14.1 C
Braşov
Acasă Blog

Nicolae Stoica, cel mai nou consilier local USR-PLUS în Brașov

0

Nicolae Stoica a fost validat în ultima ședința de plen a Consiliului Local Brașov. El este astfel cel mai nou consilier USR-PLUS, în locul lui Victor Ilie, care a fost ales parlamentar la alegerile din 2020.
În Consiliul Local, Victor Ilie era membru al Comisiilor de specialitate nr. 2 și 5 ale Consiliului Local al Municipiului Braşov, iar aceste locuri au devenit vacante, o dată cu plecarea sa. Consilierul Nicolae Stoica, acum din partea Alianței USR-PLUS, dar care a candidat pe listele PLUS, are 62 de ani, este inginer proiectant și antreprenor.

Ludovic Orban: „Mi-e foarte greu să mai sprijin pe cineva la preşedinţia României și m-am hotărât să candidez eu”

0

Fostul premier Ludovic Orban, actual lider al partidului Forţa Dreptei, a anunţat că a hotărât să candideze la preşedinţia României. El spune că îi este greu să mai sprijine pe cineva pentru această funcţie, după ce Klaus Iohannis „a trădat încă din perioada alegerilor parlamentare şi a dat din nou România pe mâna PSD”. În sprijinul deciziei sale, Orban susține că ştie cum funcţionează sistemul instituţional din România.
„Nu am câştigat alegerile parlamentare, dar eram pregătit să guvernăm România, aveam echipă, aveam partener cu care puteam să construim o coaliţie solidă şi cu care să facem cu adevărat reformele necesare pentru România. Din păcate, cel care trebuia să sprijine acest proiect a trădat, Iohannis a trădat încă din perioada alegerilor parlamentare şi Iohannis este cel care a dat din nou România pe mâna PSD, ăsta este adevărul. E adevărat că l-am sprijinit pe Iohannis, dar cine putea să îşi imagineze că omul care nu m-a păcălit numai pe mine, a păcălit şase milioane jumate de români, care toată ziua făcea pulbere PSD-ul, de dimineaţă până seara, care considera PSD-ul răul absolut, care garanta că victoria lui, a PNL, este de fapt victoria împotriva PSD, şansa de dezvoltare a României, el poate să se schimbe într-un asemenea hal, să facă exact opusul a ceea ce a făcut. Nu mi-aş fi imaginat niciodată şi asta e o învăţătură de minte. Sincer, mi-e foarte greu să mai sprijin pe cineva, să mai girez pentru cineva la preşedinţia României şi din cauza asta m-am hotărât să candidez eu”, a declarat Ludovic Orban marți, la lansarea organizaţiei judeţene de Ilfov a partidului Forța Dreptei, potrivit Agerpres.
Fostul premier și președinte al Camerei Deputaților se consideră pregătit să ocupe fotoliul prezidenţial, susţinând că a ajuns preşedintele PNL împotriva voinţei lui Iohannis şi a celor care ascultă de acesta şi nu a făcut niciun compromis.
„De 30 de ani mă pregătesc ca în sesiune şi învăţ. Am ajuns preşedintele Partidului Naţional Liberal împotriva voinţei lui Iohannis şi împotriva voinţei celor care ascultă de Iohannis, atât în PNL, cât şi în afara PNL, în diferite instituţii. A fost o minune că am ajuns preşedintele PNL, un om liber, un om care niciodată nu a făcut pact cu diavolul, un om care niciodată nu a făcut niciun compromis, care nu a lăsat să intre în dulap niciun schelet, ca ulterior cineva să poată să-i arate pisica, un om care toată viaţa lui nu a construit decât pe baza unui singur principiu valabil în democraţie. Poţi să ajungi într-o funcţie în care deţii putere doar dacă câştigi încrederea oamenilor. Singura sursă de legitimitate autentică pentru orice om care girează o funcţie de demnitate publică este încrederea, votul şi mandatul acordat de oameni”, a declarat Orban.
Ludovic Orban a mai spus că ştie cum funcţionează sistemul instituţional din România.
„Candidez pentru că m-am pregătit de 30 de ani să pun umărul la visul meu pentru România. Ştiu ce trebuie făcut, cunosc sistemul instituţional din România, cunosc structurile de putere atât cele vizibile, cât şi cele invizibile, cunosc starea administraţiei, cunosc care sunt tarele, care sunt relele care grevează diferitele structuri instituţionale din România. Ştiu ce ţine pe loc România, pe lângă mediocritatea politicienilor şi dorinţa de a promite caritasuri din patru în patru ani de zile, care rămân evident fără combustibil”, a mai subliniat el.

Lovitură pentru cluburile din Liga 2 și Liga 3! Mai mulți bani pentru arbitri și observatori

0

Agitație mare la cluburile din eșaloanele inferioare din fotbalul intern. Șefii CCA solicită mai mulți bani pentru arbitri și observatori la meciurile de Liga 2 și Liga 3!
Solicitarea va fi pe ordinea de zi a Comitetului Executiv al FRF care va avea loc miercuri, iar din primele informații, Comisia Centrală a Arbitrilor ar dori o majorare de 50 la sută a baremurilor!În aceste condiții, bugetele cluburilor, afectate serios în pandemie, ar avea și mai mult de suferit. În sezonul trecut, un club de Liga 2 plătea 7.160 de lei pentru arbitri și observatori (1.630 de lei pentru arbitrul de centru, câte 1.330 de lei pentru cei doi arbitri asistenți, 370 de lei pentru arbitrul de rezervă și câte 1.250 de lei pentru cei doi observatori.
Dacă baremul va fi majorat cu 50 la sută, din  sezonul viitor un club de Liga 2 va trebui să scoată din conturi peste 10.000 de lei. Ca o comparație, în Liga 1 ”factura” unui club este de 18.642 de lei, după cum urmează: 4.900 de lei pentru arbitrul central, 3.300 de lei pentru asistenți, 1.200 de lei pentru arbitrul de rezervă și câte 2.700 de lei pentru observatori.
În Liga 3, un club a plătit sezonul trecut 3.000 de lei (762 de lei pentru arbitrul de centru, câte 600 de lei pentru cei doi arbitri asistenți și câte 500 de lei pentru cei doi observatori). Cu majorarea de 50 la sută, un club de Liga 3 va trebui să achite arbitrilor și observatorilor 4.500 de lei.

Sondaj. Majoritatea românilor consideră că aveau o viaţă mai bună în comunism

0

Majoritatea românilor consideră că duceau o viaţă mai bună în comunism, arată cel mai recent sondaj al INSCOP, cu privire la percepţia pe care o au românii asupra prezentului, trecutului şi viitorului.
Datele colectate arată că 69,8% dintre români consideră că lucrurile în România se îndreaptă într-o direcţie greşită şi doar 24,3% sunt de părere că lucrurile merg într-o direcţie bună. 5,9% dintre respondenţi nu ştiu sau nu răspund. Potrivit analizei socio-demografice, persoanele care declară că veniturile lunare le permit să aibă tot ce le trebuie fără să se restrângă de la nimic sunt în medie mai optimiste decât restul populaţiei în ceea ce priveşte direcţia ţării. În contrast, persoanele cu vârsta între 45 şi 59 de ani, respectiv angajaţii la privat sunt în medie mai pesimişti decât restul populaţiei în ceea ce priveşte direcţia ţării.

Întrebaţi ce cred despre situaţia generală din România, comparativ cu cea de acum 30 de ani, 54% dintre respondenţi spun că este mai rea, 35,6% că este mai bună, 8,5% că este la fel, iar 1,9% nu răspund. Profilul celor care consideră că era mai bine în comunism Potrivit sondajului, cred într-un procent semnificativ mai ridicat decât media că situaţia în România este mai bună decât în 1989 următoarele categorii: tinerii sub 30 de ani, persoanele cu educaţie superioară, gulerele albe şi persoanele care declară că veniturile lunare le permit să aibă tot ce le trebuie fără să se restrângă de la nimic. Persoanele cu venituri care nu le ajung nici pentru strictul necesar şi persoanele cu educaţie primară cred într-un procent semnificativ mai ridicat decât media că situaţia din România este mai rea decât în 1989.

Totodată, 43,5% dintre români cred că peste 30 de ani situaţia ţării va fi mai bună decât acum, 14,3% că va fi la fel, iar 34,5% că va fi mai proastă decât cea din prezent.

În ceea ce priveşte reforma administrativ teritorială, 60,7% dintre români cred că ar îmbunătăţi calitatea serviciilor publice din România, în timp ce 31,9% sunt de părerea contrarie, iar 7,4% nu ştiu sau nu pot aprecia. În condiţiile în care reforma administrativ-teritorială ar putea cuprinde posibilitatea unificării/comasării unor localităţi, 60,8% dintre respondenţi consideră că reforma administrativ teritorială ar putea îmbunătăţi calitatea serviciilor publice din România. 35,3% sunt de părerea contrarie, iar 3,9% nu ştiu sau nu pot aprecia. De asemenea, 59,9% dintre respondenţi declară că ar avea o părere bună despre posibilitatea înfiinţării unor regiuni care să reunească mai multe judeţe, 34,4% că ar avea o părere proastă, iar 5,8% nu ştiu sau nu răspund. Sondajul de opinie a fost realizat INSCOP Research la comanda thinktank-ului STRATEGIC Thinking Group. Datele au fost culese în perioada 23 mai- 14 iunie 2022, prin prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eşantionului fiind de 1500 de persoane, reprezentativ pe categoriile sociodemografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.53 %, la un grad de încredere de 95%.

Inspectoratul Județean de Poliție Brașov angajează…muncitori !

0

Inspectoratul de Poliție Județean Brașov, cu sediul în municipiul Brașov, strada Nicolae Titulescu, nr. 28, organizează concurs pentru ocuparea a 6 posturi vacante de personal contractual din cadrul I.P.J. Brașov, prin încadrare cu personal recrutat din sursă externă, după cum urmează:

-Muncitor calificat IV (mecanic auto) la Serviciul Logistic – Compartimentul Exploatare și reparații auto
Nivelul studiilor: studii generale (minimum 8 clase) cu diplomă de absolvire;
-Muncitor calificat IV (electrician) la Serviciul Logistic – Compartimentul Administrarea patrimoniului imobiliar
Nivelul studiilor: studii generale (minimum 8 clase) cu diplomă de absolvire;
-Muncitor calificat IV (instalator) la Serviciul Logistic – Compartimentul Administrarea patrimoniului imobiliar
Nivelul studiilor: studii generale (minimum 8 clase) cu diplomă de absolvire;
-Îngrijitor la Serviciul Logistic-Compartimentul Administrarea patrimoniului imobiliar
Nivelul studiilor: studii generale (minimum 8 clase) cu diplomă de absolvire;
-Muncitor calificat IV (bucătar) la Serviciul Logistic – Compartimentul Popotă,
Nivelul studiilor: studii generale (minimum 8 clase) cu diplomă de absolvire
-Operator controlor date III la Serviciul Rutier
Nivelul studiilor: studii liceale cu diplomă de bacalaureat;

Pentru posturile de personal contractual menționate mai sus, vechimea în specialitatea studiilor/muncă nu este necesară.
Înscrierea și depunerea dosarelor de înscriere se fac personal, la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Brașov – Serviciul Resurse Umane, situat în municipiul Brașov, str. Dimineții nr.1, începând cu data de 27.06.2021, până la data de 11.07.2022, inclusiv, în intervalul orar 09.00 – 12.00, în zilele lucrătoare, iar completarea dosarului cu fișa de aptitudine se va face până la data de 19.07.2022. Data probei scrise: 03.08.2022, ora 10,00.Data probei interviu: 09.08.2022, ora 10,00.
Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante se vor desfășura la sediul I.P.J. Brașov din municipiul Brașov, str. Nicolae Titulescu nr. 28.
Pe site-ul Inspectoratului de Poliție Județean Brașov se regăsesc informațiile complete cu privire la posturile existente, programul înscrierilor, condițiile de participare, documentele necesare și modalitatea de desfășurare a concursurilor, în secțiunea Carieră – Posturi scoase la concurs: https://bv.politiaromana.ro – Secțiunea Carieră.

Modificările sistemului fiscal din România : Ciolacu- Fac un ultim apel la colegii din Coaliție. Nu putem continua cu un sistem învechit și nedrept

0

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a transmis, marți, că face „un ultim apel către colegii mei din Coaliție, înainte de reuniunea de mâine, să înțeleagă necesitatea ca România să aibă un cadru fiscal modern și european”.
„Fac un ultim apel către colegii mei din Coaliție, înainte de reuniunea de mâine, să înțeleagă necesitatea ca România să aibă un cadru fiscal modern și european. Nu putem continua cu un sistem învechit și nedrept, care produce dezechilibre economice și inechitate socială. Este un nonsens să așteptăm un progres general pentru români cu un sistem regresiv, în care cine câștigă mai mult plătește procentual mai puțin! Oricât de tare ar deranja acest lucru, pensiile speciale care ne costă peste 2 miliarde de euro anual, trebuie supraimpozitate. Totodată, trebuie taxate corect averile celor care trăiesc în lux. Statul are datoria de a-i ajuta, mai ales în această perioadă grea, atât pe angajații aflați în zona salariului minim pe economie, cât și pe pensionarii cu cele mai mici venituri. A ne face că nu vedem această realitate înseamnă a pune un simplu bandaj pe o rană atunci exact când pacientul are nevoie de medicamente mai puternice! Nu vrem noi taxe care să împovăreze mediul de afaceri, ci vrem o reașezare a sarcinii fiscale astfel încât toți românii care câștigă cinstit din munca lor să simtă că sistemul fiscal este la fel de corect ca și ei. Momentan, nu avem așa ceva! De aceea, PSD nu se va opri până când nu vom realiza un sistem comparabil cu cele mai dezvoltate economii din Europa. Și mai este un subiect care trebuie lămurit în Coaliție. Este nevoie de un plan urgent pentru siguranța energetică a țării în perioada următoare. Susținem protejarea mediului, ne respectăm angajamentele pe termen lung, dar prioritatea momentului este să-i protejăm pe români! Iar, în clipa de față, adevărul crud este că nu există o strategie energetică care să răspundă urgențelor actuale”, arată un mesaj al lui Marcel Ciolacu pe Facebook.
Liderii coaliției de guvernare se întâlnesc miercuri pentru a finaliza discuțiile pe modificările propuse la Codul Fiscal.

Kelemen explică de ce Ungaria a putut plafona prețurile la carburanți și România nu: ”Am făcut o mare prostie acum foarte mulți ani”

0

Președintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat, marți, la Digi24, că în coaliția de guvernare au fost discutate mai multe variante de reducere a prețurilor la carburanți, însă că în final a fost decisă compensarea cu 50 de bani. El consideră că „marea majoritate a traderilor” vor aplica această compensare, având în vedere că au existat discuții cu reprezentanți ai marilor companii OMV și Rompetrol. De asemenea, vicepremierul a explicat că impactul unei plafonări a prețurilor la benzină și motorină prin lege ar fi „brutal” pentru piață și, având în vedere că statul nu mai deține majoritatea în niciuna dintre companiile petroliere, nu mai poate controla nici prețul, așa cum a făcut guvernul maghiar.
„Mecanismele de aplicare a acestei decizii vor fi stabilite de Ministerul Energiei, Ministerul Economiei și Ministerul de Finanțe, dar nu vom umbla până la urmă la TVA și la accize, ci va fi o compensare din bugetul statului pentru cei care vor aplica această reducere. Cred că marea majoritate a traderilor vor aplica această compensare. A fost o discuție cu reprezentanții OMV-ului, cu cei de la Rompetrol. Acest lucru înseamnă deocamdată pentru 3 luni de zile. Nu sunt convins că așa va rămâne, dar este o primă perioadă. Pe de altă parte, efortul bugetar va fi în jur de 800 – 900, până la 1 miliard de lei pentru 3 luni. În acest moment, atât am putut asuma de la bugetul de stat pentru 3 luni, dar eu recunosc că au fost mai multe variante de lucru pe masa Coaliției”, a declarat Kelemen Hunor.
Acesta a spus că „greșelile vechi” ale statului român „au o umbră lungă, care vine până în 2022”.
„Toată lumea spune cum au făcut ungurii, cum au făcut alții. Noi am făcut o mare prostie acum foarte mulți ani și trebuie să spunem acest lucru. Statul român nu mai controlează aproape nimic din ceea ce înseamnă industria de petrol. Rafinăriile nu sunt în proprietatea statului. În Ungaria, MOL-ul este proprietar cam 80, 80 și ceva la sută din tot ce înseamnă industria petrolului și statul este acționar majoritar în MOL. Și ei au redus marja de profit. De acolo au reușit să plafoneze pentru o perioadă, nu știu cât de lungă. Noi nu avem această posibilitate, din păcate. Acum se demonstrează că greșelile vechi au o umbră lungă, care vine până în 2022. Atunci am mers pe ideea că totul trebuie să dai la privat. Nu prea ai dat la privat, că OMV-ul cât de mult e privat e o altă discuție. Statul român a scăpat din mână tot ce înseamnă control pe acest sector și nu numai. În zona de energie, această perioadă demonstrează că e bine să ai pârghiile de control, dincolo de autoritatea de reglementare, care are niște posibilități, dar destul de limitate. În acest moment noi nu putem să mergem pe varianta de a umbla la marja de profit, fiindcă nu deținem noi majoritatea în aceste companii”, a afirmat Kelemen.
Despre o posibilă limitare prin lege a marjei de profit, liderul UDMR spune că „se poate la un moment dat, dar atunci ajungi la o intervenție brutală pe piață și acest lucru se poate asuma”.
„Au fost mai multe variante, inclusiv să înjumătățim TVA și să reducem accizele, care e o chestiune mult mai dificilă în acest moment, și atunci să avem un preț într-un fel plafonat. Dar asta ar fi însemnat un impact bugetar mult mai mare. Cine ce părere a avut chiar nu contează în Coaliție, fiindcă au fost discuții ample, pe alocuri destul de aprinse”, a mai spus Kelemen Hunor.

Fosta cantină a Grupului Școlar Steagu Roșu, transformată în cantină socială. Dacă proiectul va fi aprobat de consilierii locali….

0

În ședința Consiliului Local Brașov de miercuri, unul dintre punctele de pe ordinea de zi asupra cărora consilierii locali trebuie să se pronunțe este cel referitor la aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici aferenți realizării obiectivului de investiție “Refuncționalizarea, reabilitarea, modernizarea și dotarea clădirii din str. Panselelor nr. 23 pentru a funcționa drept Cantină socială”.
Clădirea propusă pentru a fi transformată în cantină socială este cea care timp de zeci de ani a funcționat ca și cantină a fostului liceu Steagul Roșu. Unul dintre avantajele alegerii acestei clădiri este faptul că ea se află în apropierea Centrului Multifuncțional de Servicii Sociale, unde funcționează Direcția de Asistență Socială și a viitorului Centru pentru Persoane fără Adăpost, într-o zonă care este deja un centru social. Un alt avantaj este cel legat de destinația inițială, de cantină, ceea ce face mai ușoară stabilirea fluxurilor de aprovizionare, servire și debarasare. Valoarea estimată a lucrărilor de reabilitare este de aproximativ 1,4 milioane de euro.


,,Unul dintre obiectivele noastre ca Municipalitate este să asigurăm cele mai bune condiții tuturor brașovenilor, inclusiv celor mai puțin norocoși dintre noi. De peste 10 ani nu mai dispunem de o cantină socială, ceea ce ne îngreunează foarte mult sprijinul pe care îl acordăm celor cu venituri foarte mici. În perioada în care Municipalitatea avea o cantină socială, peste 150 de brașoveni beneficiau, zilnic, de o masă caldă. Astăzi sunt cei de la «Bucuria Darului» care ne sprijină în acest demers, beneficiind și de o finanțare de la bugetul local, dar consider că este normal să ne îndeplinim această obligație, morală și legală, față de semenii noștri, de a le asigura minimum necesar pentru supraviețuire. Clădirea în care vom amenaja această cantină este într-o stare foarte proastă, dar poate deveni un reper pentru aceste servicii, mai ales că din punct de vedere arhitectural, este o clădire foarte frumoasă. Obiectivul nostru este ca în câțiva ani să tranformăm această zonă într-un centru integrat de servicii sociale, astfel încât, indiferent de tipul de problemă socială pe care o avem, să mergem într-un singur loc”, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.
Clădirea propusă spre reabilitare și transformare în cantină socială a fost construită între anii 1982-1985 și a funcționat ca și cantină școlară a liceului industrial, iar la momentul actual nu este utilizabilă, aflându-se într-o stare destul de precară (funcțional, din punctul de vedere al finisajelor, al elementelor de compartimentare și etanșeitate, al eficienței energetice, al igienei și al sănătății). Conform expertizei tehnice, nu sunt totuși necesare lucrări de consolidare a clădirii.
Proiectul vizează reabilitarea, refuncționalizarea, modernizarea și dotarea clădirii, abandonată în 2004, pentru funcțiunea de cantină socială + spații conexe.
Printre lucrările propuse prin documentația supusă aprobării consiliului local se află:
– refacerea integrală a acoperișului și învelitorii, cu învelitoare din țiglă ceramică tip solz;
– izolație din vată minerală de sticlă cu grosimea de 25 cm cu barieră de vapori și folie de polietilenă, peste planșeele către pod, termoizolarea planșeului subsolului la partea inferioară cu vată bazaltică de 10 cm grosime, termoizolarea pereților exteriori cu vată bazaltică de 10 cm grosime, termoizolarea soclului cu polistiren extrudat de 8 cm grosime;
– schimbarea totală a tâmplăriei exterioare existente și degradate cu tâmplărie din aluminiu de culoare gri cu geam triplu strat, păstrând aceleași caracteristici cu cele existente;
– schimbarea totală a tâmplăriei interioare și montarea de tâmplărie nouă din aluminiu, de culoare gri;
– lucrări de demolare a pereților nestructurali de compartimentare existenți;
– decopertări de tencuieli la tavane și pereți;
– realizarea de noi goluri funcționale în pereții existenți;
– realizarea de noi compartimentări;
– lucrări pentru conformarea clădirii la exigența de securitate la incendiu: protejarea elementelor de lemn din componența planșeelor de la parter și etaj și a pereților din lemn de la nivelul etajului către spațiul podului, dotarea clădirii cu uși rezistente la foc, protecția ferestrelor de pe fațada de sud prin cortine rezistente la foc timp de 90 minute;
– refacerea planșeelor de lemn și protejarea acestora cu vopsea termospumantă și plăci de gips carton;
– realizarea de noi accese (terase exterioare cu trepte de acces).

Finisajele interioare propuse sunt următoarele:
– refacere tencuieli și zugrăveli cu var lavabil, la toată suprafața tavanelor, grinzilor și pereților, combinate cu faianță în grupurile sanitare, blocul alimentar, vestiare, depozitele de alimente sau pardoseli din gresie antiderapantă, parchet și covor PVC, în funcție de destinația încăperilor;
– refacerea treptelor scărilor interioare existente și placarea lor cu granit;
– recondiționarea balustradelor existente, care vor fi revăzute cu mână curentă din lemn natur băițuit;
– uși rezistente la foc 30 minute la camera ECS și uși rezistente la foc 60 minute la camerele de la etaj ce comunică cu podul + chepeng de acces în pod rezistent la foc 30 minute.

Finisajele exterioare propuse sunt următoarele:
– învelitoare tip șarpantă din țiglă ceramică tip solz – culoare cărămiziu;
– tencuială decorativă minerală pentru exterior de minim 3 mm grosime – culoare alb;
– tâmplărie aluminiu cu geam termopan- culoare gri;
– placarea soclului, jardinierelor și stâlpilor de acces principal și secundar cu cărămidă aparentă – culoare gri;
– placarea treptelor și teraselor de acces și a terasei exterioare de la etaj cu gresie antiderapantă – culoare gri;
– balustrade și mâini curente din metal vopsit în câmp electrostatic – culoare gri;
– placare terasă exterioară de la etaj cu gresie antiderapantă, refacerea hidroizolației și realizarea unei termoizolații la interior de 10 cm grosime, din vată bazaltică.

Amenajări exterioare:
– alei carosabile de acces aprovizionare, catering, personal și pentru spațiul tehnic și platformă gunoi;
– rampă pentru persoane cu dizabilități locomotorii la intrarea principală;
– se va curăța terenul în jurul clădirii și se vor planta arbori, arbuști și flori;
– se vor reface trotuarele perimetrale din beton armat.

Regimul de înălțime al clădirii este subsol parțial + parter + etaj parțial, cu o suprafață construită desfășurată de 2.001,00 mp.
Durata de realizare a proiectului de investiţie este de 18 luni. Valoare C+M lei inclusiv TVA: 6.817.320,50 lei. Valoare C+M euro inclusiv TVA: 1.377.486,92 euro, TVA: 219.934,89 euro

Au început furturile de benzină din mașinile parcate! Înapoi în 1989….

0

Polițiștii din Făgăraș au reținut doi indivizi care au început să golească rezervoarele mașinilor parcate în localitate ! Din cercetările efectuate în cauză a reieșit faptul că, în perioada 30/31 mai – 14/15 iunie 2022, cei 2 au sustras combustibil din mai multe autovehicule aflate parcate pe raza municipiului Făgăraș, județul Brașov. Ca urmare, polițiștii au organizat o acțiune de prindere în flagrant delict a persoanei bănuite de săvârșirea faptelor anterior menționate, ocazie cu care au fost depistați doi bărbați, în vârstă de 33 ani și 23 ani din municipiul Brașov și localitatea Hălchiu, județul Brașov, imediat după ce ar fi sustras combustibil din trei autovehicule parcate. În continuarea cercetărilor s-a stabilit faptul că bărbatul în vârstă de 33 ani, ar fi condus un autovehicul, cu care s-ar fi deplasat la și de la locul faptelor anterior precizate, deși nu deținea permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule. Din materialul probator administrat în cauză, în sarcina bărbatului, în vârstă de 33 ani, s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de „furt calificat”, în formă continuată (8 acte materiale) și „conducerea unui vehicul fără permis de conducere”, în formă continuată (5 acte materiale), iar în sarcina tânărului în vârstă de 23 ani, săvârșirea infracțiunii de „furt calificat”, în formă continuată (3 acte materiale).
Cei doi bărbați au fost reținuți ieri pentru 24 de ore iar astăzi, Parchetul de pe lângă Judecătoria Făgăraș a dispus măsura controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile.
În cauză, cercetările sunt continuate în cadrul dosarului penal constituit pentru administrarea întregului probatoriu, dosar instrumentat sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Făgăraș, în care se va propune soluție legală la finalizarea cercetărilor.

INTERVIU Claudiu Ilian – Director Commercial Operations, Philip Morris România

0

1. Ultimii doi ani au produs schimbări majore în viețile tuturor, iar aici putem include și relația organizațiilor cu clienții lor. Cât de dificilă a fost interacțiunea cu clienții dumneavoastră având în vedere schimbările ce au avut loc la nivel național și global?

Pentru noi, ultimii doi ani au fost un test de adaptare și transformare pe care cred că l-am trecut cu succes. Paradoxal, ne-am simțit mai aproape unii de alții, în ciuda distanței. În tot ceea ce am făcut am pus accent pe clienții noștri, am vrut să le arătăm că le suntem alături, că ținem cont de feedbackul lor și de nevoile lor. Nu a fost un proces foarte dificil, a fost mai mult un test de adaptare, după cum spuneam, la un status quo nou și o nouă etapă din transformarea companiei la nivel global și local.

Cifrele de business confirmă Philip Morris International drept al doilea cel mai mare jucător de pe piața bunurilor de larg consum (FMCG) din România în 2020, cu o cifră de afaceri de 3,43 de miliarde RON, iar acest lucru înseamnă că am câștigat de-a lungul timpului încrederea publicului nostru. Performanța Philip Morris România a fost validată de analiști economici, iar cifrele se regăsesc în cel mai recent studiu realizat de Strategic Thinking Group, „Impactul economic al Philip Morris International în România”.

2. Intrarea în pandemie a dus la accelerarea procesului de digitalizare în fiecare companie. A îngreunat această operațiune activitatea departamentului dumneavoastră?

Digitalizarea din primăvara anului 2020 nu a îngreunat activitatea companiei și nici a departamentului pe care îl conduc. În realitate, a fost o accelerare a unor planuri pe care compania le avea deja la nivel global, dar care urmau un curs normal, mai lent. Așa că digitalizarea a fost primită cu mare deschidere, ca un pas firesc și necesar în dezvoltarea noastră. În primul rând, pentru că mulți dintre angajații noștri sunt tineri, dar și pentru că publicul căruia ne adresăm este dintr-o categorie de vârstă pentru care instrumentele digitale sunt aproape native. Filosofia noastră a fost simplă: în cazul celor care au avut nevoie de ajutor, am fost acolo prin toate canalele posibile.

3. Probabil că ați observat mai multe modificări la nivelul comportamentului clienților dumneavoastră. Ați putea să ne spuneți care sunt cele mai importante și cum ați acționat pentru a răspunde noilor nevoi ale acestora?

Consumatorii noștri și nevoile lor s-au schimbat în ultimii doi ani, iar noi am încercat să ne adaptăm constant. Deși a existat nevoia de a păstra distanța, consumatorii noștri își doreau acces facil la produsele noastre. Am pus siguranța pe primul plan, am căutat cele mai bune soluții și cele mai bune canale prin care să oferim sprijin personalizat. Ne-am adaptat în permanență, conform feedback-ului consumatorilor, dar am ținut cont și de siguranța și starea de bine a colegilor noștri, cei care interacționau sau nu cu consumatorii. Toate serviciile pe care le oferim și toate produsele pe care le dezvoltăm au la bază feedbackul consumatorilor, iar „consumer centricity / accentul pus pe consumator” este principiul de bază care ne conduce.

4. Ce proiecte aveți în curs de implementare în viitorul apropiat?

PMI este singura companie care s-a angajat în mod transparent să înlocuiască țigările cu alternative fără fum, mai puțin nocive, cât mai curând posibil. Vom continua să investim în îmbunătățirea experienței consumatorilor și să aducem pe piață inovații care să răspundă nevoilor lor. De asemenea, vom investi, în continuare, peste 100 de milioane de dolari în transformarea fabricii Philip Morris România din Otopeni și dezvoltarea produselor fără fum în perioada 2022-2023. Investițiile vor fi canalizate în extinderea infrastructurii comerciale, deoarece ne-am propus să facilităm accesul consumatorilor adulţi la 100 de puncte de vânzare cu specific IQOS (până la finalul anului 2022), în care să aibă parte de experienţe personalizate, și în dezvoltarea oamenilor noștri.

Însă, trebuie să menționez că pentru a continua să investim, avem nevoie de predictibilitate legislativă, precum și de un cadru fiscal echilibrat care să îi încurajeze pe cei care altfel ar continua să fumeze să treacă la alternative mai bune, fără fum.

5. Cum credeți că va evolua piața produselor de tutun din România în următorii 5 ani? Cum s-a schimbat piața de acum 10-15 ani?

Ce pot să spun cu toată convingerea e că industria noastră nu e un domeniu pentru spiritele conservatoare. Cine ar fi crezut, în urmă cu 10-15 ani, că vom trăi ziua în care o companie din industria tutunului va declara că vrea să nu mai vândă țigări și va face pași importanți în această direcție? Ba chiar va vorbi deschis despre pericolele pe care țigările și arderea tutunului le au asupra sănătății?

Philip Morris International este o companie care se transformă din temelii pentru a construi un viitor fără fum. Acest lucru era de neimaginat acum 10-15 ani, iar următorii 10-15 ne vor surprinde și mai mult. În urmă cu 10 ani, lucram încă la cercetarea și dezvoltarea unor alternative mai bune la continuarea fumatului. Astăzi, știința și tehnologia pe care le-am dezvoltat ne oferă șansa de a ne îmbunătăți activitatea. Viziunea „dincolo de nicotină” a PMI face parte dintr-o transformare mai amplă care plasează sănătatea, știința, tehnologia și sustenabilitatea în prim-plan. Dezvoltăm produse și soluții menite să îmbunătățească viețile oamenilor și să aibă un impact pozitiv asupra societății.

Vom continua să inovăm și să dezvoltăm alternative mai bune pentru acei adulți care continuă să fumeze, deoarece suntem total angajați să înlocuim țigările cu alternative mai puțin dăunătoare, fundamentate științific, cât mai repede posibil. Facem progrese uriașe în scopul realizării acestui obiectiv, așa că următorii ani vor fi plini de provocări pe care abia le așteptăm.

6. Philip Morris este o companie care se transformă la nivel global. Ce înseamnă această transformare la nivel de business, de operațiuni comerciale și la nivelul oamenilor pe care îi conduceți?

Înainte să încep să vorbesc despre transformare, vreau să vă spun de ce facem asta. Pentru că așa este corect. Se estimează că, în lume, sunt peste un miliard de fumători, iar în România aproape 5 milioane. Acești oameni merită o abordare pragmatică și o soluție rațională care să îi facă să renunțe la țigări. Astăzi, această soluție există – produsele fără fum.

Datorită acestor produse a început o etapă nouă și pentru departamentul de vânzări. Întreaga forță de vânzări a devenit mult mai participativă și autonomă. Ne transformăm cu toții pentru a construi un viitor fără fum, iar acest obiectiv și tot ceea ce facem pentru a-l îndeplini se vede în birouri, pe teren, în fabrică, peste tot. Practic, acum, suntem o companie multinațională care se comportă ca un start up. Această transformare are în spate oamenii din PMI, fie că sunt colegii mei din vânzări sau colegii din fabrică, colegii din serviciul de asistență clienți sau cei din laboratoarele de analiză. Tuturor le sunt sincer și profund recunoscător pentru că împreună trăim cea mai bună perioadă din ultimii 20 de ani.

Ne-am transformat dintr-o companie care era orientată spre brand și căuta să îmbunătățească metode și practici vechi de ani de ani de zile într-una care pune consumatorul în centrul tuturor activităților și inovează permanent. Am creat departamente noi care guvernează inițiativele și proiectele pe care le implementăm, iar practicile și chiar canalele de vânzări au fost schimbate. Un produs inovator nu poate fi pus pe piață pur și simplu. Trebuie să ajungem la fumătorul adult, să îi prezentăm acest produs fără fum și să îl convingem să nu se mai întoarcă la țigări. Experimentăm și implementăm doar soluții care provin dintr-o nevoie a consumatorilor și numai după ce au fost testate.

7. Impactul economic al companiei în România este remarcabil, conform unui studiu lansat recent de Strategic Thinking Group. Care sunt cele mai importante rezultate ale acestui studiu și cum s-a ajuns la ele?

Într-adevăr, rezultatele sunt remarcabile în mai multe privințe. În primul rând, cifrele financiare ne validează drept unul dintre cei mai importanți contribuabili la bugetul de stat, ceea ce reprezintă un real suport pentru statul român. În 2020, Philip Morris International a fost al doilea cel mai mare jucător de pe piața bunuirlor de larg consum din România, cu o cifră de afaceri de 3,43 de miliarde RON. Însă, impactul total al activității economice desfășurate (impact direct, indirect și indus) este mai mare, cu o valoare estimată de 4,4 de miliarde RON. Vânzările de produse PMI pe piața din România au generat accize în valoare de 1,9 miliarde RON și TVA în cuantum de 0,6 miliarde RON. Toate acestea ca urmare a investițiilor de aproape 500 de milioane USD realizate în perioada 2017-2021 și a transformării fabricii Philip Morris România din Otopeni într-o unitate de producție de ultimă generației pentru consumabilele pentru IQOS și alte produse fără fum.

Nu mai puțin important, la nivel de resurse umane, am reușit să atragem aproape jumătate din forța de muncă din industria tutunului. În perioada 2016-2021, numărul angajaților PMI în România a crescut de la 858 la 1.178 – o rată anuală de creștere de 7%. Procentul este foarte important în contextul în care sectorul industrial în țara noastră înregistrează un declin de 1%. Compania a generat, astfel, în 2020, un nivel total estimat de 2.945 de locuri de muncă.

Brașoveni, bătuți de neveste

0

Agenții de la Secția 1 Poliție Brașov au fost sesizați de un bărbat din oraș cu privire la faptul că, pe fondul unor discuții în contradictoriu, a fost agresat fizic de soția lui. Agresiunea ar fi avut loc ieri dimineață, la domiciliul celor doi.
Polițiștii au deschis dosar penal în acest caz pentru violență în familie. Au vrut să emită și ordin de protecție provizoriu, în urma completării formularului de evaluare a riscului, dar victima a refuzat acest lucru.
Cercetările sunt continuate în cadrul dosarului penal constituit, instrumentat sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Brașov.
Aseară, un alt bărbat, în vârstă de 46 de ani, din Făgăraș, a sunat la Poliție, pentru a reclama faptul că, pe fondul unor discuții în contradictoriu și al consumului de alcool, a fost amenințat cu acte de violență de către concubina lui.
„În conformitate cu prevederile legale și având în vedere faptul că, în urma completării formularului de evaluare a riscului s-a constatat faptul că există pericol iminent, polițiștii au emis ordin de protecție provizoriu pe o perioadă de 5 zile față de femeie”, a precizat purtătorul de cuvânt al IPJ Brașov, comisarul de poliție Alina-Maria Ivan. Și în acest caz s-a întocmit dosar penal în care se fac cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de „amenințarea”, instrumentat sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Făgăraș.