Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Prima pagina
Publicitate

E mai simplu să ceri


RAT se ține cu dinții de țîța bugetului

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Foto: Bogdan Bălaș
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: Mihaela Parghel, 09.03.2016
• Pentru că Regia Autonomă de Transport Brașov nu vrea să se transforme în societate comercială, Brașovul pierde 30 de milioane de euro pentru înnoirea parcului auto
• Din aceeași cauză, din 2017, RAT riscă să rămînă fără licențe de transport în oraș
Din 2017, Regia Autonomă de Transport Brașov riscă să rămînă fără licențe de transport în oraș și în jurul lui, dacă nu se transformă în societate comercială. Din aceeași cauză, RAT ar putea rata și posibilitatea de a accesa în jur de 30 de milioane de euro din fonduri europene, pentru înnoirea parcului auto. Și asta pentru că, deocamdată, conducerea RAT, în frunte cu directorul Cristian Radu, refuză să demareze procedura de transformare în societate comercială, motivînd, după cum a declarat vicepreședintele CJ, Adrian Gabor (foto), că o astfel de discuție trebuie să fie pusă pe tapet abia după luna iunie(în luna iunie vor avea loc alegerile locale, n.red).
„Săptămîna trecută a avut loc o discuție la care a participat și conducerea RAT și reprezentanții Agenției Metropolitane. S-a discutat despre modernizarea transportului local și despre accesarea unor fonduri europene pentru înnoirea flotei. Toate astea însă se împiedică de o problemă foarte mare: RAT trebuie să se transforme într-o societate comercială pentru a putea fi eligibilă“, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean, Adrian Gabor. Reprezentanții RAT Brașov au precizat ieri printr-un comunicat de presă că proiectul de schimbare a statutului juridic al RAT Brașov din regie autonomă în societate comercială are termen de finalizare sfîrșitul acestui an

„Este mai ușor să fii regie și să vii cu mîna întinsă la bugetul public“

Brașovul ar putea accesa cel puțin 28 de milioane de euro din fonduri europene pentru înnoirea flotei de la Regia Autonomă de Transporturi. Pentru asta însă, regia trebuie să se transforme urgent în societate comercială și să facă studiile de fezabilitate pentru un astfel de proiect. „Pentru a putea accesa aceste sume, primul pas pe care trebuie să îl facem este ca Regia Autonomă de Transport să devină Societate Comercială. Aceasta este nu doar o obligație din partea finanțatorului, ci și o prevedere legală, conform Legii nr. 92/2007, privind serviciile de transport public. În cadrul unei ședințe pe care am avut-o săptămîna trecută am avut o discutie cu conducerea RAT, pentru urgentarea acestei transformări. Din păcate, reacția lor nu a fost neapărat cea la care ne așteptam, ei fiind de părere că mai trebuie să așteptăm pînă să înceapă această transformare (...). Pot să înțeleg, e mai ușor să fii regie autonomă și să vii mereu cu mîna întinsă la bugetul public decît să faci un plan de afaceri și să te străduiești să nu fii tot timpul în pierdere“, a declarat vicepreședintele CJ, Adrian Gabor. El spune că există fonduri europene la dispoziția societăților de transport, pentru înnoirea parcului auto cu mijloace de transprort nepoluante. Iar cu cît face mai repede această transformare, RAT ar putea face fi documetația necesară aplicării pentru fonduri. „Se merge pe ideea de primul venit, primul servit, iar dacă RAT Brașov nu devine eligibil, vor veni alte firme din alte județe care să aplice pentru fonduri“, a declarat Adrian Gabor.

Ar putea lua modelul Companiei Apa...dacă ar vrea

Transformarea RAT în societate comercială poate fi primul pas și în eficientizarea instituției, după modelul Companiei Apa. „Se poate prelua modelul serviciilor de alimentare cu apă prin crearea unui operator regional de servicii de transport public în care primăriile din zonă, precum și Consiliul Județean, sînt implicate. Se va putea astfel trece la următoarea etapă de dezvoltare a zonei metropolitane, cea a îmbunătățirii serviciilor de transport și a legăturilor dintre localități. Nu vorbim doar de legătura către și dinspre Brasov, ci și către alte localități care generează locuri de muncă (Cristian, Prejmer, Ghimbav, nr). În fapt, aceste localități vor fi probabil incluse în prima etapă de dezvoltare a sistemului de transport metropolitan“, a declarat Gabor. Deocamdată, Regia depinde în cea mai mare măsură de subvențiile venite de la bugetul local, iar o parte din activele pe care le folosește nici măcar nu îi aparțin.

RAT poate primi bani pentru autobuze noi numai dacă devine societate comercială

Potrivit președintelui AMB, Dragoș David, transportul brașovean poate fi modernizat cu fonduri europene pe măsura 4.2 din programul Operațional Regional, dedicată promovării strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Accesarea acestor fonduri este deschisă autorităților publice locale din municipiile reședință de județ, într-un parteneriat cu operatorul de transport public, care tpoate să fie o societate comercială înființată de la zero, o societate rezultată din reorganizarea unei regii autonome de interes local (cazul RAT Brașov), o societate mixtă public-privată sau un compartiment sau serviciu specializat de transport public. Acest tip de operator de transport poate obține cel puțin 28 de milioane de euro pentru achiziționarea unor autobuze electrice, de exemplu. Amintim că, 98% din autobuzele Regiei Autonome de Transport Brașov au durata de viață expirată.

Prelungirea licențelor, în pericol din 2017

Pe lîngă pericolul de a nu putea obține fonduri europene pentru modernizare, RAT Brașov ar putea să rămînă și fără licență de transport din 2017. Conform legii, de anul viitor vor primi licența din partea Municipalității, pentru transportul intern, numai operatorii organizați sub formă de societate comercială. De asemenea, Dragoș David, care conduce recent înființata Asociația Metropolitană de Transport- responsabilă pentru licențele din zona metropolitană- spune că Regia nu va putea primi licențe nici pentru trasee spre localitățile din jurul Brașovului dar nici spre restul județului. O parte din licențele de trasee spre restul județului, acordate de Consiliul Județean, expiră în 2019.

RAT dă asigurări că devine societate comercială pînă la sfîrșitul anului

• Reprezentanții RAT Brașov au precizat ieri printr-un comunicat de presă că proiectul de schimbare a statutului juridic al RAT Brașov din regie autonomă în societate comercială are termen de finalizare sfîrșitul acestui an. „După îndeplinirea în ultima perioadă a mai multor condiții și rezolvarea mai multor obiective de parcurs pentru atingerea rezultatului amintit, la ora actuală este parcursă etapa de clarificare, împreună cu Primăria Municipiului Brașov, a unor aspecte legate de patrimoniul RAT Brașov. Transformarea în societate comercială este unul dintre obiectivele fundamentale ale actualei conduceri a Regiei, acest demers fiind propus și asumat, încă din anul 2013, prin Planul de Management și Planul de Administrare, acest din urmă document fiind și aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Brașov“, precizează purtătorul de cuvînt al RAT, Silviu Ștefan. Reprezentanții Regiei au reamintit, de asemenea, că RAT Brașov a inițiat și a supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Brașov Studiul de oportunitate al proiectului „Green City Brașov”, proiect ce are ca obiectiv achiziția de autobuze electrice, troleibuze și elemente de infrastructură, prin accesarea a 20 de milioane de euro, din fonduri europene prin Programul Operațional Regional – axa 4.1. „Ca inițiator al acestui proiect, RAT Brașov înțelege importanța și necesitatea atingerii obiectivelor propuse, astfel că în ultimele două luni s-au parcurs mai mulți pași, la ora actuală fiind în derulare elaborarea documentației pentru achiziția serviciului de întocmire a Studiului de fezabilitate pentru implementarea proiectului <>. De menționat că termenul de realizare a transformării RAT Brașov în societate comercială nu va influența îndeplinirea obiectivelor din proiectul «Green City Brașov». Totodată RAT Brașov a solicitat consultanților care au întocmit Planul de mobilitate includerea proiectului «Green City Brașov» în document“, se mai arată în comunicatul transmis de RAT.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Prima pagina




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ Local


    Marian Rasaliu este candidatul PSD pentru președinția CJ Brașiv. El a fost numit și președinte executiv al PSD Brașov


    Azi 18:24
  • ➤ Local


    Accident pe drumul Poienii Brașov


    Azi 17:56
  • ➤ Local


    PMP și-a ales candidatul la Primăria Brașovului


    Azi 17:39
  • ➤ Life


    A murit Dan Andrei Aldea, liderul trupei Sfinx


    Azi 16:10
  • ➤ National


    Cioloș, despre fuziunea cu USR: Se va face cât mai repede posibil, dar nu mai devreme de un an


    Azi 12:15
  • ➤ Local


    Un bărbat dispărut în Munții Bucegi este căutat de trei zile de salvamontiști


    Azi 12:06
  • ➤ Local


    Un brașovean a fost găsit mort în casă după o săptămână. Trăia singur și abia se mișca


    18.01.2020
  • ➤ Sport


    Sepsi OSK a transferat un mijlocaș olandez


    18.01.2020
  • ➤ Sport


    Colțea Brașov a pierdut primul amical al iernii


    18.01.2020
  • ➤ National


    Cartea electronică de identitate sau pașaportul sunt obligatorii pentru călătoria în UE din 3 august 2021


    17.01.2020
  • ➤ Local


    Dezvoltatorii imobiliari din Brașov, obligați să aleagă sisteme de încălzire mai puțin poluante


    17.01.2020
  • ➤ Sport


    Lotul convocat de Bogdan Burcea, noul selecționer al naționalei feminine


    17.01.2020
  • ➤ Prima pagina


    PSD anunță duminică cine va candida pentru președinția CJ Brașov


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Cu gândul la vacanță


    Cele mai frumoase 8 lacuri din România


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Ce purtăm în 2020


    Genți în trend, chic și practice


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Mănâncă sănătos în fiecare zi


    Cinci cereale integrale pe care să le incluzi în meniu


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Prieteni nobili


    25 de curiozități despre cai


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Semnul egal ar putea să își schimbe înțelesul


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Leacuri


    Prima farmacie de poezie din lume care prescrie versuri în loc de medicamente


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Mărturisire


    De ce nu se căsătorește Shakira cu tatăl copiilor ei


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Justin Bieber suferă de boala Lyme


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Paradă la gală


    Anne Hathaway, cel mai sexy decolteu de la Premiile Critics’ Choice


    17.01.2020
  • ➤ Prima pagina


    „Brașovul construiește unul din primele trei aeroporturi, la nivel național“


    17.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Cinematograful Astra va fi gata în acest an


    17.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Fostul cămin școlar al Liceului Astra va fi transformat în cămin pentru persoane fără adăpost


    17.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Touroperatorii, interesați de curse aeriene spre Brașov, din 2021


    17.01.2020
  • ➤ Eveniment


    RATBV reintroduce linia 110 Brașov – Cristian, dar numai în zilele lucrătoare


    17.01.2020
  • ➤ Actualitate


    Ori, ori


    Guvernul își asumă răspunderea pentru alegerea primarilor în două tururi


    17.01.2020
  • ➤ Week-end


    Unde ieșim


    Invitații de weekend


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Nonconformistă și cool


    DJ Wanda va avea reality show în Anglia


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Ramona Bădescu se plimbă cu bebelușul, bona și cățelul


    17.01.2020
  • ➤ Life


    Andreea Bălan, dezamăgită de vacanța în Mauritius


    17.01.2020
  • ➤ Cititori


    Pentru iubitorii de animale de companie


    Azawakh


    17.01.2020
  • ➤ Cititori


    Este bine să știți


    Mirosuri persistente


    17.01.2020
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    17.01.2020
  • ➤ Sport


    România ar putea organiza Europenele de atletism pentru juniori din 2023


    17.01.2020
  • ➤ Sport


    JOT 2020


    Ramona Ionel, prima reacție după câștigarea medaliei


    17.01.2020
  • ➤ Sport


    Simona Halep vorbește despre Australian Open


    17.01.2020
  • ➤ Sport


    A murit fostul arbitru Ilie Coț. A jucat timp de 3 ani la Carpați Brașov


    17.01.2020
  • ➤ Sport


    Reunire la balon


    Dezgheț la ACS SR Brașov


    17.01.2020
  • ➤ Local


    Autostrada A3 Comarnic - Brașov: procedurile de Parteneriat Public-Privat vor fi anulate


    16.01.2020
  • ➤ Eveniment


    POLIȚIA BRAȘOV


    Hoții îți invadează intimitatea!


    16.01.2020
  • ➤ National


    Guvernul își asumă răspunderea pentru alegerea primarilor în două tururi


    16.01.2020
  • ➤ Local


    Un medic fals, programator IT, dă consultații la Predeal


    16.01.2020
  • ➤ Prima pagina


    Brașovenii nu știu la ce folosesc butoanele de panică


    16.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Pentru un transport mai sigur


    Protecția Consumatorilor vrea testări psihologice anuale pentru șoferii de taxi


    16.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Pachete cu produse de igienă, pentru persoanele aflate în situații critice


    16.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Al doilea băiat dispărut la Hoghiz, găsit mort în apele Oltului


    16.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Idei pentru orașul tău


    Peste 40 de proiecte în competiția pentru 100.000 de euro


    16.01.2020
  • ➤ Eveniment


    Luna viitoare, licitație pentru Piața Prefecturii


    16.01.2020
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior

    Brașovenii sînt furioși


    Prea multă moarte pe trecerile de pietoni

    Articolul următor

    Junglă urbană


    Limita de viteză în Brașov scade cu 10 km/h

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 17.888 milisecunde, încărcat în milisecunde