Primii bani europeni destinați drumului de sub munte
×
Î n c h i d e
g a l e r i a
f o t o
Publicitate
Dimensiune font:
Autor: Mihaela Parghel,
13.10.2017
Asistăm la un moment istoric; practic, este vorba despre primii bani europeni destinați drumurilor județene care ajung la Brașov, din 1990 încoace, spune Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov
După o perioadă lungă de negocieri și documentații făcute și refăcute pentru a satisface toate cerințele finanțatorului, Consiliul Județean Brașov a semnat ieri contractul de finanțare care va aduce peste 146 de milioane de lei prin Programul Operațional Regional 2014 2020, pentru modernizarea drumului interjudețean DN 104A, DJ 105C și DJ 105P. Artera, cunoscută și ca drumul de sub munte va fi modernizată pe o porțiune de 53 de kilometri. Acesta este primul proiect de infrastructură rutieră contractat de județul Brașov din fonduri europene, care va însemna o investiție totală de peste 32 de milioane de euro. De altfel, Brașovul este primul județ din Regiunea Centru care contractează o finanțare pentru infrastructura rutieră, pe POR 2014 - 2020. Asistăm la un moment istoric. Practic, este vorba despre primii bani europeni destinați drumurilor județene care ajung la Brașov, din 1990 încoace. Cu acest proiect, în valoare de aproape 33 de milioane de euro, intrăm în linie dreaptă, iar anul viitor vom trece la lucrările propriu-zise. Un alt proiect, realizarea drumului interjudețean Brașov - Covasna, este în evaluare la ADR Centru și avem toate șansele să fie declarat eligibil și să accesăm alte 25 de milioane de euro, declară Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov.
53 de km de drum la cheie
Proiectul de modernizare a drumului de sub munte vizează reabilitarea drumului interjudețean DJ 104A, în legătură cu DJ 105C și DJ 105P, pe o lungime totală de 53,01 km. 49,039 km vor fi realizați din fonduri europene, iar patru kilometri vor fi modernizați din fondurile proprii ale județului Brașov. Drumul străbate localitățile Șinca Veche, Șercăița, Bucium, Mărgineni, Sebeș, Recea, Gura Văii, Lisa, Sîmbăta de Sus, Drăguș, Viștea de Sus, Victoria și Ucea de Sus. Pe lîngă înnoirea structurii rutiere și a suprafeței carosabilului, realizarea acostamentelor, a drumurilor laterale, a trotuarelor și a canalizării, amenajarea unor stații de transport public de călători, construirea de poduri și podețe, precum și asigurarea elementelor de siguranță a circulației pe întreaga sa lungime, modernizarea drumului de sub munte va asigura conectivitatea cu rețeaua TEN-T și descongestionarea traficului de pe DN 1 Sibiu - Brașov, avînd în vedere că el facilitează legătura Brașovului cu județele limitrofe. Totodată, acest drum modernizat va face legătura între DN 1/E 68 și DN 7C (Transfăgărășan), la Cîrțișoara.
Drumul de sub munte va fi gata în 2021
În perioada imediat următoare, executivul Consiliului Județean Brașov va realiza procedurile de achiziție a serviciilor de management execuție investiție, verificare tehnică, audit financiar, informare și publicitate, urmînd ca ulterior să dea ordinul de începere pentru întocmirea proiectului tehnic al investiției. După finalizarea proiectării va fi demarată achiziția execuției lucrărilor și a serviciului de asistență tehnică de supraveghere a lucrărilor. Lucrările de modernizare a drumului de sub munte se vor încheia în 2021, a anunțat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea.
Ce vom avea la finele proiectului
49,039 km de drumuri județene modernizate și conectate la TEN-T (DJ 104A -45,525 km; DJ 105C - 2,173 km; DJ 105P - 1,341 km), 64.422 mp de acostamente și 16.280 mp de drumuri laterale;
24.884 mp de trotuare și 21 de stații de transport public realizate;
4.665 metri de parapete metalice direcționale, 70 de indicatoare rutiere cu lumină galbenă intermitentă, 6 oglinzi rutiere, 1.534 de indicatoare și stîlpi rutieri, 10.224 metri de benzi rezonatoare montate, 158,48 km de marcaje longitudinale și 2.704 mp marcaje rutiere transversale realizate;
15 poduri, 105 podețe transversale, 164 podețe drumuri laterale și 401 podețe de acces modernizate.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres,
puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol
dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil
link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!