90 de milioane de lei pentru autostrada Comarnic-Brașov
×
Î n c h i d e
g a l e r i a
f o t o
Publicitate
Dimensiune font:
Autor: Mihaela Parghel,
23.02.2016
Potrivit datelor publicate de CNADNR, licitația pentru cele două sectoare de drum din capătul de autostradă al tronsonului Comarnic-Brașov este în desfășurare
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) prevede în bugetul pe 2016 aproape 90 de milioane de lei pentru autostrada Comarnic - Brașov. Suma este prevăzută pentru capetele acestui tronson, respectiv pentru sectorul Comarnic - Predeal și Predeal - Cristian. Într-un plan de investiții pe 2016, CNADNR arată că pentru primul lot vor fi alocate în acest an 45 de milioane de lei, iar pentru al doilea lot, încă 42 de milioane de lei de la buget.
Licitațiile pentru capetele autostrăzii Comarnic - Brașov încă nu s-au atribuit
Potrivit datelor publicate de CNADNR, licitația pentru cele două sectoare de drum din capătul de autostradă al tronsonului Comarnic-Brașov este în desfășurare. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale arată în expunerea sa că, în data de 13 octombrie 2015, a avut loc deschiderea ofertelor la licitațiile organizate deja. Pentru lotul 1, respectiv Comarnic-Predeal, km 111+300 - km 115+300 (4 km), a fost depusă o ofertă, iar procedura a fost anulată. Pentru lotul al doilea, respectiv sectorul Predeal-Cristian, km 162+300 - km 168+600 (6,2 km ) și drum de legătură (3,7 km), au fost depuse zece oferte, iar procedura de evaluare este în curs. Durata contractului este de 72 de luni începînd de la data atribuirii contractului sau emiterii ordinelor de începere a serviciilor sau lucrărilor, din care 48 luni este perioada de garanție.
Ocolitoarea Brașovului trebuie să fie gata în primul semestru al anului
În acest an continuă și lucrările pentru Ocolitoarea Brașovului, care va trebui finalizată în 2016. Din raportul CNADNR rezultă că Tronsonul I, care face legătura între DN 1 și DN 11 (Dîrste Triaj), este finalizat în procent de 52,8%, dar din punct de vedere fizic, lucrările au trecut de 70%. Motivul pentru această întîrziere ar fi perioada necesară evaluării lucrărilor executate de fostul antreprenor, precum și cea alocată întocmirii proiectului tehnic de remediere a acestora. Data estimată pentru finalizare este semestrul întîi al anului 2016, conform «determinării inginerului», se mai arată în raportul privind situația proiectelor aflate în curs de implementare.
Pe de altă parte, dublarea Tronsonului II (DN 11 - DN 13) care are o lungime de 4,92 de kilometri, este finalizat în procent de 43,08%, stadiul fizic al lucrărilor fiind la 50%. Lucrările, în valoare de 64,42 de milioane lei, au început pe 7 august 2014 și trebuiau să fie gata pe 7 noiembrie 2015. Acum, noul termen de finalizare a lucrărilor este semestrul întîi al anului 2016, conform «detereminării inginerului». Conducerea companiei susține că lucrările au întîrziat din cauza exproprierii suplimentare, ca urmare a adaptării proiectului la situația din teren. În bugetul pe acest an al CNADNR, pentru ocolitoarea Brașovului este prevăzută suma de 11,774 milioane de lei din Programul Operațional Sectorial-Transporturi (2007-2013) și, avînd în vedere că proiectul a fost fazat (adică implementarea se realizează în două cicluri bugetare europene), din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2016, este prevăzută alocarea sumei de 84,816 de lei.
Bani și pentru DN 73 A
Cu bani europeni, CNADNR a început și modernizarea DN 73 Pitești-Cîmpulung-Brașov, valoarea totală a lucrărilor fiind estimată la suma de 275,86 milioane de lei. Potrivit datelor postate pe site-ul companiei, lucrările au fost începute în 16 mai 2014 și au ca termen de finalizare data de 16 septembrie 2016. Din punct de vedere financiar, la data de 22 ianuarie 2016 proiectul era finalizat în procent de 31,21%, iar stadiul fizic al lucrărilor era de 20,50%. În bugetul pe 2016, DN 73 A este singura arteră națională ce tranzitează Brașovul, la care se vor efectua lucrări de mare anvergură. Astfel, pentru finalizarea modernizării este prevăzut un buget total de 111,265 milioane de lei, din care suma de 27,080 de lei este asigurată prin POS- Transport 2007-2013, iar cum și acest proiect este fazat mai este prevăzută suma de 84,185 de lei prin POIM 2014-2020.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres,
puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol
dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil
link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!