Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Prima pagina
Publicitate

Dezbatere publică


CFR vrea să reabiliteze calea ferată Predeal-Brașov

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: Mihaela Parghel, 06.01.2014
• Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să modernizeze tronsonul de cale ferată Predeal - Brașov, astfel încît viteza de rulare a trenurilor să crească pînă la 160 de km/oră, de la 40 - 65 km/h în prezent, dar prevede și modernizarea gărilor

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să modernizeze tronsonul de cale ferată Predeal - Brașov, astfel încît viteza de rulare a trenurilor să crească pînă la 160 de km/oră, de la 40 - 65 km/h în prezent. Deși are la îndemînă un proiect cu mai multe alternative de investiție, lucrări complexe, cu construcții de noi tunele și căi ferate, acesta nu poate fi susținut financiar de Ministerul Transporturilor, care spune că astfel de modernizări sînt improbabile înainte de 2025. Așa că deocamdată, pentru transportul feroviar între Predeal și Brașov urmează doar o reabilitare a liniilor și a stațiilor de pe traseu. Pentru început, CFR SA a depus la Agenția pentru Protecția Mediului Brașov documentația de mediu aferentă, urmînd ca pe 9 ianuarie, de la ora 16.30, să aibă loc și dezbaterea publică a impactului pe care investiția de reabilitare a căii ferate Predeal - Brașov îl va avea asupra mediului. În urma acestei dezbateri, care va avea loc la sediul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA- sucursala Brașov (Str. Politehnicii nr. 1), APM Brașov va lua decizia emiterii sau respingerii acordului de mediu. Linia de cale ferată Predeal - Brașov, care trece prin Timișu de Sus, Timișu de Jos și Dîrste, este componentă a Coridorului IV Pan European. Calea ferată este electrificată integral și are 29 de kilometri.

Reparații la cele două tuneluri

Lucrările pe care CFR SA vrea să le facă pentru început la linia dintre Predeal și Brașov prevăd o serie de reabilitări și consolidări ale terasamentelor, lucrări de reducere a pantelor de drenaj și reconstrucție a platformei liniei ferate. Proiectul prevede repararea a 52 de poduri și podețe de pe traseu și construirea altor 59 noi. Cele două tuneluri dintre Predeal și Brașov vor fi hidroizolate, iar căile de rulare vor fi reparate, astfel încît garniturile de mare tonaj să poată circula fără restricții. De asemenea, vor fi modernizate trecerile la nivel și va fi introdus un nou sistem de administrare a traficului. Realizarea acestor lucrări presupune exproprierea a 36 de metri pătrați de pădure și a 1.700 de metri pătrați de teren urban.

Stațiile de pe traseu vor fi modernizate

Proiectul prevede și modernizarea stațiilor de pe traseu. Astfel, va fi modernizată clădirea gării din Predeal, unde vor fi instalate sisteme moderne de informare a călătorilor și de vînzare a biletelor. Numărul de linii de la Predeal va fi redus de la 14 la 9, iar parcările din zonă vor fi și ele amenajate. La stația CFR Timișu de Sus, vor fi cinci linii cu lungimi utile cuprinse între 250 și 813 metri. Clădirea gării va fi și ea renovată, cu o atenție specială pentru sala de așteptare, zonele comerciale, toaletele și casa de bilete, dar și facilitățile pentru persoanele cu dizabilități. La stația de la Dîrste vor rămîne în funcțiune toate cele șase linii și se va acorda o atenție specială amenajărilor pentru persoanele cu dizabilități.

Nicio investiție majoră înainte de 2025

Pentru investițiile pe termen lung în căile ferate care leagă Brașovul de localitățile de pe Valea Prahovei, Compania Națională de Căi Ferate „CFR“ SA propune mai multe variante de dezvoltare. Proiectanții CFR SA au propus cîteva alternative care în final ar putea duce la mărirea vitezei de rulare a trenurilor, în condiții sigure. Fiecare dintre ele presupune lucrări complexe, de mare valoare, cu noi construcții și tuneluri prin care să treacă alte linii decît cele deja existente. Însă, Ministerul Tansporturilor nu-și permite să facă astfel de cheltuieli înainte de 2025.

Alternative „futuriste“

A. Conform documentației depuse la APM, o soluție de viitor pentru dezvoltarea circulației feroviare între Brașov și Valea Prahovei ar viza realizarea unui tunel de 10,5 kilometri de la Timișu de Sus la Azuga, care să ocolească stația Predeal. În schimb, stația Predeal ar urma să fie reproiectată ca stație terminus pentru primirea trenurilor de călători ce sosesc de la linia de joncțiune din stația Azuga. Pe secțiunile Brașov - Dîrste și Dîrste - Timișu de Sus, proiectul ia în considerație retrasări în plan orizontal și corecții, prin realizarea a patru tuneluri cu lungime totală de 2.800 m, care ar permite trenurilor să circule cu o viteză de 140 km/h. Această alternativă, pe secțiunea Dîrste - Timișu de Sus, este considerată fezabilă din punct de vedere tehnic, însă din cauza lucrărilor complexe și din cauza apropierii de linia existentă, ar putea impune o închidere a traficului pe perioada lucrărilor. În final, această alternativă ar scurta traseul cu 5,670 kilometri, arată proiectanții.
B. O altă alternativă presupune construirea a două tuneluri între Azuga și Timișu de Sus, respectiv între Timișu de Sus și Dîrste. Primul ar avea o lungime de 10,5 kilometri, iar cel de-al doilea 13,2 kilometri. Varianta ar funcționa avînd stația Timișu de Sus în aceeași poziție ca și acum, și cu al doilea tunel care să se depărteze de traseul actualei linii, traversînd muntele pe sub Poiana Brașov. O astfel de alternativă va scurta cu 664 de metri linia existentă acum.
C. O a treia alternativă propusă de proiectanți prevede trasarea unui tunel dublu, cu cîte o linie pe sens, pe o distanță de 22,48 kilometri, de la Bușteni pînă la Dîrste. Această variantă ar permite atingerea vitezei de 160 de km/h, fără nicio oprire între cele două stații. În mijlocul tunelului ar exista însă o zonă de comunicare, pentru intervenția în caz de necesitate.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Prima pagina

Am votat mulți și-atât


Dăncilă ajunge în turul 2 cu Iohannis

Ai grijă de votul tău!


Tu decizi cine va fi președintele




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ Local


    Ludovic Orban promite bani de la bugetul de stat, pentru aeroport


    Azi 15:44
  • ➤ Local


    Viitoarea Sală Polivalentă din Brașov va costa peste 50 de milioane de euro


    Azi 14:58
  • ➤ Sport


    Valladolid - Gaz Metan Mediaș 1-0 l Brașoveanul Aby Popa a apărat pe final /„A fost experiență nemaipomenită“


    Azi 15:03
  • ➤ Sport


    FRF, despre prezența tricolorilor la barajul pentru EURO 2020


    Azi 14:14
  • ➤ Local


    Primarul George Scripcaru a cerut sprijinul Guvernului pentru noul monument al Asociației 15 Noiembrie


    Azi 14:06
  • ➤ Life


    Atracții turistice


    Cele mai spectaculoase poduri locuibile din lume


    Azi 10:51
  • ➤ Life


    Un top de folos


    10 piese elegante în orice vremuri


    Azi 10:49
  • ➤ Life


    Aperitive de post


    Rulouri cu guacamole


    Azi 10:47
  • ➤ Life


    În trei culori


    Calico, pisica purtătoare de noroc


    Azi 10:27
  • ➤ Life


    Alături de J Lo


    Shakira face show de ziua ei la Super Bowl 2020


    Azi 10:11
  • ➤ Life


    O luptă


    Vica Blochina n-are iubit, dar spune că viața ei e frumoasă


    Azi 10:07
  • ➤ Life


    Vagabondul milionar


    Charles Chaplin, o viață mai ceva ca-n filme


    Azi 10:02
  • ➤ Prima pagina


    32 de ani de la revolta anticomunistă a brașovenilor


    Primul protestatar de la 15 Noiembrie care a murit după ce a trecut prin beciurile Securității


    Azi 09:27
  • ➤ Eveniment


    Premierul Ludovic Orban vine la Brașov la ceremoniile dedicate Revoltei de la 15 Noiembrie ‘87


    Azi 09:20
  • ➤ Arta & Cultura & Media


    Duminică începe festivalul de Dramaturgie Contemporană


    Azi 09:16
  • ➤ Eveniment


    Pro România Brașov, o „stare de mulțumire-nemulțumire“


    Azi 09:15
  • ➤ Eveniment


    Podul de pe strada Timișu Sec, transferat de la CFR SA la municipiul Brașov


    Azi 09:14
  • ➤ Eveniment


    Restricții


    Autobuzele RATBV circulă pe trasee modificate în ziua Crosului „15 Noiembrie“


    Azi 09:11
  • ➤ Actualitate


    Festivalul Etnovember


    Trei machete din viața Brașovului, expuse la Bastionul Țesătorilor


    Azi 08:59
  • ➤ National


    Sunt întârzieri la calcularea pensiilor


    Ludovic Orban: Președintele Casei de Pensii a intrat în concediu medical. Iresponsabil!


    Azi 08:55
  • ➤ National


    Economia României a fost condusă după două bugete, după modelul Al Capone


    Azi 08:47
  • ➤ Week-end


    Unde ieșim


    Invitații de weekend


    Azi 08:42
  • ➤ Life


    Fără operații estetice


    Este cea mai frumoasă femeie din România


    Azi 08:36
  • ➤ Life


    Cum a scăpat Paula Chirilă de 15 kg


    Azi 08:34
  • ➤ Life


    De ce nu are Fuego iubită


    Azi 08:32
  • ➤ Life


    John Legend, cel mai sexy bărbat din 2019


    Azi 08:30
  • ➤ Cititori


    Pentru iubitorii de animale de companie


    Doberman


    Azi 08:26
  • ➤ Cititori


    Este bine să știți


    Aloe vera are șase puteri


    Azi 08:23
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    Azi 08:21
  • ➤ Sport


    România, meci decisiv cu Suedia


    Azi 08:19
  • ➤ Sport


    CSȘ Dinamo Brașov, 40 de ani de existență!


    Azi 08:16
  • ➤ Sport


    Manșa retur din turul trei de calificare


    Corona are meci decisiv pentru calificarea în grupele EHF


    Azi 08:14
  • ➤ Sport


    Liga 4 Brașov. Derbiul etapei a 16-a se joacă la Cristian


    Azi 08:11
  • ➤ Sport


    Hopul Blejoi pentru Cetate Râșnov


    Azi 08:08
  • ➤ Sport


    Duel cu oltenii


    ACS SR Brașov, deplasare la Calafat pentru meciul cu Tractorul Cetate


    Azi 08:05
  • ➤ Economic


    Dan Armeanu (ASF): Puterea de cumpărare a românilor a crescut, în ultimii trei ani, cu 25%


    14.11.2019
  • ➤ National


    Florian Stoica, solistul trupei Conexiuni, a murit


    14.11.2019
  • ➤ Prima pagina


    CJ a semnat proiectul pentru balizajul aeroportului


    14.11.2019
  • ➤ Eveniment


    Au trecut 32 de ani


    2000 de alergători vor lua startul la Crosul „15 Noiembrie ’87"


    14.11.2019
  • ➤ Eveniment


    Guvernul verifică șantierul din curtea Spitalului Județean


    14.11.2019
  • ➤ Eveniment


    Parcări de reședință, atribuite la prețul minim


    14.11.2019
  • ➤ Arta & Cultura & Media


    Eveniment la Filarmonică


    Vioara lui Enescu, la Brașov


    14.11.2019
  • ➤ Actualitate


    Coșul minim de consum pentru un trai decent s-a scumpit


    14.11.2019
  • ➤ National


    Vorbește


    Klaus Iohannis anunță o dezbatere electorală fără Viorica Dăncilă


    14.11.2019
  • ➤ Life


    Prea sus


    Gina Pistol a făcut un atac de panică


    14.11.2019
  • ➤ Life


    Iulia Vântur: „Am trăit în 10 ani cât într-o viață”


    14.11.2019
  • ➤ Life


    Amalia Enache se luptă cu caloriile


    14.11.2019
  • ➤ Life


    Raluca Zenga a avut patru torturi de ziua ei


    14.11.2019
  • ➤ Cititori


    SFAT EXPRES


    Ghid de supraviețuire: Ce este de făcut în cazul unui cutremur?


    14.11.2019
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    14.11.2019
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior


    Amalia Medeea, primul bebeluș al Brașovului din 2014

    Articolul următor


    Cursul a urcat la 4,4947 lei/euro

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porțile istoriei
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 12.479 milisecunde, încărcat în milisecunde