Transilvania se unește în fața blocajului de la București
×
Î n c h i d e
g a l e r i a
f o t o
Publicitate
Dimensiune font:
Autor: Mihaela Parghel,
13.06.2018
Bazele colaborării au fost puse ieri, în urma unei întîlniri care a avut loc la Brașov
Autostrada Transilvania este unul dintre proiectele pe care regiunile de dezvoltare le vor susține împreună
Regiunile de dezvoltare din Transilvania vor susține proiectele comune de dezvoltare. Bazele colaborării au fost puse ieri, în urma unei întîlniri care a avut loc la Brașov, pe tema susținerii unor proiecte de interes național și inter-regional, pe care autoritățile centrale le-au amînat pînă acum sau le-au lăsat în stadii incipiente. Din Regiunea de Dezvoltare 7 Centru fac parte județele Brașov, Alba, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu. Dacă proiectul inițiat ieri la Brașov se va concretiza, lor li se vor alătura județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj, care compun Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, și județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, corespunzătoare Regiunii de Dezvoltare Vest. La Brașov s-au pus bazele unei strategii de dezvoltare comune a celor trei regiuni din centrul, vestul și nord-vestul țării, precum și a adoptării unei poziții unitare în relația cu autoritățile guvernamentale și europene. Pornind de la experiența noastră, de la proiectul de consultanță cu Banca Mondială și de la parteneriatul dintre Brașov, București și Constanța, ne propunem să stabilim niște priorități de dezvoltare, priorități care ne afectează pe toți și care au influență și asupra dezvoltării restului țării. Lipsa infrastructurii de transport este principala problemă a Transilvaniei și a României, și autostrada Transilvania va fi cu siguranță unul dintre punctele pe care le vom susține împreună. Nu putem avea dezvoltare economică fără infrastructură și numai împreună putem convinge Guvernul, indiferent de culoarea lui politică, să includă în prioritățile sale și necesitățile noastre, a declarat primarul Brașovului, George Scripcaru.
Ilie Bolojan: Brașovul este singurul model de succes real în educație, prin Școala Profesională Kronstadt
Prezent la întîlnirea de la Brașov, primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, a declarat că localitățile din Transilvania trebuie să preseze autoritățile centrale, pentru a ține cont de marile proiecte din această zonă. Trebuie să găsim acele puncte comune pe care, dacă le-am susține toți, ar avea mai multe șanse de realizare, indiferent de partidul din care noi sau cei de la guvernare facem parte. Este imposibil să nu ții cont de conectivitate. Conectarea globală a Transilvaniei trebuie susținută și e musai să presăm pentru a realiza acest proiect, consideră primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, care a vorbit nu numai de necesitatea finalizării autostrăzii Transilvania, ci și despre necesitatea unei bune conectări a localităților din zonele metropolitane cu localitatea reședință de județ, despre rezolvarea crizei forței de muncă sau despre posibilitatea de a accesa bani direct de la Uniunea Europeană. Edilul municipiului Oradea a apreciat Brașovul pentru că este, prin Școala Profesională Germană Kronstadt, singurul model de succes real din România în privința adaptării programei școlilor profesionale la necesarul pieței de muncă. Bolojan a dat ca exemplu Primăria Brașov și pentru recentul protocol de asociere cu București și Constanța, protocol care poate deschide finanțări direct de la Bruxelles și oportunități solide de dezvoltare cel puțin în domeniul turismului.
Hărțile și planurile miniștrilor arată bine, realitatea arată că sîntem pe minus
Problema lipsei conectivității între punctele importante din această regiune a fost ridicată și de reprezentanții municipiului Satu Mare, care spun că, în acest moment, din zona în care se află, ajung mult mai repede în capitalele europene, decît la București. Este inadmisibil ca din Satu Mare să am acces către șase capitale europene într-un timp mai scurt decît fac pînă la București, capitala României. Hărțile și planurile miniștrilor arată bine, dar realitatea arată că sîntem la minus, nici măcar la zero, dacă este sa vorbim de infrastructura europeană de transport din România, a spus, la rîndul său, primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor.
Autostrada Transilvania, cel mai important proiect comun al județelor din centrul țării
De altfel, Autostrada Transilvania pare să fie principalul proiect pentru care toate județele din zona centrală, de vest și de nord-vest a României sînt dispuse să lupte, dar nu este însă și singurul. La întîlnirea de ieri s-a vorbit despre aeroporturi, inclusiv despre cel de la Brașov, cu care nici Mureșul, nici Sibiul nu se consideră în concurență, dar și despre modificarea Masterplanului de transport, despre asigurarea intermodalelor de marfă sau despre sprijinirea Convenției Carpatice, o convenție a statelor europene pe teritoriul cărora se află munții Carpați, cu rol de promovare a programelor comune (în special turistice) și de atragere de fonduri europene.
Daniela Cîmpean, președintele Consiliului Județean Sibiu, i-a invitat pe toți cei prezenți să definitiveze o listă de obiective la următoarea întîlnire, de la Sibiu, la care vor fi invitați oficial și reprezentanții Regiunii de Dezvoltare Vest.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres,
puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol
dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil
link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!