă c㠓aceasta este ceva ce compania trebuie să ia în calcul”. „Este ceva ce trebuie să luăm în calcul. Până acum am decis să punem proiectul pe hold. Dacă în viitorul apropiat primim un semn pozitiv să lansăm proiectul, atunci vom fi pregătiți să o facem. Dar vreau să subliniez ceva. Aici nu e vorba doar despre Airbus. Am semnat un memorandum cu IAR Brașov pentru 15 ani (în 2017, Airbus Helicopters și IAR au semnat un Acord General privind cooperarea exclusivă pentru producerea în România a elicopterului multirol H215M, un aparat de zbor greu, bimotor, n.r.). Asta înseamnă că în această fabrică Airbus doar vom construi elicopterele, care ulterior ar fi fost transferate la IAR, unde ar fi fost personalizate, noi am fi transferat tehnologie și am fi creat alte câteva sute de job-uri la IAR. Iar IAR s-ar fi putut dezvolta pentru câteva zeci de ani. IAR este cea care ar fi vândut aparatele către Ministerul Apărării și poate chiar și pe alte piețe”, mai explică Olivier Michalon.

Nu se știe când va emite Airbus o decizie

Întrebat dacă mai sunt și alte țări în regiune cu care România ar putea concura, el a afirmat că nu poate furniza această informație, care este confidențială. „Ce vă pot spune însă, este că la început, în 2015, ne aflam în situația în care erau trei țări care puteau să o facă. Nu mă întrebați care. Dar una din ele era România. Și foarte rapid decizia mea s-a îndreptat spre România. Alții se gândeau la altă țară, dar eu am insistat ca România să o facă. Am fost ambasadorul al industriei aerospațiale din România, deoarece așa credeam că aici ar fi avut cel mai mare succes. Și poate că într-o zi voi fi nevoit să recunosc că am greșit. Și alte țări continuă să ne întrebe. Unele sunt credibile, altele nu la fel de mult. Dar chestia asta a generat ceva interes. Ei se uită la ce s-a întâmplat aici și spun: «Uite, nu e gata încă, poate că avem o șansă să punem noi mâna pe contract, pe acest proiect industrial». Ca manager, rolul meu e să fac cum e mai bine pentru companie. Oricât de corect ar fi fost să selectez România pentru acest contract, dacă mâine va trebui să iau decizia că nu se va întâmpla nimic aici și deci nu avem motive să stăm, atunci nu vă vom mai deranja cu asta”, a precizat el. Întrebat când a purtat discuții ultima dată pe tema acestui subiect, el a spus că miercuri, fără a preciza cu cine anume. Nu se știe însă când anume Airbus va emite o decizie. „Sper ca noul Guvern să ia decizia potrivită”, a mai adăugat el.

Orice avion Airbus care zboară în lume are o piesă făcută în România

Fiecare aeronavă Airbus din lume conține componente produse în România, spune el. Întrebat care impactul business-ului din România pentru compania Airbus, el afirmă: “România este o țară importantă, este unul din puținele state ce deține o cultură aerospațială, una foarte, foarte puternică. Apreciem asta și de aceea avem un parteneriat lung de 50 de ani în derulare. Cât despre elicoptere, după cum știți, peste 360 de elicoptere au fost fabricate la Brașov sub licența Airbus. Și contează foarte mult. Lângă fabrica din Brașov este Premium Aerotec, care produc piese esențiale pentru avioane. Fiecare aeronavă Airbus care zboară în lume are cel puțin o piesă fabricată în România. Și asta e important! România ar trebui să fie mândră de asta. Pentru sateliți, există iarăși colaborare, pentru partea de comunicații. România este un stat important. Este o țară atât membră UE, cât și NATO, cu o moștenire importantă în sectorul aerospațial. Așadar, România contează cu adevărat!”, subliniază Olivier Michalon. Airbus este principalul partener al României în sectorul aeronautic, generând peste 6.300 locuri de muncă, direct și indirect, prin Airbus Helicopters Romania, Premium Aerotec și Airbus Defence and Space în România. (sursa: news.ro)
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Prima pagină




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ National


    Primul caz de infecție cu coronavirus, confirmat oficial în România


    26.02.2020
  • ➤ National


    Florin Cîțu, desemnat premier


    26.02.2020
  • ➤ Local


    Astăzi se împlinesc 315 ani de la prima mențiune documentară a Predealului


    26.02.2020
  • ➤ Local


    Cvintetul Anatoly, câștigător la secțiunea Concertul Anului – Premiile Anului 2019 în Cultură la Brașov


    26.02.2020
  • ➤ Sport


    CN de schi din Poiana Brașov. Andrei Stănescu, campion național la slalom uriaș


    26.02.2020
  • ➤ National


    În România nu există încă niciun caz de coronavirus


    26.02.2020
  • ➤ Sport


    Oficial. Răzvan Enoiu este noul președinte al ACS Transilvania Brașov


    26.02.2020
  • ➤ International


    COVID-19 a ajuns până acum în opt țări europene:Italia, Franța, Elveția, Germania, Austria, Spania, Croația și Grecia


    26.02.2020
  • ➤ Cititori


    5 motive pentru care merită să ai în vizor fațetele dentare


    26.02.2020
  • ➤ Cititori


    5 tipuri de încălțăminte perfecte pentru primăvara aceasta


    26.02.2020
  • ➤ Cititori


    Cum să alegi pantofii de mire


    26.02.2020
  • ➤ Local


    COMUNICAT DE PRESĂ


    Finalizarea implementării proiectului “Dezvoltare servicii turistice sat de vacanță Traveland”


    26.02.2020
  • ➤ Prima pagină


    Românii fac provizii de teama crizei


    26.02.2020
  • ➤ Eveniment


    Istoria unei tragedii


    Documentarul „colectiv“ se vede în avanpremieră la Brașov


    26.02.2020
  • ➤ Eveniment


    Nu mai suntem patria cartofului


    Culturile de cartof au scăzut la Brașov de 7 ori în 30 de ani


    26.02.2020
  • ➤ Eveniment


    Start în licitația pentru construirea căminului de la SPGK


    26.02.2020
  • ➤ Actualitate


    Alt premier?


    Ludovic Orban a renunțat la mandatul de premier desemnat


    26.02.2020
  • ➤ Actualitate


    „Nu vom scăpa de pătrunderea coronavirusului în România”


    26.02.2020
  • ➤ Life


    Craiul s-a îndrăgostit


    Dan Bittman are o iubită nouă și tânără


    26.02.2020
  • ➤ Life


    Soțul Andreei Bălan a fost prins drogat la volan


    26.02.2020
  • ➤ Life


    Carmen Grebenișan s-a despărțit de iubitul ei


    26.02.2020
  • ➤ Cititori


    Este bine să știți


    Trucuri pentru a păstra fructele și legumele proaspete mai mult timp


    26.02.2020
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    26.02.2020
  • ➤ Sport


    Liga I


    PROGRAM PLAY-OFF și PLAY-OUT


    26.02.2020
  • ➤ Sport


    Laszlo Balint, despre startul perfect: „Am fost eficienți și pragmatici“


    26.02.2020
  • ➤ Sport


    CSM Corona Brașov, amical cu Concordia Chiajna


    26.02.2020
  • ➤ Sport


    „Felicit Brașovul“


    Attila Hadnagy are numai cuvinte de laudă pentru ACS SR Brașov


    26.02.2020
  • ➤ Local


    Brașov: Șofer căutat de Poliție după ce a lovit o fetiță de 10 ani și a fugit


    25.02.2020
  • ➤ Sport


    CN de schi alpin. Diana Rențea și Szoke Hunor, campioni naționali la slalom uriaș


    25.02.2020
  • ➤ Local


    Casa regală a României și cea imperială rusă în La Belle Epoque-expoziție în premieră la Brașov


    25.02.2020
  • ➤ Eveniment


    POLIȚIA BRAȘOV


    Spune NU violenței domestice!


    25.02.2020
  • ➤ Sport


    FOTO I ACS SR Brașov, esec la limită în amicalul cu Sepsi OSK / Golul lui Ronaldo a făcut diferența


    25.02.2020
  • ➤ Prima pagină


    Cum se păzește România de coronavirus


    25.02.2020
  • ➤ Eveniment


    Sub rafale


    Vântul puternic a făcut ravagii în județul Brașov


    25.02.2020
  • ➤ Eveniment


    Măsurăm


    Mini-stații meteo pe stâlpii de iluminat din oraș


    25.02.2020
  • ➤ Eveniment


    Primele autobuze electrice și troleibuze noi sosesc în luna aprilie


    25.02.2020
  • ➤ Eveniment


    3 școli din județe, închise din cauza vântului puternic și alte 11, parțial afectate de gripă


    25.02.2020
  • ➤ Artă & Cultură & Media


    A cincea ediție Alpin Film Festival


    Șapte zile dedicate filmului și culturii montane la Brașov, Bușteni și Predeal


    25.02.2020
  • ➤ National


    La noi, ca la nimeni


    CCR face jocuri mai presus de Constituție


    25.02.2020
  • ➤ Doctor


    7 alimente pe care Regina Elisabeta le mănâncă zilnic


    25.02.2020
  • ➤ Doctor


    Cum să-ți crești flexibilitatea corpului indiferent de vârstă


    25.02.2020
  • ➤ Doctor


    10 afecțiuni care pot cauza dureri în piept


    25.02.2020
  • ➤ Doctor


    Cuișoarele, leacul din bucătărie


    25.02.2020
  • ➤ Doctor


    Ashwagandha reduce stresul, anxietatea și infertilitatea la bărbați


    25.02.2020
  • ➤ Doctor


    Leurda, frunza de leac a primăverii


    25.02.2020
  • ➤ Doctor


    Ceaiul de urzici oprește căderea părului


    25.02.2020
  • ➤ Doctor


    Leac rapid pentru migrene


    25.02.2020
  • ➤ Doctor


    4 reguli simple pentru păstrarea sănătății în timpul epidemiei de coronavirus


    25.02.2020
  • ➤ Life


    Senzație la Milano


    Cizmele Adelinei Pestrițu costă 10.324 de euro


    25.02.2020
  • ➤ Life


    Românca posesoare a celui mai sexy fund mare, interzisă de Instagram


    25.02.2020
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior


    Scripcaru chiar s-a suit pe acoperiș!

    Articolul următor


    Strada N. Titulescu intră două luni în șantier

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 10.468 milisecunde, încărcat în milisecunde