Autentificare | Cont nou
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Porțile istoriei Școala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Opinii Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Prima pagină
Publicitate

Acte necesare obținerii pensiei



Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: » Harald ODĂȚEANU, 17.07.2006
* Ca să nu stați degeaba la coadă, în fața unui ghișeu, și să aflați abia apoi că mai aveți nevoie de ceva acte, Monitorul Expres vă prezintă necesarul de documente pentru un dosar complet de pensionare

Întocmirea unui dosar de pensionare nu este o treabă ușoară pentru persoana care iese la pensie. De foarte multe ori s-a întîmplat ca, după ce a stat la rînd ore în șir în fața ghișeelor Casei Județene de Pensii, solicitanților să li se spună că dosarul nu este complet, că mai lipsesc o serie de acte fără de care întocmirea deciziei de pensionare nu poate fi făcută. Pentru a evita astfel de neplăceri, vă prezentăm astăzi actele de care aveți nevoie pentru ca dosarul de obținere a pensiei pentru limită de vîrstă, a pensiei anticipate, pensiei de urmaș și pensiei de invaliditate sau pentru recalcularea drepturilor de pensie să fie complet.

Acte necesare pentru ieșirea la pensie de limită de vîrstă

În cazul în care doriți să solicitați ieșirea la pensie pentru limită de vîrstă, pensie anticipată sau anticipată parțială, trebuie să depuneți la Casa Județeană de Pensie un dosar care să cuprindă:
1. cerere pentru înscrierea la pensie pentru limita de vîrstă/anticipată/anticipată parțială (cerere tip de la ghișeul nr. 1);
2. carnetul de muncă (original și copie);
3. alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată în alte sectoare de activitate (adeverințe);
4. livretul militar (original și copie) - dacă este cazul;
5. diploma de studii (original și copie) și adeverința din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, precum și forma de învățămînt;
6. pentru persoanele care au urmat cursurile unor instituții de învățămînt universitar în străinătate este necesară dovada recunoașterii lor de către statul român;
7. adeverință privind sporurile și adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă;
8. adeverință privind condițiile de muncă speciale și/sau deosebite (dacă nu sînt trecute în carnetul de muncă);
9. dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioade de după 1 aprilie 2001), care se poate obține de la sediul Casei Județene de Pensii situat pe b-dul Al. Vlahuță nr. 10;
10. procură specială pentru mandatar (dacă este cazul);
11. adeverință din care să rezulte data încetării calității de asigurat (pentru pensia anticipată și anticipată parțială). Este necesară doar pentru pensia anticipată și anticipată parțială a căror plata este condiționată de încetarea calității de asigurat și se depune după primirea deciziei de pensie;
12. acte pentru dovedirea calității de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, Legii nr. 341/2004 a recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989 (dacă este cazul).

Acte necesare pentru pensia de invaliditate

Pentru a obține pensia de invaliditate, solicitanții trebuie să depună un dosar care să cuprindă:
- cerere pentru înscrierea la pensie de invaliditate (cererea se găsește la ghișeul nr. 1 al Casei Județene de Pensii);
- carnetul de muncă (original și copie);
- acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată în alte sectoare de activitate;
- livretul militar (original și copie) - dacă este cazul;
- diploma de studii (original și copie) și adeverința din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, precum și forma de învățămînt urmată;
- pentru persoanele care au urmat cursurile unor instituții de învățămînt universitar în străinătate este necesară dovada recunoașterii acestora de către statul român; - adeverință privind sporurile și adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (dacă este cazul);
- adeverință privind condițiile de muncă speciale și/sau deosebite;
- dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioade de după 1 aprilie 2001), care se poate obține de la sediul Casei Județene de Pensii situat pe b-dul Al. Vlahuță nr. 10;
- procura specială pentru mandatar (dacă este cazul);
- adeverință din care să rezulte data încetării calității de asigurat (pentru pensia anticipată și anticipată parțială);
- acte pentru dovedirea calității de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, Legii nr. 341/2004 etc. (dacă este cazul);
- decizia emisă de medicul expert al asigurărilor sociale;
- adeverință din care să rezulte încetarea plății indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă și cuantumul acesteia.

Acte necesare pentru pensia de urmaș

Pentru solicitanții pensiei de urmaș, dosarul care trebuie depus la Casa Județeană de Pensie trebuie să cuprindă:
a) cererea pentru înscrierea la pensie de urmaș (care se găsește la ghișeul nr. 1 al Casei de Pensii);
b) carnetul de muncă (original și copie);
c) acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată în alte sectoare de activitate;
d) livretul militar (original și copie) - dacă este cazul;
e) diploma de studii (original și copie) și adeverința din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, precum și forma de învățămînt urmată;
f) pentru persoanele care au urmat cursurile unor instituții de învățămînt universitar în străinătate este necesară dovada recunoașterii acestora de către statul român;
g) adeverință privind sporurile și adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (dacă este cazul);
h) adeverință privind condițiile de muncă speciale și/sau deosebite;
i) dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioade de după 1 aprilie 2001), care se poate obține de la sediul Casei Județene de Pensii situat pe b-dul Al. Vlahuță nr. 10;
j) procura specială pentru mandatar (dacă este cazul);
k) adeverință din care să rezulte data încetării calității de asigurat (pentru pensia anticipată și anticipată parțială);
l) acte pentru dovedirea calității de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, Legii nr. 341/2004 etc. (dacă este cazul);
m) actele de stare civilă ale solicitanților;
n) decizia de pensionare/talon de pensie (pentru cazurile în care susținătorul decedat avea calitatea de pensionar);
o) adeverință de studii (elev sau student) pentru beneficiarii pensiei de urmaș; p) acte privind cauza decesului (cu excepția situațiilor în care susținătorul decedat avea calitatea de pensionar).
Actele de la punctele b - m trebuie depuse pentru cazurile în care susținătorul decedat nu avea calitatea de pensionar.

Acte necesare pentru recalcularea pensiei

În cazul solicitării recalculării pensiei prin valorificarea perioadelor lucrate după pensionare, pensionarul trebuie să depună următoarele acte:
- cerere scrisă de mînă;
- cupon de pensie;
- carnetul de muncă (original și copie cu perioada lucrată după pensionare);
- dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioadele de după 1 aprilie 2001), care poate fi obținută de la sediul CJP din b-dul Al. Vlahuță nr. 10. Dacă pensionarul dorește să solicite recalcularea pensiei prin valorificarea unor sporuri cu caracter permanent, dosarul trebuie să cuprindă:
- cerere scrisă de mînă;
- cupon de pensie;
- adeverință în original cu sporurile de care a beneficiat pensionarul.
Pentru trecerea de la pensie de invaliditate, la pensie pentru limită de vîrstă, pensionarul trebuie să depună la sediul CJP o cerere scrisă de mînă însoțită de un cupon de pensie.
În cazul în care pensionarul dorește să depună cerere de opțiune pentru trecerea de la pensia proprie la pensia de urmaș, dosarul ce trebuie depus la Casa de Pensii trebuie să cuprindă: cererea tip pentru înscrierea la pensia de urmaș, acte de stare civilă (certificat de naștere, căsătorie, deces); cupoane de pensie aferente celor două dosare.
Plata drepturilor de pensie recalculate conform Legii 19/2000 se efectuează începînd cu data de întîi a lunii următoare depunerii actelor la Casa Județeană de Pensii Brașov.

Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:


Articole la Prima pagină




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cele mai noi articole
  • ➤ Sport


    Handbal feminin


    HCM Baia Mare a cucerit Cupa României, după o finală extrem de echilibrată


    26.04.2015
  • ➤ Sport


    Marius Copil și Adrian Ungur au câștigat proba de dublu la BRD Năstase Țiriac Trophy


    26.04.2015
  • ➤ Local


    Brașovul are internet mai rapid decît Tokio


    26.04.2015
  • ➤ Artă & Cultură & Media


    Gafă uriașă


    Ministrul Culturii crede că Hamlet este unul din cei mai mari scriitori


    26.04.2015
  • ➤ Internațional


    UPDATE/CUTREMUR PUTERNIC în Nepal.Cei 10 cetățeni români identificați în Nepal, printre care patru alpiniști, sunt bine


    25.04.2015
  • ➤ Sport


    Simona Halep, eliminată în semifinalele turneului de la Stuttgart de Caroline Wozniacki


    25.04.2015
  • ➤ Național


    Mai așteptăm cu aderarea la Schengen și adoptarea monedei unice


    25.04.2015
  • ➤ Sport


    FC Brașov. Szabo: Amărăciunea este mare


    25.04.2015
  • ➤ Sport


    FC Brașov. Marian Constantinescu: Dumnezeu ne arată că nu suntem corecți


    24.04.2015
  • ➤ Sport


    Simona Halep s-a calificat în semifinalele turneului de la Stuttgart


    24.04.2015
  • ➤ Sport


    FC Brașov - Rapid 1-2 - Galerie foto


    Stegarii sînt cu un picior în groapă


    24.04.2015
  • ➤ Life


    Meteorologi: Temperaturi și cantități de precipitații normale, în următoarele trei luni


    24.04.2015
  • ➤ Local


    Grapă face o lege ca să-și pedepsească fiica: Minorii sub 16 ani nu vor mai avea voie în baruri


    24.04.2015
  • ➤ Economic


    GDF Suez își schimbă numele în ENGIE


    24.04.2015
  • ➤ Life


    Alex Velea o duce pe Antonia la altar


    24.04.2015
  • ➤ Local


    UPDATE: Aproape 1.200 de brașoveni au participat la Bursa Locurilor de Muncă, 8 s-au angajat pe loc


    24.04.2015
  • ➤ Național


    INS: Aproape 44% din drumurile publice din România sînt pietruite și de pămînt


    24.04.2015
  • ➤ Național


    Marile magazine cresc prețurile înainte de reducerea TVA. Majorări de 30% la unele prețuri


    24.04.2015
  • ➤ Internațional


    Topul celor mai fericite țări de lume: Elveția, pe primul loc


    24.04.2015
  • ➤ Local


    Grevă generală în administrația publică


    24.04.2015
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior


    E bine, dar n-o fi și rău?

    Articolul următor


    Vine apa caldă

    Prima pagină | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (Și) acest site folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Bogdan Bălaș
    Porțile istoriei
    Libraria Adevăr Divin
    | | |
    © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 20.471 milisecunde, încărcat în milisecunde