Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Prima pagina
Publicitate

Dezbatere publică


CFR vrea să reabiliteze calea ferată Predeal-Brașov

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: Mihaela Parghel, 06.01.2014
• Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să modernizeze tronsonul de cale ferată Predeal - Brașov, astfel încît viteza de rulare a trenurilor să crească pînă la 160 de km/oră, de la 40 - 65 km/h în prezent, dar prevede și modernizarea gărilor

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să modernizeze tronsonul de cale ferată Predeal - Brașov, astfel încît viteza de rulare a trenurilor să crească pînă la 160 de km/oră, de la 40 - 65 km/h în prezent. Deși are la îndemînă un proiect cu mai multe alternative de investiție, lucrări complexe, cu construcții de noi tunele și căi ferate, acesta nu poate fi susținut financiar de Ministerul Transporturilor, care spune că astfel de modernizări sînt improbabile înainte de 2025. Așa că deocamdată, pentru transportul feroviar între Predeal și Brașov urmează doar o reabilitare a liniilor și a stațiilor de pe traseu. Pentru început, CFR SA a depus la Agenția pentru Protecția Mediului Brașov documentația de mediu aferentă, urmînd ca pe 9 ianuarie, de la ora 16.30, să aibă loc și dezbaterea publică a impactului pe care investiția de reabilitare a căii ferate Predeal - Brașov îl va avea asupra mediului. În urma acestei dezbateri, care va avea loc la sediul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA- sucursala Brașov (Str. Politehnicii nr. 1), APM Brașov va lua decizia emiterii sau respingerii acordului de mediu. Linia de cale ferată Predeal - Brașov, care trece prin Timișu de Sus, Timișu de Jos și Dîrste, este componentă a Coridorului IV Pan European. Calea ferată este electrificată integral și are 29 de kilometri.

Reparații la cele două tuneluri

Lucrările pe care CFR SA vrea să le facă pentru început la linia dintre Predeal și Brașov prevăd o serie de reabilitări și consolidări ale terasamentelor, lucrări de reducere a pantelor de drenaj și reconstrucție a platformei liniei ferate. Proiectul prevede repararea a 52 de poduri și podețe de pe traseu și construirea altor 59 noi. Cele două tuneluri dintre Predeal și Brașov vor fi hidroizolate, iar căile de rulare vor fi reparate, astfel încît garniturile de mare tonaj să poată circula fără restricții. De asemenea, vor fi modernizate trecerile la nivel și va fi introdus un nou sistem de administrare a traficului. Realizarea acestor lucrări presupune exproprierea a 36 de metri pătrați de pădure și a 1.700 de metri pătrați de teren urban.

Stațiile de pe traseu vor fi modernizate

Proiectul prevede și modernizarea stațiilor de pe traseu. Astfel, va fi modernizată clădirea gării din Predeal, unde vor fi instalate sisteme moderne de informare a călătorilor și de vînzare a biletelor. Numărul de linii de la Predeal va fi redus de la 14 la 9, iar parcările din zonă vor fi și ele amenajate. La stația CFR Timișu de Sus, vor fi cinci linii cu lungimi utile cuprinse între 250 și 813 metri. Clădirea gării va fi și ea renovată, cu o atenție specială pentru sala de așteptare, zonele comerciale, toaletele și casa de bilete, dar și facilitățile pentru persoanele cu dizabilități. La stația de la Dîrste vor rămîne în funcțiune toate cele șase linii și se va acorda o atenție specială amenajărilor pentru persoanele cu dizabilități.

Nicio investiție majoră înainte de 2025

Pentru investițiile pe termen lung în căile ferate care leagă Brașovul de localitățile de pe Valea Prahovei, Compania Națională de Căi Ferate „CFR“ SA propune mai multe variante de dezvoltare. Proiectanții CFR SA au propus cîteva alternative care în final ar putea duce la mărirea vitezei de rulare a trenurilor, în condiții sigure. Fiecare dintre ele presupune lucrări complexe, de mare valoare, cu noi construcții și tuneluri prin care să treacă alte linii decît cele deja existente. Însă, Ministerul Tansporturilor nu-și permite să facă astfel de cheltuieli înainte de 2025.

Alternative „futuriste“

A. Conform documentației depuse la APM, o soluție de viitor pentru dezvoltarea circulației feroviare între Brașov și Valea Prahovei ar viza realizarea unui tunel de 10,5 kilometri de la Timișu de Sus la Azuga, care să ocolească stația Predeal. În schimb, stația Predeal ar urma să fie reproiectată ca stație terminus pentru primirea trenurilor de călători ce sosesc de la linia de joncțiune din stația Azuga. Pe secțiunile Brașov - Dîrste și Dîrste - Timișu de Sus, proiectul ia în considerație retrasări în plan orizontal și corecții, prin realizarea a patru tuneluri cu lungime totală de 2.800 m, care ar permite trenurilor să circule cu o viteză de 140 km/h. Această alternativă, pe secțiunea Dîrste - Timișu de Sus, este considerată fezabilă din punct de vedere tehnic, însă din cauza lucrărilor complexe și din cauza apropierii de linia existentă, ar putea impune o închidere a traficului pe perioada lucrărilor. În final, această alternativă ar scurta traseul cu 5,670 kilometri, arată proiectanții.
B. O altă alternativă presupune construirea a două tuneluri între Azuga și Timișu de Sus, respectiv între Timișu de Sus și Dîrste. Primul ar avea o lungime de 10,5 kilometri, iar cel de-al doilea 13,2 kilometri. Varianta ar funcționa avînd stația Timișu de Sus în aceeași poziție ca și acum, și cu al doilea tunel care să se depărteze de traseul actualei linii, traversînd muntele pe sub Poiana Brașov. O astfel de alternativă va scurta cu 664 de metri linia existentă acum.
C. O a treia alternativă propusă de proiectanți prevede trasarea unui tunel dublu, cu cîte o linie pe sens, pe o distanță de 22,48 kilometri, de la Bușteni pînă la Dîrste. Această variantă ar permite atingerea vitezei de 160 de km/h, fără nicio oprire între cele două stații. În mijlocul tunelului ar exista însă o zonă de comunicare, pentru intervenția în caz de necesitate.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Prima pagina

Repetenți la educație


Noul an școlar începe cu hibe vechi




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ Sport


    Ultimul drum al lui Iuliu Ienei trece marți pe la Stadionul Tineretului / Înmormântarea va avea loc miercuri


    16.09.2019
  • ➤ Local


    Accident cu două victime pe B-dul Saturn, în Brașov


    16.09.2019
  • ➤ Local


    Doi procurori din Brașov, luați la țintă de Inspecția Judiciară pentru că au criticat modificările din Justiție


    16.09.2019
  • ➤ Local


    Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți va avea loc pe 18 octombrie


    16.09.2019
  • ➤ National


    Klaus Iohannis își va depune candidatura pentru alegerile prezidențiale în 20 septembrie


    16.09.2019
  • ➤ Local


    Brașovenii sunt invitați din nou la ,,Recitalul de la ora 5”


    16.09.2019
  • ➤ Cititori


    Ce vinuri românești să bei în funcție de sezon?


    16.09.2019
  • ➤ Prima pagina


    Amenzi de 4.000 lei pentru lipsa parcărilor pentru biciclete


    16.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Un oraș în derivă


    Prefectul anunță că va cere dizolvarea Consiliului Local Predeal


    16.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Regulamentul locatarilor de la bloc trebuie adoptat până la sfârșitul lunii


    16.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Trei zile cu restricții de circulație pe strada Castanilor


    16.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Foc la două locuințe din Brașov


    16.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Încălzirea pentru locale


    USR evaluează doi candidați pentru Primăria Brașov


    16.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Vorbe la guvern despre finanțarea Aeroportului Brașov


    16.09.2019
  • ➤ Eveniment


    Spitalul Regional Brașov ar putea fi finanțat după rețeta poloneză


    16.09.2019
  • ➤ Actualitate


    Un junior a câștigat turneul de tenis al Brașovului


    16.09.2019
  • ➤ Local


    Accident cu un mort pe podul de la Dârste, în Brașov


    16.09.2019
  • ➤ National


    Țara arde, baba nu


    Dăncilă lasă Guvernul în plină criză și pleacă la New York pentru „poze“ de campanie


    16.09.2019
  • ➤ National


    22 de candidați la Cotroceni


    16.09.2019
  • ➤ National


    „E nevoie de o reformă constituțională profundă“


    16.09.2019
  • ➤ Life


    Pusă pe treabă


    Viviana Sposub nu crede că e prea sexy pentru „Vorbește Lumea”


    16.09.2019
  • ➤ Life


    S-au căsătorit pe cel mai înalt vârf din România


    16.09.2019
  • ➤ Life


    Nicoleta Luciu a împlinit 39 de ani


    16.09.2019
  • ➤ Life


    Cine e bărbatul de care a divorțat Irina Rimes


    16.09.2019
  • ➤ Cititori


    Este bine să știți


    Plânsul face minuni


    16.09.2019
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    16.09.2019
  • ➤ Sport


    A murit Iuliu Ienei, fostul mare fotbalist al Brașovului


    16.09.2019
  • ➤ Sport


    Olimpia CSU Brașov și-a definitivat lotul


    16.09.2019
  • ➤ Sport


    Victorie la pas


    Corona Brașov, la galop și în fața CSM Slatina


    16.09.2019
  • ➤ Sport


    Liga 4 Brașov. Olimpic Zărnești, în cădere liberă


    16.09.2019
  • ➤ Sport


    Cetate Râșnov, victorie lejeră cu Baloteștiul


    16.09.2019
  • ➤ Sport


    ACS SR Brașov, doar un egal cu Vedița Colonești


    Dubla lui Romeo Surdu n-a fost de ajuns


    16.09.2019
  • ➤ Local


    O masă de aer polar va traversa România săptămâna viitoare


    15.09.2019
  • ➤ Life


    Banii, singurul adevăr pentru "Ticăloasele" (VIDEO)


    15.09.2019
  • ➤ Sport


    Doliu în sportul românesc! A murit Iuliu Ienei, o legendă a fotbalului brașovean


    15.09.2019
  • ➤ Sport


    Corona Brașov s-a distrat cu CSM Slatina /Ion Crăciun: „Un joc bun“


    15.09.2019
  • ➤ National


    Liberalii nu cred în voturile ALDE și ProRomania la moțiunea de cenzură


    15.09.2019
  • ➤ Local


    O casă din Scheiul Brașovului a luat foc


    15.09.2019
  • ➤ Local


    Un autobuz cu pasageri a luat foc la Teliu, lângă Brașov


    15.09.2019
  • ➤ Sport


    ACS SR Brașov, egal nebun cu Vedița Colonești/ Cetate Râșnov, victorie cu Baloteștiul


    14.09.2019
  • ➤ Sport


    Liga 4 Brașov. Surpriză la Zărnești/Precizia Săcele, scorul etapei


    14.09.2019
  • ➤ Local


    Corul din Cambridge, în concertul de Crăciun de la Biserica Neagră din Brașov


    14.09.2019
  • ➤ Local


    Spitalul Regional Brașov ar putea fi finanțat după rețeta poloneză


    14.09.2019
  • ➤ National


    Dăncilă lasă Guvernul în plină criză și pleacă la New York pentru fotografii de campanie


    14.09.2019
  • ➤ Local


    2 membri USR, în cursa internă pentru candidatura la Primăria Brașov și 4 pentru președinția Consiliului Județean


    13.09.2019
  • ➤ Local


    ISU Brașov va avea un elicopter ușor, făcut de Airbus Brașov


    13.09.2019
  • ➤ Life


    NASA confirmă


    Cinci situri antice care ar putea fi portaluri către alte lumi


    13.09.2019
  • ➤ Life


    Ieftină și bună


    10 întrebuințări ale cremei de gălbenele


    13.09.2019
  • ➤ Life


    Moștenire din strămoși


    Plăcinta mocanilor din Săcele


    13.09.2019
  • ➤ Life


    Girafele primesc protecție internațională sporită


    13.09.2019
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior


    Amalia Medeea, primul bebeluș al Brașovului din 2014

    Articolul următor


    Cursul a urcat la 4,4947 lei/euro

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 21.048 milisecunde, încărcat în milisecunde