Traseele spre Cristian, Ghimbav, Sânpetru și Bod vor fi deservite în paralel de RATBV și transportatorii privați
Traseele metropolitane Brașov Sânpetru Bod și Brașov Ghimbav vor fi deservite în continuare, atât de RATBV, care a intrat în aceste zone de la 1 iulie, cât și de transportatorii privați care au deținut și până acum licența. Deși s-a adresat instanței pentru a suspenda dreptul RATBV de a circula pe cele trei trasee și chiar pe Brașov Cristian, Transbus Codreanu a pierdut procesul. Decizia Tribunalului Brașov nu este însă definitivă, astfel că transportatorii privați de pe aceste trasee vor circula în paralel cu RATBV, până la clarificarea situației.
Tribunalul Brașov a respins solicitarea depusă de Transbus
Pe 26 iunie, printr-o ordonanță de urgență publicată două zile mai târziu, Guvernul a a deschis cutia Pandorei prin decizia de prelungire, până în 2023, a planurilor de transport interjudețean, valabile la data respectivă. Ordonanța a avut efect și asupra transportului din județul Brașov și inclusiv asupra licențelor de pe cele 3 trasee, care urmau să expire la sfârșitul lunii iunie. În timp ce Consiliul Județean a aprobat, pe 26 iunie (când OUG nu fusese publicată), noile planuri de transport valabile de la 1 iulie, fără cele 3 trasee. Situația a devenit astfel, foarte încurcată, nici RATBV și nici transportatorii privați nefiind dispuși să renunțe la aceste trasee deservite. Mai mult, Transbus Codreanu, căreia conform OUG de la sfârșitul lunii iunie, i se prelungește până în 2023 licența de transport pentru Brașov Sânpetru Bod, a mers în instanță pentru a anula hotărârea Consiliului Județean, de aprobare a noului plan de transport al județului. În respectivul plan traseul Brașov Sânpetru Ghimbav dar și cel de pe Brașov Ghimbav și Brașov Cristian (unde RATBV asigură transportul de la 1 ianuarie 2019) au fost scoase scoase, având în vedere că licențele de transport ale privaților urmau să expire la 30 iunie. Traseele au fost atribuite Asociației de Dezvoltare a Transportului Metropolitan care are contract cu RATBV. În instanță, Tribunalul Brașov a decis vineri să respingă cererea operatorului privat, de suspendare a HCJ și a dreptului RATBV de a circula pe cele 3 trasee. Cu toate astea, cele 3 trasee (Cristian, Ghimbav și Sânpetru-Bod) vor fi asigurate în continuare atât de RATBV cât și de operatorii privați, întrucât decizia Tribunalului nu este definitivă.
Operatorul privat, procese împotriva tuturor autorităților
În procesul pierdul la Tribunalul Brașov, SC Transbus SA a chemat în judecată Consiliul Județean Brașov și Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov. În acest dosar a intervenit și RATBV SA în sprijinul Consiliul Județean Brașov și Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov. Pe lângă acest proces, operatorul a deschis și alt proces, pârâte fiind mai multe instituții și autorități locale, respectiv Consiliului Local Bod, Consiliului Local Cristian și Consiliului Local Ghimbav. Compania privată solicită anularea dreptului RATBV să circule pe traseele 110, 210 și 420 care asigură transportul spre Cristian, Ghimbav, Sânpetru și Bod.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres,
puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol
dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil
link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!