Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Prima pagina
Publicitate

E mai simplu să ceri


RAT se ține cu dinții de țîța bugetului

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Foto: Bogdan Bălaș
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: Mihaela Parghel, 09.03.2016
• Pentru că Regia Autonomă de Transport Brașov nu vrea să se transforme în societate comercială, Brașovul pierde 30 de milioane de euro pentru înnoirea parcului auto
• Din aceeași cauză, din 2017, RAT riscă să rămînă fără licențe de transport în oraș
Din 2017, Regia Autonomă de Transport Brașov riscă să rămînă fără licențe de transport în oraș și în jurul lui, dacă nu se transformă în societate comercială. Din aceeași cauză, RAT ar putea rata și posibilitatea de a accesa în jur de 30 de milioane de euro din fonduri europene, pentru înnoirea parcului auto. Și asta pentru că, deocamdată, conducerea RAT, în frunte cu directorul Cristian Radu, refuză să demareze procedura de transformare în societate comercială, motivînd, după cum a declarat vicepreședintele CJ, Adrian Gabor (foto), că o astfel de discuție trebuie să fie pusă pe tapet abia după luna iunie(în luna iunie vor avea loc alegerile locale, n.red).
„Săptămîna trecută a avut loc o discuție la care a participat și conducerea RAT și reprezentanții Agenției Metropolitane. S-a discutat despre modernizarea transportului local și despre accesarea unor fonduri europene pentru înnoirea flotei. Toate astea însă se împiedică de o problemă foarte mare: RAT trebuie să se transforme într-o societate comercială pentru a putea fi eligibilă“, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean, Adrian Gabor. Reprezentanții RAT Brașov au precizat ieri printr-un comunicat de presă că proiectul de schimbare a statutului juridic al RAT Brașov din regie autonomă în societate comercială are termen de finalizare sfîrșitul acestui an

„Este mai ușor să fii regie și să vii cu mîna întinsă la bugetul public“

Brașovul ar putea accesa cel puțin 28 de milioane de euro din fonduri europene pentru înnoirea flotei de la Regia Autonomă de Transporturi. Pentru asta însă, regia trebuie să se transforme urgent în societate comercială și să facă studiile de fezabilitate pentru un astfel de proiect. „Pentru a putea accesa aceste sume, primul pas pe care trebuie să îl facem este ca Regia Autonomă de Transport să devină Societate Comercială. Aceasta este nu doar o obligație din partea finanțatorului, ci și o prevedere legală, conform Legii nr. 92/2007, privind serviciile de transport public. În cadrul unei ședințe pe care am avut-o săptămîna trecută am avut o discutie cu conducerea RAT, pentru urgentarea acestei transformări. Din păcate, reacția lor nu a fost neapărat cea la care ne așteptam, ei fiind de părere că mai trebuie să așteptăm pînă să înceapă această transformare (...). Pot să înțeleg, e mai ușor să fii regie autonomă și să vii mereu cu mîna întinsă la bugetul public decît să faci un plan de afaceri și să te străduiești să nu fii tot timpul în pierdere“, a declarat vicepreședintele CJ, Adrian Gabor. El spune că există fonduri europene la dispoziția societăților de transport, pentru înnoirea parcului auto cu mijloace de transprort nepoluante. Iar cu cît face mai repede această transformare, RAT ar putea face fi documetația necesară aplicării pentru fonduri. „Se merge pe ideea de primul venit, primul servit, iar dacă RAT Brașov nu devine eligibil, vor veni alte firme din alte județe care să aplice pentru fonduri“, a declarat Adrian Gabor.

Ar putea lua modelul Companiei Apa...dacă ar vrea

Transformarea RAT în societate comercială poate fi primul pas și în eficientizarea instituției, după modelul Companiei Apa. „Se poate prelua modelul serviciilor de alimentare cu apă prin crearea unui operator regional de servicii de transport public în care primăriile din zonă, precum și Consiliul Județean, sînt implicate. Se va putea astfel trece la următoarea etapă de dezvoltare a zonei metropolitane, cea a îmbunătățirii serviciilor de transport și a legăturilor dintre localități. Nu vorbim doar de legătura către și dinspre Brasov, ci și către alte localități care generează locuri de muncă (Cristian, Prejmer, Ghimbav, nr). În fapt, aceste localități vor fi probabil incluse în prima etapă de dezvoltare a sistemului de transport metropolitan“, a declarat Gabor. Deocamdată, Regia depinde în cea mai mare măsură de subvențiile venite de la bugetul local, iar o parte din activele pe care le folosește nici măcar nu îi aparțin.

RAT poate primi bani pentru autobuze noi numai dacă devine societate comercială

Potrivit președintelui AMB, Dragoș David, transportul brașovean poate fi modernizat cu fonduri europene pe măsura 4.2 din programul Operațional Regional, dedicată promovării strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Accesarea acestor fonduri este deschisă autorităților publice locale din municipiile reședință de județ, într-un parteneriat cu operatorul de transport public, care tpoate să fie o societate comercială înființată de la zero, o societate rezultată din reorganizarea unei regii autonome de interes local (cazul RAT Brașov), o societate mixtă public-privată sau un compartiment sau serviciu specializat de transport public. Acest tip de operator de transport poate obține cel puțin 28 de milioane de euro pentru achiziționarea unor autobuze electrice, de exemplu. Amintim că, 98% din autobuzele Regiei Autonome de Transport Brașov au durata de viață expirată.

Prelungirea licențelor, în pericol din 2017

Pe lîngă pericolul de a nu putea obține fonduri europene pentru modernizare, RAT Brașov ar putea să rămînă și fără licență de transport din 2017. Conform legii, de anul viitor vor primi licența din partea Municipalității, pentru transportul intern, numai operatorii organizați sub formă de societate comercială. De asemenea, Dragoș David, care conduce recent înființata Asociația Metropolitană de Transport- responsabilă pentru licențele din zona metropolitană- spune că Regia nu va putea primi licențe nici pentru trasee spre localitățile din jurul Brașovului dar nici spre restul județului. O parte din licențele de trasee spre restul județului, acordate de Consiliul Județean, expiră în 2019.

RAT dă asigurări că devine societate comercială pînă la sfîrșitul anului

• Reprezentanții RAT Brașov au precizat ieri printr-un comunicat de presă că proiectul de schimbare a statutului juridic al RAT Brașov din regie autonomă în societate comercială are termen de finalizare sfîrșitul acestui an. „După îndeplinirea în ultima perioadă a mai multor condiții și rezolvarea mai multor obiective de parcurs pentru atingerea rezultatului amintit, la ora actuală este parcursă etapa de clarificare, împreună cu Primăria Municipiului Brașov, a unor aspecte legate de patrimoniul RAT Brașov. Transformarea în societate comercială este unul dintre obiectivele fundamentale ale actualei conduceri a Regiei, acest demers fiind propus și asumat, încă din anul 2013, prin Planul de Management și Planul de Administrare, acest din urmă document fiind și aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Brașov“, precizează purtătorul de cuvînt al RAT, Silviu Ștefan. Reprezentanții Regiei au reamintit, de asemenea, că RAT Brașov a inițiat și a supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Brașov Studiul de oportunitate al proiectului „Green City Brașov”, proiect ce are ca obiectiv achiziția de autobuze electrice, troleibuze și elemente de infrastructură, prin accesarea a 20 de milioane de euro, din fonduri europene prin Programul Operațional Regional – axa 4.1. „Ca inițiator al acestui proiect, RAT Brașov înțelege importanța și necesitatea atingerii obiectivelor propuse, astfel că în ultimele două luni s-au parcurs mai mulți pași, la ora actuală fiind în derulare elaborarea documentației pentru achiziția serviciului de întocmire a Studiului de fezabilitate pentru implementarea proiectului <>. De menționat că termenul de realizare a transformării RAT Brașov în societate comercială nu va influența îndeplinirea obiectivelor din proiectul «Green City Brașov». Totodată RAT Brașov a solicitat consultanților care au întocmit Planul de mobilitate includerea proiectului «Green City Brașov» în document“, se mai arată în comunicatul transmis de RAT.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Prima pagina

A vrut să-și curețe cazierul pentru noul proces


Neculaie nu scapă de condamnarea în dosarul cu armele




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ National


    Comisia UE, mesaj pentru guvern: Urmărim cu îngrijorare ultimele modificări la legile Justiției


    17.10.2018
  • ➤ Sport


    Fanii Coronei au fost încîntați de întîlnirea cu handbalistele


    17.10.2018
  • ➤ Local


    CSM:Ordonanța lui Toader nu se aplică retroactiv


    17.10.2018
  • ➤ Local


    Șoferul de ambulanță care a condus beat și a provocat un accident a fost reținut


    17.10.2018
  • ➤ Local


    Cum ne protejăm pielea feței de efectele negative ale temperaturilor scăzute?


    17.10.2018
  • ➤ Prima pagina


    Numire surpriză


    Fost șef la Poliție, ajuns în fruntea CASJ Brașov


    17.10.2018
  • ➤ Eveniment


    Start în licitația de achiziție a 26 de troleibuze noi pentru Brașov


    17.10.2018
  • ➤ Eveniment


    Vouchere de 100 de lei pentru Bookfest, de la RATBV


    17.10.2018
  • ➤ Eveniment


    „Marea asfaltare“ din Tractorul nou începe cu două străzi


    17.10.2018
  • ➤ Eveniment


    Discuții aplicate


    Analiză cost-beneficiu pentru Aeroportul Brașov, la Bruxelles


    17.10.2018
  • ➤ Eveniment


    Laborator de ultimă generație, la Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor


    17.10.2018
  • ➤ National


    Încercare de epurare a procurorilor incomozi


    OUG privind Legile Justiției a fost publicată în Monitorul Oficial


    17.10.2018
  • ➤ Life


    Fanii au intrat la bănuieli


    Anda Adam e însărcinată din nou?


    17.10.2018
  • ➤ Life


    Mihail va cînta la concertul de Crăciun de la Vatican


    17.10.2018
  • ➤ Life


    Mariah Carey își va lansa cel de-al 15-lea album de studio în luna noiembrie


    17.10.2018
  • ➤ Life


    Pippa Middleton a născut un băiețel


    17.10.2018
  • ➤ Cititori


    SFAT EXPRES


    De ce să mănînci banane?


    17.10.2018
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    17.10.2018
  • ➤ Sport


    Rednic promite că duce Dinamo în play-off


    17.10.2018
  • ➤ Sport


    Ratează și Turneul Campioanelor?


    Halep s-a retras de la Moscova


    17.10.2018
  • ➤ Sport


    Borcea și blestemul Dinamo


    17.10.2018
  • ➤ Sport


    Curs gratuit pentru arbitri de fotbal la AJF Brașov


    17.10.2018
  • ➤ Sport


    „Viață pentru Adrian“


    Un fost fotbalist de la FC Brașov suferă de o boală cumplită!


    17.10.2018
  • ➤ Sport


    România e la EURO 2019!


    16.10.2018
  • ➤ Local


    Un șofer beat care conducea o Ambulanță a provocat un accident grav între Șercaia și Mîndra


    16.10.2018
  • ➤ National


    UPDATE/ Ordonanța pe Legile Justiției a fost publicată în Monitorul Oficial


    16.10.2018
  • ➤ Local


    Fostul șef din Poliția Brașov, Sorin Melinte, noul șef la CASJ Brașov


    16.10.2018
  • ➤ Sport


    Simona Halep s-a retras de la Moscova!


    16.10.2018
  • ➤ Prima pagina


    A traversat prin loc nepermis


    Asistenta senatorului Dunca, grav rănită în fața sediului PSD


    16.10.2018
  • ➤ Eveniment


    Amenzi de peste 5.000 de lei, pentru staționările, parcările și opririle în zone interzise


    16.10.2018
  • ➤ Eveniment


    Peste 30.000 de locuri de muncă vacante, la nivel național


    16.10.2018
  • ➤ Eveniment


    Se schimbă regulile


    Nu se mai eliberează abonamente pentru parcarea etajată de la Spitalul Militar


    16.10.2018
  • ➤ Eveniment


    Fundația Kronospan finanțează trei proiecte comunitare din Brașov


    16.10.2018
  • ➤ Eveniment


    PUZ cu reguli mai stricte pentru zona Coasta Vacilor - Colțul Putinarilor – Warthe II


    16.10.2018
  • ➤ Eveniment


    Mutarea zebrei de la Bartolomeu, o mare bătaie de cap


    16.10.2018
  • ➤ Actualitate


    O sentință dată de Înalta Curte de Casație și Justiție ne pune lanțuri


    Protestele spontane au fost interzise


    16.10.2018
  • ➤ Actualitate


    Cele două lebede negre de pe Lacul Cetății din Făgăraș, găsite sfîșiate


    16.10.2018
  • ➤ Arta & Cultura & Media


    Gala muzicii maghiare, la Opera Brașov


    16.10.2018
  • ➤ Actualitate


    Concert extraordinar la Biserica Neagră


    16.10.2018
  • ➤ Actualitate


    Semnal de alarmă


    Cartel Alfa: Tot mai mulți angajatori își obligă salariații să devină PFA


    16.10.2018
  • ➤ Actualitate


    Credite cu dobîndă zero pentru tineri


    16.10.2018
  • ➤ Actualitate


    La fiecare trei minute, un român a emigrat în altă țară, în 2017


    16.10.2018
  • ➤ National


    Justiția lui Tudorel


    OUG cu dedicație pentru Liviu Dragnea


    16.10.2018
  • ➤ Doctor


    Prunele alungă oboseala


    16.10.2018
  • ➤ Doctor


    Cum îți poți menține creierul sănătos


    16.10.2018
  • ➤ Doctor


    E vremea lor


    Gogoșarii, bombe de vitamine cu calorii puține


    16.10.2018
  • ➤ Doctor


    Silimarina protejează ficatul


    16.10.2018
  • ➤ Doctor


    Diabetul de tip 2, reversibil?


    16.10.2018
  • ➤ Doctor


    Primenire în parg de iarnă


    Detoxifierea de toamnă


    16.10.2018
  • ➤ Doctor


    O oră de alergare prelungește viața cu 7 ore


    16.10.2018
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior

    Brașovenii sînt furioși


    Prea multă moarte pe trecerile de pietoni

    Articolul următor

    Junglă urbană


    Limita de viteză în Brașov scade cu 10 km/h

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 16.747 milisecunde, încărcat în milisecunde