Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Prima pagină
Publicitate

E mai simplu să ceri


RAT se ține cu dinții de țîța bugetului

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Foto: Bogdan Bălaș
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: Mihaela Parghel, 09.03.2016
• Pentru că Regia Autonomă de Transport Brașov nu vrea să se transforme în societate comercială, Brașovul pierde 30 de milioane de euro pentru înnoirea parcului auto
• Din aceeași cauză, din 2017, RAT riscă să rămînă fără licențe de transport în oraș
Din 2017, Regia Autonomă de Transport Brașov riscă să rămînă fără licențe de transport în oraș și în jurul lui, dacă nu se transformă în societate comercială. Din aceeași cauză, RAT ar putea rata și posibilitatea de a accesa în jur de 30 de milioane de euro din fonduri europene, pentru înnoirea parcului auto. Și asta pentru că, deocamdată, conducerea RAT, în frunte cu directorul Cristian Radu, refuză să demareze procedura de transformare în societate comercială, motivînd, după cum a declarat vicepreședintele CJ, Adrian Gabor (foto), că o astfel de discuție trebuie să fie pusă pe tapet abia după luna iunie(în luna iunie vor avea loc alegerile locale, n.red).
„Săptămîna trecută a avut loc o discuție la care a participat și conducerea RAT și reprezentanții Agenției Metropolitane. S-a discutat despre modernizarea transportului local și despre accesarea unor fonduri europene pentru înnoirea flotei. Toate astea însă se împiedică de o problemă foarte mare: RAT trebuie să se transforme într-o societate comercială pentru a putea fi eligibilă“, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean, Adrian Gabor. Reprezentanții RAT Brașov au precizat ieri printr-un comunicat de presă că proiectul de schimbare a statutului juridic al RAT Brașov din regie autonomă în societate comercială are termen de finalizare sfîrșitul acestui an

„Este mai ușor să fii regie și să vii cu mîna întinsă la bugetul public“

Brașovul ar putea accesa cel puțin 28 de milioane de euro din fonduri europene pentru înnoirea flotei de la Regia Autonomă de Transporturi. Pentru asta însă, regia trebuie să se transforme urgent în societate comercială și să facă studiile de fezabilitate pentru un astfel de proiect. „Pentru a putea accesa aceste sume, primul pas pe care trebuie să îl facem este ca Regia Autonomă de Transport să devină Societate Comercială. Aceasta este nu doar o obligație din partea finanțatorului, ci și o prevedere legală, conform Legii nr. 92/2007, privind serviciile de transport public. În cadrul unei ședințe pe care am avut-o săptămîna trecută am avut o discutie cu conducerea RAT, pentru urgentarea acestei transformări. Din păcate, reacția lor nu a fost neapărat cea la care ne așteptam, ei fiind de părere că mai trebuie să așteptăm pînă să înceapă această transformare (...). Pot să înțeleg, e mai ușor să fii regie autonomă și să vii mereu cu mîna întinsă la bugetul public decît să faci un plan de afaceri și să te străduiești să nu fii tot timpul în pierdere“, a declarat vicepreședintele CJ, Adrian Gabor. El spune că există fonduri europene la dispoziția societăților de transport, pentru înnoirea parcului auto cu mijloace de transprort nepoluante. Iar cu cît face mai repede această transformare, RAT ar putea face fi documetația necesară aplicării pentru fonduri. „Se merge pe ideea de primul venit, primul servit, iar dacă RAT Brașov nu devine eligibil, vor veni alte firme din alte județe care să aplice pentru fonduri“, a declarat Adrian Gabor.

Ar putea lua modelul Companiei Apa...dacă ar vrea

Transformarea RAT în societate comercială poate fi primul pas și în eficientizarea instituției, după modelul Companiei Apa. „Se poate prelua modelul serviciilor de alimentare cu apă prin crearea unui operator regional de servicii de transport public în care primăriile din zonă, precum și Consiliul Județean, sînt implicate. Se va putea astfel trece la următoarea etapă de dezvoltare a zonei metropolitane, cea a îmbunătățirii serviciilor de transport și a legăturilor dintre localități. Nu vorbim doar de legătura către și dinspre Brasov, ci și către alte localități care generează locuri de muncă (Cristian, Prejmer, Ghimbav, nr). În fapt, aceste localități vor fi probabil incluse în prima etapă de dezvoltare a sistemului de transport metropolitan“, a declarat Gabor. Deocamdată, Regia depinde în cea mai mare măsură de subvențiile venite de la bugetul local, iar o parte din activele pe care le folosește nici măcar nu îi aparțin.

RAT poate primi bani pentru autobuze noi numai dacă devine societate comercială

Potrivit președintelui AMB, Dragoș David, transportul brașovean poate fi modernizat cu fonduri europene pe măsura 4.2 din programul Operațional Regional, dedicată promovării strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Accesarea acestor fonduri este deschisă autorităților publice locale din municipiile reședință de județ, într-un parteneriat cu operatorul de transport public, care tpoate să fie o societate comercială înființată de la zero, o societate rezultată din reorganizarea unei regii autonome de interes local (cazul RAT Brașov), o societate mixtă public-privată sau un compartiment sau serviciu specializat de transport public. Acest tip de operator de transport poate obține cel puțin 28 de milioane de euro pentru achiziționarea unor autobuze electrice, de exemplu. Amintim că, 98% din autobuzele Regiei Autonome de Transport Brașov au durata de viață expirată.

Prelungirea licențelor, în pericol din 2017

Pe lîngă pericolul de a nu putea obține fonduri europene pentru modernizare, RAT Brașov ar putea să rămînă și fără licență de transport din 2017. Conform legii, de anul viitor vor primi licența din partea Municipalității, pentru transportul intern, numai operatorii organizați sub formă de societate comercială. De asemenea, Dragoș David, care conduce recent înființata Asociația Metropolitană de Transport- responsabilă pentru licențele din zona metropolitană- spune că Regia nu va putea primi licențe nici pentru trasee spre localitățile din jurul Brașovului dar nici spre restul județului. O parte din licențele de trasee spre restul județului, acordate de Consiliul Județean, expiră în 2019.

RAT dă asigurări că devine societate comercială pînă la sfîrșitul anului

• Reprezentanții RAT Brașov au precizat ieri printr-un comunicat de presă că proiectul de schimbare a statutului juridic al RAT Brașov din regie autonomă în societate comercială are termen de finalizare sfîrșitul acestui an. „După îndeplinirea în ultima perioadă a mai multor condiții și rezolvarea mai multor obiective de parcurs pentru atingerea rezultatului amintit, la ora actuală este parcursă etapa de clarificare, împreună cu Primăria Municipiului Brașov, a unor aspecte legate de patrimoniul RAT Brașov. Transformarea în societate comercială este unul dintre obiectivele fundamentale ale actualei conduceri a Regiei, acest demers fiind propus și asumat, încă din anul 2013, prin Planul de Management și Planul de Administrare, acest din urmă document fiind și aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Brașov“, precizează purtătorul de cuvînt al RAT, Silviu Ștefan. Reprezentanții Regiei au reamintit, de asemenea, că RAT Brașov a inițiat și a supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Brașov Studiul de oportunitate al proiectului „Green City Brașov”, proiect ce are ca obiectiv achiziția de autobuze electrice, troleibuze și elemente de infrastructură, prin accesarea a 20 de milioane de euro, din fonduri europene prin Programul Operațional Regional – axa 4.1. „Ca inițiator al acestui proiect, RAT Brașov înțelege importanța și necesitatea atingerii obiectivelor propuse, astfel că în ultimele două luni s-au parcurs mai mulți pași, la ora actuală fiind în derulare elaborarea documentației pentru achiziția serviciului de întocmire a Studiului de fezabilitate pentru implementarea proiectului <>. De menționat că termenul de realizare a transformării RAT Brașov în societate comercială nu va influența îndeplinirea obiectivelor din proiectul «Green City Brașov». Totodată RAT Brașov a solicitat consultanților care au întocmit Planul de mobilitate includerea proiectului «Green City Brașov» în document“, se mai arată în comunicatul transmis de RAT.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Prima pagină




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ National


    Raed Arafat: ”Nu toată lumea respectă măsurile, asta e cel mai grav”


    Azi 11:43
  • ➤ National


    Un asistent a furat din spital 2000 de măști și dezinfectant


    Azi 10:23
  • ➤ National


    Coronavirus în România, 3 aprilie 2020. Încă 11 decese. Bilanțul morților a ajuns la 133


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Șomaj tehnic sau program de lucru redus la Primăria Brașov


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Primăria Brașov a început distribuția soluțiilor pentru dezinfectarea blocurilor


    03.04.2020
  • ➤ National


    Coronavirus în România, 3 aprilie 2020. Încă 4 decese. Bilanțul morților a ajuns la 122


    03.04.2020
  • ➤ National


    Spital de campanie amenajat la Sala de Sport a Liceului "George Moroianu" din Săcele


    03.04.2020
  • ➤ National


    S-au înregistrat încă două decese. Numărul morților a ajuns la 118


    03.04.2020
  • ➤ Local


    CoVID-19. De la 117, la 124 de infecții confirmate la Brașov, de ieri până azi. Cifrele privind vindecații se bat din nou cap în cap


    03.04.2020
  • ➤ National


    Record: 445 de infecții cu coronavirus în ultimele 24 de ore. Bilanțul ajunge la 3.183


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Angajații instituțiilor de cultură din subordinea CJ Brașov, trimiși în șomaj tehnic. Executivul CJ, program și salarii diminuate


    03.04.2020
  • ➤ Local


    1.220 de brașoveni au fost testați COVID-19


    03.04.2020
  • ➤ National


    Mii de prostituate românce, poloneze și ucrainence au rămas pe drumuri în Germania după închiderea bordelurilor


    03.04.2020
  • ➤ Cititori


    3 abilități de care ai nevoie a ajunge un bun jucător de poker


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Amenzi de patru ori mai mari, începând de astăzi, pentru românii care nu respectă restricțiile impuse prin ordonanțele militare


    03.04.2020
  • ➤ Local


    3 Aprilie – Ziua Jandarmeriei Române. Instituția împlinește 170 de ani


    03.04.2020
  • ➤ National


    Coronavirus în România, 3 aprilie 2020. Bilanțul morților a ajuns la 116


    03.04.2020
  • ➤ Prima pagină


    Nu avem ce număra


    La Brașov e jale cu paturile de terapie intensivă pentru COVID 19


    03.04.2020
  • ➤ Eveniment


    Un top nefericit


    Brașovul, pe locul 3 la număr de infectări cu CoVID-19


    03.04.2020
  • ➤ Actualitate


    300 de pachete cu alimente și produse de igienă pentru vârstnicii vulnerabili


    03.04.2020
  • ➤ National


    Lista documentelor pentru care valabilitatea se prelungește până la încetarea stării de urgență


    03.04.2020
  • ➤ Actualitate


    Altă lume


    Cum este viața în vremea pandemiei în Germania


    03.04.2020
  • ➤ Life


    Maraton de live-uri


    Andra, Alexandra Stan, Smiley și alți 70 de artiști fac show în izolare


    03.04.2020
  • ➤ Life


    Loredana Groza nu poftește la dulciuri și nici la pâine


    03.04.2020
  • ➤ Cititori


    Pentru amatorii de pescuit


    Pescuitul la țaparină


    03.04.2020
  • ➤ Cititori


    SFAT EXPRES


    Pentru o viață mai sănătoasă


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    Simona Halep și-a înrămat racheta cu care a câștigat Wimbledonul


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    Liga I


    Florin Niță se transferă la FCSB


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    UTA Arad și Farul, probleme cu bugetul din cauza pandemiei de COVID-19


    03.04.2020
  • ➤ Sport


    Oficial


    Fotbaliștii de la Cetate Râșnov intră în șomaj tehnic


    03.04.2020
  • ➤ Opinii


    Punctul critic


    X infectați de secretomanie


    03.04.2020
  • ➤ Local


    Noul manager al Spitalului Județean Suceava vine de la Spitalul Militar din Brașov


    02.04.2020
  • ➤ National


    UPDATE. Numărul de decese din cauza coronovirusului în România a ajuns la 115


    02.04.2020
  • ➤ Local


    Mieii de Paște se vor găsi în trei piețe din Brașov


    02.04.2020
  • ➤ National


    Doctorii și personalul medical care lucrează cu pacienți Covid-19 ar putea primi un bonus lunar de 500 de euro


    02.04.2020
  • ➤ National


    90 de redacții și 156 jurnaliști cer acces la informații și transparență!


    02.04.2020
  • ➤ Local


    Operatorul privat de pe traseul Codlea - Brașov și-a suspendat cursele


    02.04.2020
  • ➤ National


    Coronavirus în România. 278 de cazuri noi. Care e situația în Brașov


    02.04.2020
  • ➤ Local


    Spitalul Neuro din Brașov a internat primul pacient cu CoVID-19


    02.04.2020
  • ➤ Local


    La Săcele a început dezinfectarea scărilor de bloc


    02.04.2020
  • ➤ National


    Două noi decese provocate de COVID-19 în România: Bilanțul morților a ajuns la 94


    02.04.2020
  • ➤ Local


    105 cazuri de COVID-19 în județul Brașov


    02.04.2020
  • ➤ Eveniment


    Primăria strânge cureaua


    02.04.2020
  • ➤ Prima pagină


    Spitalul din Făgăraș refuză să primească pacienți cu CoVID-19


    02.04.2020
  • ➤ Eveniment


    Primăria Brașov face stocuri de dezinfectanți pentru blocuri


    02.04.2020
  • ➤ Local


    CJ trebuie să asigure aproape 600 de locuri de cazare pentru cadrele medicale din Brașov


    02.04.2020
  • ➤ Actualitate


    Staționarul Tractorul, al doilea spital din Brașov unde se fac teste CoVID-19


    02.04.2020
  • ➤ National


    Solidaritate la pierderi


    Costul crizei trebuie suportat de toată lumea


    02.04.2020
  • ➤ National


    Ministerul Muncii: La data de 1 aprilie sunt înregistrate aproape 800.000 de contracte de muncă suspendate


    02.04.2020
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior

    Brașovenii sînt furioși


    Prea multă moarte pe trecerile de pietoni

    Articolul următor

    Junglă urbană


    Limita de viteză în Brașov scade cu 10 km/h

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 19.881 milisecunde, încărcat în milisecunde